راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی خرید تلگرامی بلیت قطار رجا / آموزش گام‌به‌گام

اواسط شهریورماه 96، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا برای سهولت در دسترسی‌ها برای خرید بلیت قطار، از دو طرح جدید خرید بلیت قطار رجا با نام‌های «اپلیکیشن آپ» و «ربات تلگرام» رونمایی کرد. به همین منظور در این مطلب سعی داریم تا چگونگی خرید تلگرامی بلیت قطار رجا را به شما نشان دهیم.

برای خرید بلیت قطار رجا از طریق تلگرام می‌توانید از طریق نشانی RajaTicketBot@ عضو بات «خرید بلیت قطار رجا» شوید و مراحل خرید را که در ادامه شرح داده شده است، طی کنید.

1. پس از وارد شدن در بات خرید بلیت قطار رجا، گزینه «Start» یا «شروع» را کلیک کنید تا فرایند خرید آغاز شود.

چگونگی خرید تلگرامی بلیت قطار رجا / آموزش گام‌به‌گام
چگونگی خرید تلگرامی بلیت قطار رجا / آموزش گام‌به‌گام

2. سپس بات برای شما یک فایل PDF که در آن مقررات رزرو غیرحضوری بلیت قطار آمده است را ارسال می‌کند. پس از خواندن قوانین روی گزینه «قوانین را پذیرفتم» کلیک کنید.

3. با کلیک روی گزینه «قوانین را پذیرفتم»، بات از شما می‌خواهد تا شماره همراهتان را به اشتراک بگذارید زیرا برای استفاده از بات، شماره همراه الزامی است. برای به اشتراک‌گذاری شماره همراهتان روی گزینه «Share» کلیک کنید.

4. سپس روی گزینه «رزرو قطار» کلیک کنید.

5. در این قسمت شما باید «مبدأ حرکت» خود را با انتخاب نام شهری که در آن هستید، انتخاب کنید.

6. بعد از انتخاب مبدأ حرکتتان باید «مقصد» خود را نیز انتخاب کنید.

7. در این مرحله از خرید و بعد از مشخص کردن «مبدا»، «مقصد» باید «تاریخ حرکت» خود را نیز انتخاب کنید که برای این کار باید از طریق گزینه‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود، تاریخ حرکتتان را مشخص کنید و با کلیک روی گزینه «تأیید تاریخ»، تاریختان را ثبت کنید.

8. پس از مشخص کردن «مبدأ»، «مقصد» و «تاریخ حرکتتان»، با توجه به موقعیتتان که آیا بلیت برگشت می‌خواهید یا خیر، روی گزینه‌های «بله» یا «خیر» کلیک کنید.

9. در این مرحله شما باید «نوع بلیت» خود را انتخاب کنید.

10. پس از انتخاب نوع بلیتتان، باید «تعداد مسافرانتان» را نیز با کلیک روی اعدادی که به شما نمایش داده می‌شود، انتخاب کنید.

11. سپس باید انتخاب کنید که آیا کوپه دربست می‌خواهید یا خیر.

12. پس از گذراندن این مراحل با توجه به اطلاعاتی که وارد کردید، قطارهایی که در روز حرکت شما در ساعت‌های مختلف حرکت می‌کنند، نمایش داده می‌شود که شما با توجه به شرایطتتان یکی از قطارها را انتخاب می‌کنید.

13. پس از انتخاب قطار موردنظرتان روی گزینه «رزرو» کلیک کنید.

14. سپس به شما اطلاعات بلیت قطاری که انتخاب کرده‌اید، نمایش داده می‌شود که باید روی گزینه «ثبت اطلاعات مسافران» کلیک کنید.

15. با کلیک روی گزینه «ثبت اطلاعات مسافران»، لینکی برای شما فرستاده می‌شود که باید آن را روی یک بروزر (اینترنت‌اکسپلورر، کروم و…) باز کنید.

16. پس از باز کردن لینک، صفحه‌ای مانند صفحهٔ زیر برایتان باز می‌شود که باید اطلاعات شامل «کد ملی», «تاریخ تولد» و «نوع تعرفه مسافران» را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات روی گزینه «ثبت» کلیک کنید.

17. پس از واردکردن اطلاعات، نام و نام خانوادگی مسافران نمایش داده می‌شود. در صورت درست بودن اطلاعات، روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

18. پس از انتخاب گزینه «پرداخت»، درگاه پرداخت الکترونیکی برایتان باز می‌شود که باید در آن اطلاعات کارت‌بانکی‌تان را برای پرداخت هزینه بلیت وارد کنید.

19. پس از واردکردن اطلاعات کارت‌بانکی (شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV2، تاریخ انقضا)، حروفی که داخل کادر نمایش داده می‌شود را وارد کنید و در آخر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

20. پس از پرداخت هزینه بلیت قطار، فایل بلیت برایتان در تلگرام ارسال می‌شود. همچنین «شماره سریال»، «تاریخ و ساعت حرکت» و «شماره صندلی» به شماره همراهتان پیامک می‌شود.

توجه داشته باشید که ممکن است بعد از پرداخت هزینه، فایل بلیت برایتان ارسال نشود و برایتان پیامی ارسال شود که «چاپ بلیت با مشکل مواجه شد»؛ در این صورت می‌توانید با شماره 1539 که متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا است تماس بگیرید و یا می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس «www.ticket2.raja.ir» مراجعه کنید و در قسمت پایین سایت، سمت چپ در بخش «هم قطار»، «سریال خرید» که برایتان پیامک شده بود و شماره همراهتان را وارد کنید و روی گزینه «چاپ بلیت» کلیک کنید تا بلیت سفرتان به شما نمایش داده شود.

همچنین توجه داشته باشید که چاپ بلیت الزامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.