راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به حضور 6 کسب‌وکار در روز اول الکامپ

در اولین روز از نمایشگاه الکامپ ۹۶، به سراغ غرفه‌های سداد، پرداخت نوین، فن‌آوا کارت، مبتکران الکترونیک کیش، مبنا کارت آریا و آریو رفتیم تا ببینیم در نمایشگاه امسال چه برنامه‌هایی دارند و در غرفه‌شان چه خبر است.

 

سداد

سرما در گرما را با غرفه سداد تجربه کنید

سالن 38 نمایشگاه الکامپ امسال یکی از سالن‌هایی است که شاید تا روزها بعد از اتمام نمایشگاه هم در خاطر افراد باقی خواهد ماند. آن هم به خاطر وجود دو غرفه بزرگ و کاملا متضاد از نظر طراحی. یکی از غرفه‌های این سالن برای شرکت جیرینگ بود که تم کاملا تابستانی و داغ داشت که شاید اگر شکل چند شعله آتش هم به آن اضافه می‌کردند، کاملا تکمیل می‌شد. و دیگری غرفه شرکت داده‌ورزی سداد بود که 180 درجه با غرفه همسایه‌اش تفاوت داشت و به‌نوعی فضای قطب را بازسازی کرده بود.

دیواره‌های کاملا سفید، کف‌ کاملا پوشیده شده از برف (مصنوعی!)، دکوری از خانه‌های اسکیمویی یا همان ایگلو، یک خرس قطبی که در گوشه‌ای از غرفه جاخوش کرده بود و برف‌ شادی که هر چند وقت یکبار بر سر بازدیدکنندگان خالی می‌شد، همه جذابیت‌­های غرفه سداد بود که نظر هر بازدیدکننده­ای را به خود جلب می­‌کرد به خصوص آنکه هوای گرم این روزهای تهران نیز جذابیت غرفه را بازدیدکنندگان بیشتر کرده بود. البته به قول خود سدادی‌ها، هدفشان از طراحی غرفه این بود که نشان دهند کم‌کم دارند به «قطب» پرداخت الکترونیک کشور تبدیل می‌شوند.

در غرفه سداد، چهار گروه پرداخت الکترونیک سداد، داده‌ورزی سداد، پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد (پارس) و توسعه پیشگامان پویا حضور داشتند که از محصولات جدید خود در نمایشگاه الکامپ رونمایی می­‌کنند. سرویس‌­های جدید اپلیکیشن ایوا و IPG (سرویس مربوط به پرداخت‌های درون برنامه‌ای) از جمله این محصولات بود.

 

پرداخت نوین

رونمایی از شتاب‌دهنده نوین‌تک

محل غرفه شرکت پرداخت نوین در نمایشگاه در سالن ۳۱A غرفه ۱۳۸ قرار دارد. شرکت پرداخت نوین ازجمله شرکت‌های مجموعه گروه اقتصاد نوین است که باهدف توسعه و گسترش شبکه بانکداری الکترونیکی در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد. از برنامه‌های پرداخت نوین آرین در الکامپ امسال، رونمایی از شتاب‌دهنده نوین­تک بود.

نوین تک یک شتاب‌دهنده تخصصی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های فین­تک، اینترنت اشیا و تجارت الکترونیک است که هدفش کمک به رشد استارت‌آپ‌ها در این ۳ حوزه و خلق ارزش‌های جدید است. در واقع این شتاب‌دهنده علاوه بر ایجاد فضایی تخصصی برای کسب‌وکارهای نوپا در ۳ حوزه «فین‌تک»، «اینترنت اشیا» و «تجارت الکترونیک»، امکانات موردنیاز برای رشد آنها از جمله فضای کار اشتراکی، منتورهای باتجربه، سرمایه اولیه و آموزش‌های ‌لازم برای استارت‌آپ‌ها را ایجاد می‌کند و استارت‌آپ‌هایی که به این سه حوزه علاقه‌مند هستند می‌توانند تا 31 مرداد ثبت‌نام کنند و اولین دوره شتاب‌دهی نوین‌­تک هم از اول مهر شروع می‌شود.

اگر می‌خواهید با نوین تک، منتورهای شتاب‌دهنده، برنامه‌ها و نشست‌ها، دریافت مشاوره به‌صورت حضوری و آنلاین از منتورهای شتاب‌دهنده و نحوه ثبت‌نام بیشتر و بهتر آشنا شوید، سری هم به غرفه 1649 سالن 8 و 9 نمایشگاه بزنید.

