راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره برت کینگ چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / بعید است کسی در فضای فین‌تک فعالیت کند و برت کینگ را نشناسد. او را اغلب با پادکست‌های هفتگی‌اش با نام «برکینگ بنکز» می‌شناسند که با موضوع فناوری‌های مالی با شخصیت‌های مختلف فعال در این صنعت گفتگو می‌کند.

او چند سال پیش سفری هم به ایران داشت تا در سالن همایش‌های برج میلاد برای شرکت‌کنندگان در همایش بانکداری الکترونیک صحبت کند. کتاب‌های «بانک ۳.۰» و «گسست بانک‌ها»ی او در ایران توسط شبکه راه پرداخت به فارسی منتشر شده‌اند. سال قبل او کتاب «آگمنتد» را تمام کرد و این روزها در حال نوشتن کتاب «بانک ۴.۰» است تا سه‌گانه خود را از بانک ۲.۰ تا بانک ۴.۰ تکمیل کند. آگمنتد کتابی درباره آینده بلکه بیش‌تر از آن است. داستان این کتاب درباره این است که ما در عصری که تغییرات تنها ۲۰ سال آن بیش‌تر از تغییرات ۲۵۰ سال قبل از آن است، چگونه خواهیم زیست.

برت کینگ تنها یک سخنران در حوزه فین‌تک نیست، او خود در این زمینه دستی نیز بر آتش دارد. سال ۲۰۱۰ استارت‌آپ «موون» را راه‌اندازی کرد، یک بستر بانکداری همراه که امروز ارزش آن ۲۰۰ میلیون دلار است. یکی از ایده‌های اصلی کینگ این است که در آینده مشتریان به منظور انجام خدمات بانکی نیازی به حضور در شعبه ندارند و می‌توانند تمامی عملیات بانکی خود را با ابزارهای هوشمند انجام دهند. ایده تأسیس موون هم از فناوری بانکداری مطرح‌شده در کتاب بانک ۲.۰ او گرفته‌شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.