راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گسترش سرویس‌های پرداخت شرکت ارتباط فردا از زبان اردوانی

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، سرویس‌دهی خود در بخش پایانه فروش، ماشین‌های پرداخت، خدمات کارت و درگاه پرداخت اینترنتی را توسعه داده است و ازاین‌پس مشتریان این شرکت می‌توانند از خدمات بهتر و بیشتری در این بخش‌ها برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، فرشید اردوانی معاون بازاریابی و عملیات شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در این خصوص اعلام کرد: «گسترش سرویس‌های مختلف این شرکت در بخش‌های مختلف موجب شده تا بتوانیم به طیف وسیع‌تری از نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.»

 

پایانه‌هایی فراتر از یک ابزار فروش

یکی از سرویس‌های پایه‌ای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکی به مشتریان، سرویس‌های مبتنی بر پایانه‌های فروش است، هرچه این سرویس بهتر باشد و از زیرساخت قدرتمندتری برخوردار باشد تراکنش از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است و نتیجه آن نیز افزایش میزان رضایتمندی مشتری می‌شود.

شرکت ارتباط فردا برای سرویس‌دهی بهتر به مشتریان، اقدام به اتصال پایانه‌های فروش خود به سوئیچ‌های مختلف کرده است. این شرکت زیرساختی را فراهم کرده است تا بسته به نیاز پذیرنده از سوئیچ بهینه برای او بهره‌برداری کند.

معاون بازاریابی و عملیات شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در این رابطه گفت: «هم‌اکنون درگاه‌های فروش شرکت ارتباط فردا از طریق سوئیچ‌های مختلف پرداخت متصل شده‌اند و تاکنون به‌گونه‌ای بوده است که هر مجموعه با یک سوئیچ به پایانه متصل می‌شد اما هم‌اکنون زیرساختی فراهم شده است که پایانه‌ها با سوئیچ‌های مختلف پرداخت امکان اتصال به بانک را خواهند داشت. نقطه قوت هرکدام از سوئیچ‌ها درزمینه خاصی است، از همین رو می‌توانیم از مزایای تمامی آن‌ها برخوردار شویم. به‌طور مثال برای برخی از مشتریان سرویس‌های ارزش‌افزوده اهمیت دارد و بسته به نیاز آن‌ها می‌توان سرویس موردنظر را در اختیار آن‌ها گذاشت.»

او ادامه داد: «این سرویس بیشتر در اختیار مشتریان بزرگ و حقوقی که بزرگ داده‌ها در اختیارشان است قرار می‌گیرد به‌طور مثال شرکت‌های بیمه یکی از این مشتریان هستند.»

یکی دیگر از سرویس‌هایی که این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، پایانه‌های فروش مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. این پایانه‌های فروش هم‌اکنون وارد شبکه فروش این شرکت شده است و از خصوصیات اصلی آن‌ها امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف بسته به نیاز پذیرنده روی این دستگاه است.

معاون بازاریابی و عملیات شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا اعلام کرد: «با استفاده از این پایانه‌های فروش شما عملاً یک دستگاه کارت‌خوان را به یک PC POS تبدیل می‌کنید.»

اردوانی برای توضیح این موضوع اضافه کرد: «وقتی وارد فروشگاه بزرگی می‌شوید، یکسری فعالیت‌ها باید روی صندوق‌های فروشگاه انجام شود. به‌طور مثال بررسی موجودی انبار یا قیمت آن؛ اما با استفاده از این سرویس امکان بهره‌برداری از این برنامه‌ها با استفاده از پایانه فروش فراهم می‌شود. این سرویس قادر است سرویس‌های ارزش‌افزوده خاص مشتری را در اختیار او قرار دهد. هم‌اکنون استفاده از این نوع پایانه فروش را برای مجموعه ایران مال هدف‌گذاری کرده‌ایم.»

او گفت: «این پایانه‌های فروش اندرویدی تلفیقی از موبایل و دستگاه کارت‌خوان هستند. در این نوع پایانه فروش می‌توان اپلیکیشن‌های خاص و موردنیاز پذیرنده را نوشت و در اختیار او قرار داد. در اصل بستری فراهم شده است که دایره کاربرد پایانه فروش فراتر از عملیات پرداخت می‌رود. امکان انبارداری، ارائه سرویس‌های وفاداری و ثبت کالا و سفارش روی پایانه فروش فراهم می‌شود.»

