پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
صندوق فروشگاهی چگونه به حفظ حریم خصوصی مشتریان و برقراری امنیت کمک میکند؟
همانطور که حتماً در برخی از مراکز خرید دیدهاید، این روزها استفاده از صندوق فروشگاهی در اغلب کسبوکارها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و رفتهرفته مدیران و صاحبان مجموعههای کوچک و متوسط و همچنین خردهفروشیها همگی به سمت مکانیزه شدن و استفاده از صندوق فروشگاهی میروند.
تجهیزات صندوق فروشگاهی، سیستمی متشکل از سختافزارهایی همچون مانیتور، کشوی پول، بارکدخوان، فیش پرینتر، ترازوی دیجیتال و … است که با استفاده از قابلیتهای یک نرمافزار حسابداری فروشگاهی قادر است اطلاعات بسیاری را در حوزه مدیریت میزان فروش، نظارت بر موجودی محصولات، صدور فاکتورهای خریدوفروش و … در اختیار صاحبان خردهفروشی و کسبوکارهای کوچک و متوسط قرار دهد.
قطعاً برای همه ما بارها پیشآمده که در هنگام خرید از فروشگاه، سوپرمارکت و … نگران ورود مبلغ نادرست توسط فروشنده و یا حتی خودمان باشیم و این یکی از عمده اشتباهاتی است که در تراکنشهای بانکی و کارتهای عضو شبکه شتاب، روزانه بارها و بارها اتفاق میافتد. با ورود مبلغ اشتباه هم خریدار و هم فروشنده باید پیگیریهایی را برای اصلاح اشتباه صورت گرفته انجام دهند. ممکن است تصور شما از این مبالغ مقدار ناچیزی باشد اما در خریدهای با مبلغ بالاتر چنین اشتباهی میتواند دردسرهای بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.
امروزه خوشبختانه با اطلاعرسانیهای صورت گرفته در خصوص تجهیزات جدید صندوق فروشگاهی برای کسبوکارهای کوچک و متوسط و بهطورکلی خردهفروشیها، شاهد کمرنگ شدن هرچه بیشتر این اشتباهات در تراکنشهای روزانه هستیم. با توجه به تصویب قانون نصب صندوق فروشگاهی برای اصناف و مشمولیت بسیاری از صنوف برای نصب و راهاندازی تجهیزات نرمافزار حسابداری و صندوق فروشگاهی، نهتنها میتوان از بروز چنین خطاهای انسانی جلوگیری کرد بلکه از مزایای این تجهیزات پیشرفته در کسبوکارهای خرد و کوچک نیز میتوان استفادههای بسیاری کرد.
اکنون میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که مزیت استفاده از صندوق فروشگاهی برای کسبوکارها چیست؟
مزیت اصلی مکانیزه شدن خردهفروشیها و تجهیز اصناف مختلف به صندوق فروشگاهی را میتوان در وهله اول، سرعت بخشیدن به فرآیند صدور فاکتور و ارائه خدمات به مشتریان دانست. برای مثال در یک فروشگاه یا هایپر مارکت میزان خرید هریک از مشتریان میتواند متغیر باشد، همچنین تنوع مشتریان نیز بنا به نوع فروشگاه ممکن است بسیار زیاد باشد و یا هنگام خرید، لیست بلند بالایی از خریدهای مشتریان در صف انتظار باشد، در این حالت یک صندوق فروشگاهی با امکانات کاربردی و پیشرفته میتواند در فرآیند ارائه خدمات به مشتریان سودمند و اثربخش باشد؛ بنابراین صندوقدار فروشگاه کافی است مشخصات تمامی کالاها را تنها با استفاده از بارکدخوان وارد سیستم کند و در این میان فاکتور مشتریان نیز بدون هیچگونه خطای انسانی صادر میشود و درنهایت از طریق فیش پرینتر یک فاکتور از تمامی محصولات خریداری شده به مشتریان ارائه میشود. در این میان تمامی اطلاعات موجودی کالاها و میزان کالاهای به فروش رفته و تمامی اطلاعات ثبت شده در نرمافزار حسابداری نیز بهروزرسانی میشود.
و اما صندوق فروشگاهی چگونه به حفظ حریم خصوصی مشتریان و برقراری امنیت کمک میکند؟ شاید برایتان این سؤال پیشآمده که یک فرآیند ساده خرید چرا نیاز به صندوق فروشگاهی دارد؟ اگر نگاهی دقیقتر به این پروسه بیندازیم، خواهیم دید که فرآیند خرید جزییات مختلفی را هم از دیدگاه خریدار و هم از دیدگاه فروشنده در بر دارد. یک فروشنده با هر خرید باید در لحظه از میزان موجودی جدید محصولات خود در انبار آگاهی داشته باشد. درعینحال باید از لیست قیمت، تخفیفات اعمال شده روی هر محصول و شرایط ویژهای که برای فروش محصولات در نظر گرفته شده است نیز مطلع باشد و همه این موارد لزوم استفاده از صندوق فروشگاهی را برای کسبوکارها بیشازپیش نمایان میکند.
