راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار در مورد تبعات شکل‌گیری حباب بیت‌کوین

2 شرکت مشهور سرمایه‌گذاری General Catalyst و Union Square Ventures در مورد تبعات شکل‌گیری حباب بیت‌کوین و استفاده گسترده از این ارز دیجیتال بر اینترنت هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به اعتقاد این شرکت‌های سرمایه‌گذاری افزایش استفاده از بیت‌کوین ممکن است به ایجاد جزیره‌های اینترنتی و تمرکززدایی از شبکه جهانی اینترنت بینجامد که قدرت را از دست شرکت‌های بزرگ فناوری خارج خواهد کرد.

از نظر شرکت‌های یادشده مهم‌ترین مزیت اینترنتی فعلی ماهیت متمرکز آن است که مبتنی بر سرورها، خدمات کلود، موتور جستجوها و شبکه‌های اجتماعی فراگیر و قابل دسترس در تمام دنیاست و افزایش روند استفاده از انبوهی از ارزهای دیجیتال می‌تواند به معنای تمرکززدایی از اینترنت و پایانی بر موفقیت شرکت‌های فناوری در جهان باشد.

طبق گفته Hemant Taneja، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری General Catalyst پولی که حالا صرف ارزهای مجازی نظیر بیت‌کوین می‌شود منابع لازم برای ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز را فراهم می‌آورد. حباب ارزهای دیجیتال سرمایه و استعدادها را صرف توسعه اینترنت تکه‌تکه و غیرمتمرکز می‌کند.

Albert Wenger از شرکت Union Square Ventures هم معتقد به تحقق چنین روندی است، هرچند او می‌گوید این روند به این زودی‌ها محقق نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.