راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین اپلیکیشن IBM مبتنی بر زنجیره بلوک در بازار سهام خصوصی

بانک متولی Northern Trust در رابطه با کاربردی مربوط به زیرساخت زنجیره بلوک گزارش داد که این برنامه در بازار سهام خصوصی توسط غول تکنولوژی IBM برنامه‌نویسی شده است.

بانک متولی Northern Trust با همکاری مشترکی با IBM، سیستم دفتر کل توزیع‌شده را مورد استفاده قرار داده است. زنجیره بلوک برای مدیریت صندوق سهام خصوصی که توسط Unigestion(شرکتی ژنوی) اداره می‌شود استفاده شده است و این زنجیره بلوک با نظارت دولت و رگولاتوری بر روند پیشرفت آن نوشته شد.

با توجه به پتانسیل زنجیره بلوک جهت ایجاد بهبود و پیشرفت در بازار سهام خصوصی، رئیس بخش پژوهش حمایت بازار Northern Trust گفت: «این اولین گام بسیار مهم در راستای ارتباط دادن مشارکت‌کنندگان با یکدیگر ازجمله سرمایه‌گذاران، مدیران، سرپرست‌ها، رگولاتورها، مشاوران و حسابداران به‌صورت مؤثرتر است.»

شبکه زنجیره بلوک، سرمایه‌گذاران صندوق‌های سهام خصوصی را قادر می‌سازد تا به دادوستد سهم‌ها بدون اتلاف وقت در تراکنش‌هایی بین خودشان بپردازند. همچنین در سیستمی که اطلاعات و جزئیات مربوط به تراکنش‌های موجود در صندوق را ذخیره می‌کند، سرمایه‌گذاران امکان آگاهی از تغییرات قیمت به‌صورت لحظه‌ای را خواهند داشت. رگولاتورها همچنین امکان دسترسی به اطلاعات داخل دفتر کل توزیع‌شده را خواهند داشت.

صندوق انتخاب شده در Guernsey است. یک جزیره وابسته به بریتانیا که مسئولان استفاده از تکنولوژی زنجیره بلوک را در قانون تأیید کرده‌اند.

در اجرای اولیه، شرکت مدیریت صندوق شیکاگویی و بانک اضافه کردند که مشتریان این سیستم برای آغاز همکاری به‌صورت گزینشی انتخاب خواهند شد. این کمپانی همچنین اعلام داشت که امیدوار به استفاده از زنجیره بلوک در سطح دارایی‌های تحت نظارت مقامات قضایی بر پایه اطلاعات حاصل شده از این پروژه است.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.