راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پورمند: به دنبال معرفی توانایی‌های شرکت رمیس به شرکت‌های بین‌المللی هستیم

شرکت رمیس یکی از شرکت‌های ایرانی حامی رویداد پرداخت ایران 2016 است که علاوه بر حمایت از این رویداد، در آن حضور نمایشگاهی نیز خواهد داشت. با توجه به سابقه 15 ساله شرکت رمیس، به سراغ احسان پورمند مدیرعامل شرکت رمیس رفتیم تا در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد و دلیل حضورشان در آن را جویا شویم. در ادامه گفتگوی ما با مدیرعامل شرکت رمیس آمده است.

.

شرکت رمیس از سال 1380 در فضای فناوری اطلاعـات ایران فعالیت می‌کند. در این مدت بـه بخش‌های بانکی هم خدماتی ارائه کرده‌اید. چرا شما در پرداخت ایران سال 2016 شرکت می‌کنید؟

دقیقاً به علت فعالیت‌های بانکی رمیس در طول این بازه ۱۵ ساله و تجربه کاری که بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط از همکاری با رمیس کسب کردند و بیشتر خاطره خوش، تحویل به‌موقع و با کیفیت بالای خدمات بوده است. باعث شد پیشنهادهای همکاری در سایر زمینه‌ها مخصوصاً با تمرکز بر پرداخت الکترونیک به شرکت رمیس ارائه شود.

در همین راستا شرکت رمیس از سال ۱۳۹۴ بعد از تحقیقات گسترده و ایجاد ارتباط‌های لازم، درون سازمان خود اقدام به ایجاد یک واحد تجاری مستقل برای ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌هایی با تمرکز بر پرداخت الکترونیک کرد. بیشترین تمرکز شرکت رمیس در این زمینه به نوآوری‌های بین‌المللی در صنعت بانک و پرداخت الکترونیک معطوف بوده و به علت سابقه طولانی همکاری با شرکت‌های بین‌المللی به‌سرعت توانست در این زمینه به همکاری با شرکت‌های بزرگ دست پیدا کند.

در همین ارتباط نمایشگاه پرداخت ایران که در واقع دنباله‌ای از سری نمایشگاه‌های معروف در زمینه پرداخت الکترونیک است و برای اولین بار به ایران آمده برای شرکت رمیس به جهت عرضه محصولات به شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی جذاب بوده و خواهان استفاده از این فرصت به دست آمده است.

.

چرا اکنون زمان مهمی برای صنعت پرداخت و مالی ایران است؟

البته صنعت پرداخت الکترونیک و صنعت بانکی همیشه در ایران جذاب بوده و هست. ولی باز شدن درب‌های تجارت و اتصال با سیستم‌های بین‌المللی برای ارائه راهکارهای بین‌المللی مزید بر علت شده که زمان کنونی برای فعالیت در این حوزه علاقه‌مندی بیشتری ایجاد کند. پس از اتفاقات بین‌المللی اخیر محدودیت همکاری شرکت‌های بین‌المللی با شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی و صنعت پرداخت تغییرات زیادی کرده و رمیس هم به دنبال استفاده از موقعیت به وجود آمده است.

.

به نظر شما چه روندهایی صنعت پرداخت را متحول خواهد کرد؟

سرعت گستردگی استفاده از تکنولوژی مخصوصاً تکنولوژی‌های موبایل (همراه) و تکنولوژی‌های ابری در بین کاربران ایرانی بسیار بیشتر از کشورهای حتی پیشرفته است. به نظر ما به عنوان شرکت رمیس، دو تکنولوژی فوق با روندهای به‌شدت صعودی، در صورت ورود کامل به عرصه بانک و پرداخت الکترونیک توانایی ایجاد تحول در این صنعت را دارند.

.

شما چه نقشی در روند توسعه فناوری‌های مالی ایرانی می‌توانید داشته باشید؟

شرکت رمیس به علت تجربه طولانی در همکاری با شرکت‌های بین‌المللی در زمینه فناوری اطلاعات در حال استفاده از این تجربه در صنعت پرداخت و تسهیل استفاده بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک از خدمات شرکت‌های بین‌المللی است. ضمن اینکه با گردآوری متخصصان با تجربه این حوزه به دنبال ایجاد راهکارهای نوآورانه با توجه به اقلیم بومی کسب‌وکارهای پرداخت الکترونیک ایران نیز است.

.

لطفاً کمی هم درباره شرکت رمیس و فعالیت‌هایش به‌صورت مختصر توضیح دهید.

شرکت رمیس از شرکت‌های پیشگام در ارائه راه‌حل‌های فناوری اطلاعات در ایران است. رمیس با بیش از 15 سال تجربه در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای گسترده پروژه‌های ملی حوزه فناوری اطلاعات، به مأموریت خود جهت ترویج عملکرد و اثربخشی فرآیندهای کسب‌وکار مشتریان دست یافت و راه را برای صرفه‌جویی کشور از طریق راه‌حل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات هموار کرد. رمیس با تکیه‌بر تجارب سازمان‌ها، به‌روزرسانی مستمر مهارت و دانش پرسنل و روابط با مدیران جهانی، بهترین و ایمن‌ترین راه‌حل‌ها را به‌منظور دستیابی به اطلاعات با حفظ کیفیت و قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خصوصاً در مراکز داده و زیرساخت‌های انتقال کلاس شبکه داده فراهم می‌کند. راهکارهای نوآورانه تراکنش (ITS)، واحد کسب‌وکار جدیدی است که با تمرکز بر راه‌حل‌های نوآورانه پرداخت الکترونیک و حوزه بانکی ازجمله Omnichannel، بستر جامع پرداخت موبایلی، موبایل بانک، مدیریت اعلانات و … است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.