راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه یکپارچه پرداخت اعتباری بانک کشاورزی عملیاتی شد

سامانه یکپارچه پرداخت اعتباری (سیپا) بانک کشاورزی به مرحله عملیاتی رسید و نخستین تراکنش آن با موفقیت انجام شد.به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این سامانه باهدف یکپارچه‌سازی سیستم پرداخت مشتریان، ایجاد تسهیلات بیشتر برای مشتریان و افزایش قدرت خرید آنان همچنین افزایش سطح مبادلات تجاری تأمین‌کنندگان در بازه زمانی مشخص در این بانک عملیاتی شده است.

بر اساس این گزارش، پس از اعتبار سنجی خریداران کالاها و خدمات، تمام مراودات و خریدها همچنین پرداخت‌های مالی از محل این اعتبار تأمین و از طریق سامانه مذکور به فروشندگان پرداخت خواهد شد.

با استفاده از این سامانه نیاز شرکت‌های تولیدکننده به نقدینگی و سرمایه در گردش کاهش می‌باید و به کاهش قیمت تمام‌شده محصولات و خدمات منجر خواهد شد. همچنین توسعه کسب‌وکار، تأمین نقدینگی و افزایش قدرت خرید مشتریان محصولات نیز از دیگر مزایای استفاده از سامانه سیپا به شمار می‌آید.

استفاده‌کنندگان از این اعتبار، در صورت انجام به‌موقع تعهدات خود، در بهره‌مندی مجدد از این اعتبار در اولویت خواهند بود و هزینه‌های اضافی به آنان تحمیل نخواهد شد.این سامانه پس از طی مراحل آزمایشی (پایلوت) از بیستم خرداد سال جاری، در دسترس شبکه‌های خریدوفروش یا زنجیره تأمین محصولات به‌ویژه محصولات غذایی و کشاورزی قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.