 

فن‌آوا کارت

رونمایی از سوئیچ نفیس

غرفه فن‌آوا کارت، در سالن 31B نمایشگاه الکامپ مستقر بود. امسال، فن‌آوا کارت به نمایشگاه امده بود تا چهار محصول خود را تبلیغ و معرفی کند. یکی از این محصولات سوئیچ جدید فن‌آوا کارت به نام سوئیچ نفیس بود. موبایل پوز محصول جدید دیگری بود که از آن رونمایی شد.

شایان ذکر است این شرکت به تازگی موفق شده تائيدیه مرحله دوم را برای یکی از موبایل‌پوزهای خود دریافت کند و به این ترتیب در به‌­روزرسانی بعدی فهرست شاپرک نام این موبایل‌پوز هم رسما اعلام‌ خواهدشد. فن‌آوا کارت پنج مدل مختلف از موبايل‌پوز را که هر یک قابلیت‌های متفاوتی برای كسب‌وكارها و سلايق مختلف برخوردار هستند در نوبت ارائه دارد كه پس از تأييد راهكار توسط شاپرك معرفي خواهند شد.

مراجعه‌کنندگان غرفه شرکت فن­آواکارت علاوه بر اینکه می‌توانستند با امکانات و ویژگی‌های این محصول بیشتر و بهتر آشنا شوند، در صورت تمایل می‌توانستند پیش ثبت‌نام را در همان غرفه انجام دهند که در این صورت از یک بسته رایگان اینترنت هم برخوردار می‌شدند.

تبلیغ و معرفی کد USSD فن‌آو کارت به شماره #767* و اپلیکیشن پرداخت موبایلی آوا پرداخت هم از دیگر برنامه‌های فن‌آوا کارت برای این چهار روز نمایشگاه است. «آوا» آخرین ورژن اپلیکیشن پرداخت فن‌آوا کارت است که در دو نسخه آندروید و iOS عرضه شده است.

این اپلیکیشن به‌منظور اطمینان خاطر کاربران همانند دیگر محصولات شرکت فن آوا کارت از لحاظ امنیتی بسیار پیچیده است و از الگوریتم‌های رمزنگاری شده با آخرین تکنولوژی‌های روز هم در خود اپلیکیشن و هم در سرورهای دریافتی اطلاعات به‌صورت کامل پیاده‌سازی شده و به‌هیچ‌عنوان قابلیت اسنیف ندارد.

 

مبتکران الکترونیک کیش

اهدا سیم‍ کارت رایگان و شارژشده

شرکت مبتکران الکترونیک کیش، شرکتی است که سرویس‌های سه اپراتور تلفن همراه ایرانسل، همراه اول و رایتل را به‌صورت تجمیع‌شده و در قالب یک وب¬سرویس و از یک سامانه یکپارچه به مشتریان ارائه می‌دهد و نمود ظاهری این سرویس در حوزه B2C و B2B، اپلیکیشن «آنی کوک» این شرکت است.

مبتکران الکترونیک کیش در چهار روز نمایشگاه الکامپ برنامه‌های ویژه‌ای برای بازدیدکنندگانش دارد. هرکسی که از طریق اپلیکیشن آنی کوک، سیم کارت الکترونیک خریداری کند، می‌تواند با مراجعه به غرفه شرکت، سیم کارتش را فعال‌ کند. اما برنامه‌ها فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود و کمپین الکامپ 96 اپلیکیشن آنی کوک هم از ویژه برنامه‌های مبتکران برای الکامپ امسال است.

برنامه کمپین به این صورت است که اگر کسی در مدت چهار روز نمایشگاه الکامپ از اپلیکیشن آنی کوک، یک شارژ خریداری کند، یک مبلغ شارژی از همان نوع شارژی که کاربر خریداری کرده به عنوان هدیه به کاربر فرستاده می‌شود.

اما یک پیشنهاد ویژه هم برای کسانی که به غرفه می‌روند هست؛ اینکه اگر افراد به نمایشگاه الکامپ و غرفه شرکت مبتکران الکترونیک کیش بیایند، یک سیم کارت به شکل الکترونیک برایشان از اپلیکیشن خریداری می‌شود و اگر کارت ملی همراهشان باشد، در محل غرفه هم فعال‌سازی به صورت رایگان برایشان انجام می‌شود و مبلغی نیز به عنوان شارژ سیم کارت برایشان شارژ می‌شود.

