راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک انصار حامی استارت‌آپ‌ ویکند تلفن همراه، برنامه‌ریزی و توسعه شهری

با حمایت بانک ‌انصار، نخستین همایش پایان‌هفته استارت‌آپ با محوریت تلفن‌همراه، برنامه‌ریزی و توسعه شهری با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در مجتمع تجاری فرهنگی کورش برگزار شد.

به گزارش روابط ‌عمومی بانک انصار،‌ ازآنجا که در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های ICT برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌اطلاعات (استارت‌آپ) از دو منظر کاهش هزینه‌ها و تسهیل امور اجرایی و ایجاد اشتغال مورد استقبال دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی کشور قرارگرفته است، شهرداری منطقه ۵ این همایش را به‌منظور جستجوی راه‌های تسهیل زندگی شهری و رشد اقتصادی و مدیریت همه‌جانبه شهرداری این منطقه و ایجاد فضای تعامل و گفتگو میان ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران و تسریع روند تجاری‌سازی ایده‌ها برگزار کرد.

این همایش در دو بخش پایان هفته استارت‌آپ و نمایشگاه برگزار شد. در بخش نخست شرکت‌کنندگان در یک فضای مشترک با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق و متخصصین حوزه مدیریت شهری انتخاب شده بودند، در جهت تبدیل ایده‌های خود به کسب‌وکار موفق تلاش کردند. در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز شرکت‌ها و کسب و کارهای جدید به‌منظور ایده دادن به فارغ‌التحصیلان برای یافتن جایگاه شایسته، تعامل و ارتباط با صنعت معرفی شدند.

شهر هوشمند، خدمات مرتبط با مراکز و مجتمع‌های تجاری، گردشگری شهری و کارآفرینی، کارآفرینی در بافت فرسوده، اقتصاد شهری و خانواده‌ها، ترافیک و فرهنگ رانندگی، دست‌فروشی و سد معبر، مدیریت پسماند و تفکیک زباله (خشک و تر)، کارآفرینی اقشار آسیب‌دیده اجتماعی، زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار از جمله موضوعات این هم‌اندیشی بودند.

در نشست خبری این رویداد، آقای رضازاده معاون فناوری اطلاعات ‌و ارتباطات بانک انصار نیز حضور داشت و طی گفتگویی خاطرنشان کرد: «امروزه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، به‌ویژه، تلفن‌های همراه نقش برجسته‌ای در مدیریت اقتصاد شهری ایفا می‌کنند و در حوزه بانکداری نیز، تلفن‌های همراه بشدت اثرگذار بوده‌اند. از این منظر، بانک انصار می‌کوشد تا همراه با توسعه کسب‌وکار بانکی خود به اتکای فناوری‌های اطلاعات به رشد فعالیت‌های مبتنی بر کاربرد این فناوری‌ها در حوزه اقتصاد و مدیریت شهری نیز یاری رساند.»

پایان‌هفته استارت‌آپ (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این برنامه، شرکت‌کنندگانی شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان استارت‌آپ، بازاریابان و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه، ایده‌ای را اجرا کند. همچنین این رویداد از چهارشنبه 26 مهرماه آغاز و در روز جمعه 28 مهر (به مدت 3 روز) پایان یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.