راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تأخیر در برداشت بیت‌کوین در صرافی‌های چینی

امین محقق؛ کوین ایران / متعاقب دو صرافی برجسته بازار چین، دست کم شش صرافی بیت‌کوین چینی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که سیاست خود برای برداشت پول به صورت بیت‌کوین را به عنوان بخشی از تعهد خود به سیاست‌های ضد پول‌شویی چین، تغییر داده‌اند.

امروز BitBays ،BTC100 ،BTCTrade ،CHBTC ،HaoBTC و Yunbi همگی تغییراتی را در توانایی برای بیرون کشیدن پول از حساب اعمال کرده اند، عملی که چند روز بعد از ملاقات این صرافی ها در دفتر بانک مرکزی چین در پکن رخ داد.

جالب است که این سیاست‌های اعلام شده با سیاست‌های محدودکننده‌تر Huobi و OKCoin متفاوت‌اند، در حالی که این دو صرافی برای یک ماه خدمات خود را متوقف خواهند کرد، اکنون تنها CHBTC اشاره کرده است که برداشت لایت‌کوین و بیت‌کوین را برای مدت یک ماه به تعویق خواهد انداخت.

در اعلامیه‌های منتشر شده از سوی BTCTrade و BTC100 و HaoBTC، این صرافی‌ها اعلام کردند که بیرون کشیدن پول بیت‌کوین و لایت‌کوین از اکنون به تعویق خواهد افتاد، اگرچه اشاره نکردند که آیا سرویسی را به تعلیق در می‌آورند یا خیر.

همه آن‌ها اشاره کردند که سپرده‌های یوآن و برداشت‌ها به صورت یوآن تغییر نخواهد کرد و معلوم است که سیاست ضد پول‌شویی انگیزه‌ای برای این تصمیم است.

HaoBTC ذکر کرد که این سیاست جدید برای این اعمال شده است تا توانایی کاربران کیف پولی این صرافی را برای به حساب ریختن پول به صورت یوآن و سپس خرید بیت‌کوین و ارسال این ارز دیجیتالی ظرف چهل‌وهشت را محدود کنند. گفته شده که اکنون یک هزینه اجرت 5 درصدی نیز برای همه حساب‌ها در نظر گرفته شده است.

دیگر صرافی‌ها توضیحات روشن‌تری داده‌اند، برای مثال BitBays تخمین زد که برداشت‌های اکنون یک ساعت و ده دقیقه طول خواهد کشید. از تمامی این شرکت‌ها، Yunbi، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها برای ارزهای دیگری مانند اتر، شاید توضیح سرراستی داده باشد که چگونه این فرآیند جدید کار خواهد کرد و اشاره کرد که فعالیت‌های مشکوک را به مقامات قانونی گزارش خواهد داد.

این صرافی اظهار داشت: «بررسی حساب‌ها زمان می‌برد و برداشت بیت‌کوین زمان بیشتری طول خواهد کشید.»

منبع: coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.