راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس جدید اپل‌پی احتمالا چندان به مذاق ونمو خوش نیاید

بالاخره اپل‌پی کش ریلیز شد و شاید این خبر چندان خبر خوشایندی برای ونمو نباشد. حالا دیگر اپل آماده است تا گزینه پرداخت فرد به فرد خودش را، حتی شده با نسخه بتا، وارد بازار کند.

در حال حاضر نسخه بتا این سرویس برای سیستم عامل‌ بتا iOS 11.2 وارد بازار شده و به کاربران آیفون و iMessage این امکان را می‌دهد تا با استفاده از سرویس پیام‌رسان آیفون خود، به‌طور مستقیم پول ارسال و یا دریافت کنند.

نسخه کامل این سرویس زمانی وارد بازار می‌شود که کاربران آیفون و اپل واچ امکان استفاده از سیستم iOS 11.2 و WatchOS 4.2 را داشته باشند.

به گفته جنیفر بیلی، معاون اپل‌پی، زمان راه‌اندازی سرویس اپل‌پی در سال 2015، پذیرش این نوع پرداخت تنها 3 درصد پرداخت‌های خرده‌فروشی را تشکیل می‌داد و این میان در حال حاضر به 50 درصد پذیرش‌ها در خرده‌فروشی رسیده است.

به گفته بیلی هدف نهایی اپل‌پی، گرفتن جای کیف پول در جیب مردم بود. البته باتوجه به انواع پرداخت‌های فرد به فردی که به بهانه‌های مختلف، از پرداخت هزینه پرستار بچه گرفته تا تقسیم هزینه شام در رستوران، انجام می‌شود اپل به‌خوبی می‌داند اگر تمام این حوزه‌ها را پوشش ندهد، نمی‌تواند به هدف نهایی خودش برسد.

درست مانند دیگر سیستم‌های پرداخت فرد به فرد مانند ونمو یا Zelle، اپل‌پی کش هم به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی خودش، مستقیما و از طریق تلفن همراهش، به فرد موردنظرش پرداخت انجام دهد.

برای استفاده از اپل‌پی کش، هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد و به‌جایش افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان خودشان، iMessage، از این سرویس استفاده کنند.

پولی که شما با استفاده از این سرویس ارسال می‌کنید، از کارت اعتباری که قبلا روی اپل ولت خودتان ذخیره کردید برداشته می‌شود.

البته باید بدانید که با استفاده از کارت‌های نقدی، شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای ارسال پولتان را انجام دهید اما برای استفاده از کارت‌های اعتباری باید روی هر تراکنشی که انجام می‌دهید، 3 درصد کارمزد هم پرداخت کنید.

اگر هم شما جزو قسمت خوش اقبال ماجرا، یعنی دریافت پول هستید، بدانید که پول دریافتی به‌صورت خودکار در کارت اپل‌پی کش شما، که درون اپل ولتتان ایجاد شده، ذخیره می‌شود.

همچنین شما می‌توانید در جاهایی هم که اپل‌پی پذیرش نمی‌کنند، پولتان را از کارت اپل‌پی کش خودتان به حساب دیگر خودتان انتقال دهید.

جالب است بدانید که اپل‌پی کش با سرویس سیری (Siri) و اپل واچ هم کار می‌کند. هر تراکنشی هم انجام می‌شود نیاز به تأیید هویت دارد. این تأیید هویت در آیفون 10 از طریق فناوری تشخیص چهره و در دیگر دستگاه‌های آیفون با استفاده از اثرانگشت فرد انجام می‌شود.

اما یک سؤال اصلی وجود دارد و آن این است که چرا افراد باید اپل‌پی کش را به سرویس‌هایی مانند ونمو یا Zelle ترجیح دهند؟

اولین پاسخ بیلی در رابطه با این سؤال این است که «اپل‌پی کش در سرویس پیام‌رسان اپل قرار دارد و میلیون‌ها نفر هستند که در حال حاضر از این طریق با دوستان و آشنایانشان در ارتباط و تعامل هستند. همچنین هیچ اپلیکیشنی برای دانلود وجود ندارد و به همین دلیل هم هیچ نگرانی بابت اینکه برخی ممکن است آن را نصب کرده باشند و برخی دیگر نه، وجود ندارد. همچنین راحتی استفاده از پولی که افراد ارسال و یا دریافت می‌کنند، باعث می‌شود تا افراد بیشتری به استفاده از این سرویس تشویق شوند.»

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.