راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوزان چیستی؛ ویرایشگر ارشد کتاب فین‌تک

ماهنامه عصر تراکنش / «سوزان چیستی» کسی است که با هدایت او «کتاب فین‌تک» نوشته شده است، اولین کتاب در زمینه فین‌تک که به‌صورت جمع‌سپاری نوشته شده است. باشگاه بانکداری دیجیتال، چیستی را به‌عنوان یکی از زنان قدرتمند خدمات مالی دیجیتال سال 2015 معرفی کرده است. سوزان در شرکت فین‌تک سیرکل که مدیرعامل آن هم هست، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، رهبران کسب‌وکار و تأثیرگذاران فناوری‌های مالی را که مشتاق به رشد فین‌تک هستند، به یکدیگر ارتباط می‌دهد.

او در پستی در لینکدین برای کسانی که علاقه‌مند به حوزه فناوری‌های مالی هستند، چند پیشنهاد دارد. سوزان می‌گوید: «همان‌طور که فناوری نقش فزاینده‌ای در بخش خدمات مالی بازی می‌کند، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سازمان‌ها شروع کرده‌اند در حوزه فناوری مالی به یادگیری اکوسیستم در حال ظهور فین‌تک.»

ازآنجایی‌که فین‌تک روش ذخیره پول، سرمایه‌گذاری، گرفتن وام و دادوستد با یکدیگر را تغییر خواهد داد، میل به آموزش نیز زیاد است. در نتیجه، نوآوری فین‌تک کارکنان بیشتری را در بخش خدمات مالی در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سوزان برای کسانی که می‌خواهند در جریان آخرین روندهای فین‌تک باشند، این موارد را پیشنهاد می‌دهد:

1. در لندن می‌توانید به «Certified FINTECH Course» در مدرسه کسب‌وکار اروپا ESCP که هفتم و هشتم دسامبر 2016 برگزار می‌شود، بپیوندید. در این دوره می‌توانید با متخصصان برهم‌زنندگان مالی و نوآوری دیجیتال تعامل کنید، به تجربه‌های واقعی که مدیران عامل کمپانی‌ها به اشتراک می‌گذارند، گوش کنید و از متخصصان رده‌بالای فین‌تک و استادان دانشگاهی که آخرین دیدگاه‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند، یاد بگیرید.

2. کتاب فین‌تک را بخوانید؛ اولین کتابی که به‌صورت جمع‌سپاری در سطح جهانی توسط انتشارات وایلی منتشر شده است. از مارس 2016 بیش از 10 هزار کپی از این کتاب فروخته شده و به این ترتیب یکی از پرفروش‌ترین‌های جهان و هندبوکی برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متفکران شده است.

3. نویسندگان کتاب فین‌تک را دنبال کنید؛ بیش از 80 نویسنده از بیش از 20 کشور فصل‌هایی برای کتاب فین‌تک نوشته‌اند. شما می‌توانید تعداد زیادی از این نویسنده‌ها را در توییتر دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.