راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه الکترونیکی خدمات «صحا» راه‌اندازی شد

در راستای توسعه دولت الکترونیک و با هدف ارائه خدمات غیرحضوری به واحدهای صنعتی و دانش‌بنیان صنایع الکترونیک کشور، سامانه الکترونیکی خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، این سامانه با هدف کاهش و حذف مراجعه حضوری متقاضیان دریافت تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) طراحی شده و از این پس متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود به‌صورت الکترونیکی در وب‌گاه صحا اقدام کنند.

بنا بر اعلام مدیریت فنی و امور اقتصادی صحا درخواست‌هایی که از طریق سامانه الکترونیکی ارسال شوند، در اولویت رسیدگی اداره ارزیابی طرح‌های صندوق قرار خواهند گرفت. ارائه تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه دو مأموریت اصلی صحا به شمار می‌رود.

برابر آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی، ضمانت‌نامه‌های صادره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی بوده و این موضوع به وزارتخانه‌های مرتبط و زیرمجموعه‌های آن‌ها از سوی اداره کل ذی‌حسابی وزارت امور اقتصاد و دارایی اطلاع‌رسانی شده است.

ازجمله ویژگی‌های ضمانت‌نامه‌های صحا این است که سپرده‌ای از متقاضیان دریافت نشده و کارمزد آن کمتر از سیستم بانکی است.

تسهیلات مالی صحا نیز با نرخ ترجیحی 5 تا 15 درصد تا سقف 30 میلیارد ریال به شرکت‌های خصوصی و تعاونی فعال در صنایع الکترونیک اعطا می‌شود.

متقاضیان برای ثبت الکترونیکی درخواست خود می‌توانند به وب‌گاه صحا به نشانی www.esfrd.ir مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.