او در توضیح این مطلب گفت: «به‌طور مثال مأمور فروش کالا، اسم شما را وارد می‌کند، سوابق امتیازی شما وارد می‌شود و آن را به‌عنوان تخفیف یا کسر از قیمت محاسبه می‌کند.»

اردوانی در ادامه به امکان اتصال پایانه‌های فروش به یک سامانه برای عملیاتی کردن سرویس‌های تخفیف و تسهیم اشاره کرد و گفت: «این نوع سرویس برای گروه‌هایی است که سرویس‌های وفاداری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. به‌طور مثال مشتری با هر خرید از تخفیف برخوردار خواهد شد. این سرویس به‌گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت شناسایی مشتری را دارد؛ اگر مشتری معمولی باشد مانند یک پایانه فروش معمولی عمل می‌کند و اگر جزو گروه مشتریان وفادار قرار گیرد به او تخفیف می‌دهد. همچنین از طریق پایانه‌های فروشی که به بارکدخوان متصل می‌شوند، امکان واریز وجه به حساب‌هایی که باید واریز به آن‌ها انجام شود نیز فراهم می‌شود. در اصل با شناسایی نوع محصولی که خریداری می‌شود مبلغ موردنظر به حساب‌هایی که باید واریز شود واریز خواهد شد.»

معاون عملیات و بازاریابی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا معتقد است که این شرکت فراتر از ابزار عمل می‌کند. آنچه برای این شرکت از اهمیت برخوردار است ایجاد ارزش‌افزوده برای مشتری است. در اصل از طریق شناسایی فرایند کاری و ارائه راهکارهای بین‌فرآیندی امکان انجام چندین کار به‌صورت هم‌زمان وجود دارد.

از دیگر امکاناتی که ارتباط فردا در شبکه پایانه‌های فروش فراهم کرده است، امکان گزارش‌دهی لحظه‌ای است. این گزارش‌ها جدا از گزارش‌هایی است که برای انجام هر تراکنش پایانه فروش در اختیار پذیرنده قرار می‌گیرد. در اصل امکان دریافت گزارش از حساب وجود دارد. پایانه فروش این امکان را فراهم می‌کند که به پذیرنده اعلام کند چه زمانی حساب صاحب حساب از پرداخت صورت گرفته متأثر می‌شود. این مدل از گزارش‌دهی برای شرکت‌هایی مانند بیمه کارایی بالاتری دارد چرا که با انجام هر تراکنشی مشخص می‌شود چه زمانی پول به حساب واریز می‌شود تا بر اساس آن بیمه‌نامه صادر شود.»

اردوانی اعلام کرد: «از دیگر خدماتی که در کنار سرویس‌های پایانه فروش در اختیار مشتریانمان قرار می‌دهیم، سرویس اعتبارسنجی است. این سامانه بدون اینکه جزئیات حساب دارنده حساب را مشخص کند، داده‌های مربوط به اعتبارسنجی را در اختیار پذیرنده قرار می‌دهد. به‌طور مثال نماینده فروش خودرو می‌خواهد خودروهای خود را به‌صورت اقساط به فروش برساند و می‌خواهد مطمئن شود که مشتری از اعتبار لازم برخوردار است می‌تواند با استفاده از سامانه اعتبارسنجی، رتبه اعتباری مشتری را مشخص کند.»

 

کارت‌های شخصی‌سازی شده، ابزاری برای وفادارسازی مشتریان

هم‌اکنون شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا امکانی را برای مشتریان خود فراهم کرده است که می‌توانند کارت‌هایی برای کارمندان یا مشتریان مخصوص خود صادر کنند. این کارت‌ها بسته به نیاز می‌توانند شتابی یا غیر شتابی باشند و بسته به نیاز مشتری و نوع سفارشی که می‌دهند به‌صورت‌های مختلفی تعریف و صادر ‌شوند.»