 

مبنا کارت آریا

غرفه‌ای پر از جایزه

ضلع جنوبی سالن 38 نمایشگاه الکامپ جایی است که می‌توانید با مراجعه به آن ضمن بازدید از غرفه شرکت مبناکارت آریا شانس خود را برای برنده شدن در قرعه‌کشی نیز امتحان کنید. شرکت مبنا کارت آریا یکی از ۱۲ شرکت دارنده مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در زمینه دستگاه کارت‌خوان، سامانه پرداخت موبایلی USSD، درگاه پرداخت اینترنتی و خدمات نوین پرداخت است.

به گفته آقای اسدپور مدیر روابط عمومی این شرکت در نمایشگاه الکامپ امسال شرکت مبنا کارت آریا، جشنواره گام را پیش خواهد برد. در این جشنواره به هر مشتری یک شماره ارجاع داده می‌شود به این صورت که مشتری با فشار مخزن کارت (فیدر) دستگاه، یک شماره به صورت تصادفی دریافت می‌کند. مشتریانی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند، شماره تلفن همراه آنها در سیستم ثبت شده و به هر میزان که تعداد خرید بیشتری داشته باشند و شماره ارجاعی که به صورت تصادفی از دستگاه دریافت می‌کنند و در سامانه 126*770* وارد کنند، از امتیاز بیشتری برخوردار خواهند شد.

او همچنین اضافه کرد: «ما در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، یک بازی به اسم فان‌کارت راه اندازی کردیم که مراجعه‌کنندگان از مسئولین ما کارتی را دریافت می‌کردند که آن کارت حاوی کدی بود و آن کد را در سامانه 770 وارد می‌کردند و بر اساس شانس و با قرعه کشی، جایزه دریافت می‌کردند. ما این برنامه را کمی تکمیل کردیم و در نمایشگاه الکامپ هم آورده‌ایم. همچنین یک بازی دیگری را روی دستگاه پوز در نظر گرفتیم که افراد هر تراکنشی که انجام می‌دهند، کدی دریافت می‌کنند و مجدداً آن کد را در سامانه 770 وارد می‌کنند و جایزه دریافت می‌کنند.»

همچنین شرکت مبنا کارت آریا قرار است از محصولی به نام «سامان پیمان» نیز در نمایشگاه الکامپ رونمایی خواهد کرد که با آن می‌توان پرداخت مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و در کل مراکزی که پرداخت‌های گروهی دارند را انجام داد.

 

آریو

غرفه‌ای برای عاشقان بازی

آریو یک فروشگاه و شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است که مخاطب آن تمام افرادی هستند که به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مندند یا در این زمینه فعالیت دارند. در آریو گیمرها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین آریو روی اندروید و پی‌سی فروشگاه نیز دارد و بازی‌های اندروید ایرانی از آن قابل خریداری هستند و تمامی بازی‌هایی که از طریق آریو قابل خریداری هستند، با مجوز رسمی ناشر آن‌ها منتشر می‌شوند و از قانون کپی‌رایت پیروی می‌کنند.

پروژه آریو در جریان نمایشگاه TGC 2017 معرفی شد و شرکت ارتباط فردا به‌عنوان شرکتی که آریو را راه‌اندازی کرده است در نمایشگاه الکامپ بنا دارد بیشتر بر روی برندینگ و بازاریابی برای این شبکه اجتماعی تمرکز کند.

کوروش عباسی مدیر پروژه آریو در رابطه با آریو و همچنین برنامه‌هایی که در غرفه این شبکه اجتماعی قرار است برای بازدیدکنندگان اجرا شود گفت: «نمایشگاه الکامپ سال جاری جایی شد تا ما از آریو به‌صورت رسمی رونمایی کنیم و امروز راه‌اندازی نهایی برای گیمرها انجام شد.

روز اول الکامپ

در غرفه آریو فرصتی فراهم شد تا بازدیدکنندگان در غرفه بتوانند با یکدیگر بازی کنند و همچنین کاربران اپلیکیشن که پیش‌ازاین به‌واسطه اپلیکیشن با یکدیگر آشنا شده بودند، بتوانند به‌صورت حضوری نیز یکدیگر را ملاقات کنند. همچنین هر روز سه بار، قرعه‌کشی داریم. هرکدام از بازدیدکنندگان که اپلیکیشن را دانلود کنند، در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند و در صورت برنده شدن کیف پولشان در اپلیکیشن شارژ می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.