اما علاوه بر مزیتهای خاصی که صندوق فروشگاهی برای صاحبان کسبوکارها فراهم میکند، از مهمترین قابلیتهای آن اتصال به دستگاه کارتخوان بانکهای مختلف است. این امکان تا به امروز توانسته اثرات بسیار زیادی در جلب رضایت مشتریان داشته باشد و اکثر صاحبان مشاغل خرد و کوچک بازخورد مثبتی از مشتریان دریافت کردهاند.
با استفاده از سیستم صندوق فروشگاهی که به دستگاه کارتخوان بانک متصل میشود، مشتریان و فروشندگان دیگر نیازی به ورود مبلغ بهصورت دستی ندارند و میزان مبلغ خرید مشتریان بهصورت خودکار از طریق نرمافزار حسابداری فروشگاهی که این ارتباط را میسر میکند به دستگاه کارتخوان ارسال میشود و مشتری تنها کافی است که کارت بانکی را کشیده و رمز خود را وارد کند.
برقراری امنیت در چنین فرآیندی به وضوح پیداست و امکان رخ دادن هرگونه خطا و اشتباهی تا میزان قابلتوجهی کاهش مییابد. بهاینترتیب استفاده از صندوق فروشگاهی نهتنها برای صاحبان کسبوکارها مزیتهای بسیاری را به همراه دارد بلکه کارتخوان فروشگاهی میتواند با جلب اطمینان مشتریان و حفظ امنیت اطلاعات آنها، رضایت صددرصدی مشتریان را از خریدشان فراهم کند.
یکی از نرمافزارهایی که به اصناف مختلف و خرده فروشیها کمک میکند، نرمافزار حسابداری فروشگاهی پارمیس پلاس، محصول شرکت فناوری اطلاعات پارمیس است. این نرمافزار روی تجهیزات صندوق فروشگاهی نصب میشود و امکاناتی ازجمله مدیریت کالاها، انبار، حسابداری، اشخاص، فاکتور و … در اختیار این کسبوکارها قرار میدهد.
نرمافزار حسابداری فروشگاهی پارمیس همچنین قابلیت ویژه مانیتور اختصاصی مشتریان را جهت نمایش اطلاعات خرید به مشتریان داراست که با استفاده از آن مشتریان میتوانند تمامی مراحل صدور فاکتور تا پرداخت را در این مانیتور مشاهده کنند؛ بنابراین مشتری میتواند از صحت اطلاعات خرید خود اطمینان حاصل کرده و حتی از تمامی فرآیندهایی که در مرحله پرداخت نیز رخ میدهد، تنها از طریق مشاهده مانیتور مشتری آگاه شود. این قابلیت بهگونهای است که نرمافزار بهصورت خودکار با دستگاه کارتخوان در ارتباط است و ضمن ارسال مبلغ فاکتور به دستگاه کارتخوان، تمامی پیامهایی که روی دستگاه کارتخوان ظاهر میشود را نیز درون مانیتور مشتری نمایش میدهد. بهاینترتیب مشتریان دچار سردرگمی نخواهند شد و تنها با مشاهده مانیتور مشتری میتوانند از ابتدای فرآیند خرید تا انتهای خرید را مشاهده کنند.
در کنار تجهیزات استاندارد صندوق فروشگاهی که همگی در یک ساختار بههمپیوسته با یکدیگر در ارتباط هستند، سختافزارهای جانبی دیگری همچون pinpad نیز وجود دارد که در صورت تمایل کسبوکارها میتوانند از آن استفاده کنند. این دستگاه به مشتریان امکان میدهد که مشتری خودش رمز کارت بانکی را وارد کند. بهاینترتیب حریم خصوصی مشتریان حفظ میشود و دیگر نیازی به اعلام رمز عبور در حضور سایر مشتریان و صندوقداران نیست؛ بنابراین مشتری احساس یک خرید امن و مورداطمینان را خواهد داشت.
نرمافزار حسابداری فروشگاهی پارمیس ضمن برقراری ارتباط و هماهنگی با سیستم صندوق فروشگاهی یا کارتخوان فروشگاهی، کاملاً مطابق با قوانین مالیاتی طراحی شده است و به صاحبان کسبوکارها امکان تهیه گزارشهای متنوعی را میدهد که یکی از اصلیترین فرآیندها برای مدیریت کسبوکار و آگاهی نسبت به تمامی جوانب آن است و این نظارت از طریق استفاده از صندوق فروشگاهی برای صاحبان کسبوکارهای خرد و کوچک میسر میشود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تهیه صندوق فروشگاهی و نرمافزار حسابداری فروشگاهی پارمیس میتوانید به سایت ParmisIT.com مراجعه کنید و یا جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 87759999 تماس حاصل کنید.