راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرهمی برای دردِ پرداخت با ضمانت پرداخت

محمد عباسی‌فرد؛ زرین پال / نمی‌دانم تابه‌حال اصطلاح درد پرداخت را شنیده‌اید یا نه، اما ممکن است تابه‌حال بدون آنکه خودتان هم متوجه شده باشید آن را احساس کرده باشید! گاهی ممکن است هنگام پرداختِ پول احساسی ناخوشایند در ما ایجاد شود که این احساس دقیقاً همان بخش از مغز ما را تحریک می‌کند که هنگام احساس درد نیز همان نقطه در مغز ما تحریک می‌شود؛ این یعنی درد پرداخت.

با این اوصاف می‌توان گفت پرداخت پول در زمان خرید یک فرآیند دردناک است که باید کاری کرد تا حد امکان این درد برای خریدار کم و کم‌تر شود، اما چرا و چگونه؟ اینکه چرا باید این کار را کرد خیلی واضح است، هرچقدر احساس درد پرداخت در مشتری کمتر باشد، مطمئناً احتمال خرید بیشتر می‌شود. اما اینکه چگونه این کار را باید انجام داد مهم است.

یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش درد پرداخت، تضمین بازگشت وجه به مشتری است! اگر این اطمینان در خریدار ایجاد شود که پرداخت هزینه برای محصول موردنظرش به نتیجه‌ای جز یک محصول خوب و یا بازگشت پولش ختم نمی‌شود، با اطمینان خاطر خریدش را انجام می‌دهد.

این روش در دنیای واقعی با عبارت جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود به‌کلی زیر سؤال می‌رود اما در دنیای آنلاین با ویژگی‌ای مثل ضمانت پرداخت موردتوجه قرار گرفته است تا مرهمی برای درد پرداخت باشد.

هدف از ضمانت پرداخت در زرین‌پال هم همین است تا هنگام پرداخت اینترنتی حس اعتماد و اطمینان خاطری به خریداران هدیه دهد و از طرف دیگر به‌واسطهٔ این اعتماد از پرداخت، میزان فروش ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات آنلاین را بیشتر از قبل کند.

قبلاً راجع‌به ضمانت پرداخت با عنوان «از ضمانت پرداخت که حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم» مفصل حرف زده‌ایم اما این موضوع، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنارش رد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.