اردوانی در توضیح سرویس‌های مبتنی بر کارت ارتباط فردا، گفت: «این کارت‌ها قابلیت‌هایی با شارژهای مختلف دارند و می‌توانند به‌گونه‌ای عمل کنند که هم در فروشگاه مانند یک کارت بانکی معمولی باشند و هم اگر سرویس‌های وفاداری روی آن‌ها فعال شده باشد، از تخفیف‌های مختلف بهره‌مند شوند و از تسهیلات تعریف شده روی آن استفاده کنند.»

او ادامه داد: «کارت‌های مداربسته یا کلوز لوپ غیر شتابی هستند و امکان اینکه پذیرنده پنل آن را مدیریت کند وجود دارد. این کارت‌ها برای انجام عملیات در یک فروشگاه خاص تعریف می‌شود به‌گونه‌ای که اگر از آن فروشگاه خرید انجام دهند از تخفیف برخوردار می‌شوند یا اینکه در صورت خرید از این فروشگاه قیمت کالاهای خریداری شده به تدریج از حساب شما کسر می‌شود و مبلغ آن را به‌صورت اقساط پرداخت خواهید کرد. به‌طوری‌که سازوکار تقسیط و حسابداری روی کارت‌ها تعریف می‌شود و به‌سادگی می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.»

 

توسعه ماشین‌های بانکی

توسعه نوبانک (VTM) نیز در دستور کار شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا قرار گرفته است. به‌طورکلی خدمات این دستگاه‌ها بیشتر بر عملیات حساب که سرویسی پایه‌ای است متمرکز هستند. معاون عملیات و بازاریابی این شرکت اعلام کرد: «شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا تصمیم دارد تا این خدمات را به ۳۰ سرویس افزایش دهد.»

همچنین توسعه خودپردازهای غیرنقد از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کاری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا قرار گرفته است. بررسی‌های صورت گرفته از سوی این شرکت نشان می‌دهد بسته به مکان‌های نصب خودپرداز، 5۰ تا 6۰ درصد تراکنش‌هایی که روی این دستگاه انجام می‌شود مربوط به خدمات غیرنقد است. اگر امکان انتقال این تراکنش‌ها روی خودپرداز غیر نقد فراهم شود صرفه‌جویی مناسبی صورت خواهد گرفت.

اردوانی اعلام کرد: «توسعه این دستگاه‌ها در دستور کاری این شرکت قرار دارد، تصمیم داریم اپلیکیشن‌های مختلی را روی این دستگاه نصب کنیم تا بتوانیم آن را برای ارائه سرویس‌های مختلف و همچنین توسعه سرویس‌ها آماده کنیم.»

 

تنوع درگاه پرداخت اینترنتی

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که از توسط این شرکت در اختیار مشتریان بانک آینده قرار گرفته است، اتصال درگاه پرداخت اینترنتی این بانک به سامانه‌های اینترنتی مختلف است. همان‌طور که پایانه‌های فروش می‌توانند از سوئیچ‌های مختلف بهره‌مند شوند، اتصال به درگاه اینترنتی بانک آینده نیز از طریق سوییچ‌های مختلف صورت می‌گیرد.

اردوانی در خصوص مزیت این نوع سرویس‌دهی گفت: «ما از سرویس‌دهندگان مختلف با خصوصیات و زیرساخت‌های مختلف سرویس می‌گیریم، از همین رو بسته به نیاز مشتری خود سرویس موردنیاز او را در اختیارش قرار می‌دهیم؛ در اصل از این طریق می‌توانیم به طیف وسیعی از درخواست‌های مشتریان خود پاسخ دهیم.»

درکنار برطرف کردن نیاز مشتری، ایجاد رقابت بین شرکت‌های سرویس‌دهنده باعث افزایش سطح خدمات و در نهایت رضایت مشتریان می‌شود. ارائه سبد درگاه پرداخت اینترنتی به مشتریان باعث می‌شود تا با یک مرتبه ارسال مدارک و روی یک حساب بانک آینده به‌صورت هم زمان از چندین سوییچ بانکی استفاده کنند تا تمامی نیازهای مشتریان در این حوزه برطرف می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.