راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل‌پی با آیفون ۷ به ژاپن، سرزمین آفتاب تابان رسید

اپل‌پی که سفرش به سوی شرق را از آمریکا آغاز کرد و در مسیرش از لندن و شهرهای مختلف گذشت، حالا در آستانه رسیدن به شرقی‌ترین نقطه جهان یعنی ژاپن است. آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و اپل‌واچ سری دو از فلیکا (FeliCa) پشتیبانی می‌کنند که به کاربران این امکان را می‌دهد به سادگی، سریع و امن پرداخت خود را انجام دهند.

فلیکا سیستم هوشمند ارتباط بدون تماس مبتنی بر RFID است که در کارت‌های پول الکترونیکی استفاده می شود. این سیستم توسط شرکت سونی توسعه داده شده و در کشورهای هنگ‌کنگ، سنگاپور، ژاپن و ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. سوئیکا (Suica) هم یک نوع کارت هوشمند در ژاپن است که برای پرداخت پول بلیت قطار یا اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس‌دهی شرکت سوئیکا از سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز گردیده. این کارت را می‌توان از طریق دستگاه‌های خودکارِ فروش بلیت در بیشتر ایستگاه‌های قطار توکیو تهیه و خریداری کرد. با قراردادن این کارت برروی دستگاه‌های خودکارِ کنترل بلیت قطار و اتوبوس، به‌طور خودکار هزینهٔ بلیت پرداخت می‌شود.

اپل‌پی این امکان را به کاربران آیفون ۷ می‌دهد که خیلی راحت از سوئیکا استفاده کنند.
اپل‌پی این امکان را به کاربران آیفون ۷ می‌دهد که خیلی راحت از سوئیکا استفاده کنند.

سرویس جدید اپل‌پی در ژاپن از اواسط مهرماه عملیاتی می‌شود. کاربران ژاپنی به زودی این امکان را خواهند داشت که از طریق سوئیکا و با کمک کارت‌های اعتباری و نقدی، در فروشگاه‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی در فضای وب فقط با یک اشاره انگشت پرداخت‌هایشان را انجام دهند. البته اپل برای سیستم حمل‌ونقل ژاپن در نسخه جدید اپلکیشن نقشه (مپ) خود این امکان را فراهم کرده که کاربران ژاپنی هزینه مسیرهای خود با وسیله‌های مختلف را هم حساب کنند.

اپل‌پی در هر جایی که سرویس پرطرفدار سوئیکا حضور دارد پذیرفته می‌شود، بنابراین کاربران می‌توانند به آسانی پرداخت‌های خود را انجام دهند. برندهای بزرگ مالی ژاپن هم از اپل‌پی پشتیبانی می‌کنند، به گونه‌ای که خریداران ژاپنی می‌توانند در بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها هزینه خرید را به کمک آن پرداخت کنند.

کاربران آیفون ۷ و اپل‌واچ سری دو می‌توانند به سادگی سوئیکا و بلیت‌های حمل‌ونقل را بخرند یا بازگذاری کنند.
کاربران آیفون ۷ و اپل‌واچ سری دو می‌توانند به سادگی سوئیکا و بلیت‌های حمل‌ونقل را بخرند یا بارگذاری کنند.

 

اپل‌پی در ژاپن

تیم کوک مدیرعامل اپل درباره این سرویس می‌گوید:

ما خیلی هیجان‌زده هستیم که آیفون ۷ برای مشتریان‌مان در ژاپن این امکان را فراهم کرده‌ که بتوانند معجزه اپل‌پی را تجربه کنند. اپل‌پی روتین‌های شما را خیلی ساده‌تر  و راحت‌تر می‌کند و  می‌توانید به آسانی و تنها با اشاره یک انگشت پرداخت‌های خود را انجام دهید.

تتسورو تومیتا (Tetsuro Tomita) مدیرعامل East Japan Railway هم می‌گوید:

JR East بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل ریلی جهان متعهد به نوآوری است به همین دلیل ما می‌توانیم به مشتریان‌مان در سرتاسر ژاپن تجربه بهترین سرویس را ارائه بدهیم. برای آیفون ۷ ما تجربه جدیدی را از ابتدا بازطراحی کرده‌ایم، به گونه‌ای که مشتریان ما می‌توانند از سهولت استفاده و امنیت اپل‌پی لذت ببرند.

 

با کمک اپل‌پی پرداخت‌های روزمره در ژاپن سریع‌تر،‌امن‌تر و آسان‌تر می‌شود.
با کمک اپل‌پی پرداخت‌های روزمره در ژاپن سریع‌تر،‌امن‌تر و آسان‌تر می‌شود.

آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و اپل‌واچ سری ۲ در ژاپن از  فلیکا نوع F و فناوری NFC پشتیبانی می‌کنند که هر روز در ژاپن بیش از ۱۶۰ میلیون تراکنش با آن انجام می‌شود.

نسخه جدید اپلیکشن مپ تجربه بهتری برای استفاده در مسیرها به کاربران می‌دهد.
نسخه جدید اپلیکشن مپ تجربه بهتری برای مسیریابی و محاسبه هزینه وسلیه نقلیه به کاربران می‌دهد.

خرید با اپل‌پی در فروشگاه‌های فیزیکی

زمانی که اپلیکیشن مپ در آی‌او‌اس ۱۰ شروع به پشتیبانی از سیستم حمل‌ونقل ژاپن کند، کاربران اپل‌پی می‌توانند مسیر خود را بر روی نقشه مشخص کنند و پول بلیت را در خطوط مترو، قطار، کشتی و اتوبوس با کمک ابزارهای جدید اپل محاسبه و پرداخت کنند. اگر کاربری کارت سوئیکایی داشته باشد که به اپل‌پی اضافه شده، می‌تواند برنامه‌ریزی کند که بهینه‌ترین مسیرها را استفاده کند و زمانی که باید کارت‌تان را دوباره شارژ کنید ابزارهای اپل به شما اخطار می‌دهند و شارژ به سادگی قابل انجام است. مسافرها می‌توانند از ناوبری ابزارهای اپل برای استفاده از شبکه وسیع حمل‌ونقلی زیرزمینی ژاپن استفاده کنند.

اپل‌پی از بسیاری از کارت‌های اعتباری و پیش‌پرداخت پرطرفدار ژاپن مانند  AEON, Credit Saison, JCB, Mitsubishi UFJ Nicos, Orient Corporation, Sumitomo Mitsui Card, Toyota Finance, UC Cards و View Card و همین‌طور شبکه‌های مخابراتی KDDI, NTT Docomo و Softbank پشتیبانی می‌کند که بیش از سه چهارم  کارت‌های اعتباری ژاپن را پردازش می‌کنند. اپل‌پی در ژاپن با شبکه‌های جهانی و محلی مانند آمریکن اکسپرس، مسترکارت، JCB، id و QUICPay هم کار می‌کند و کاربران می‌توانند تمام پیشنهادهای تخفیفی که تا پیش از این از طریق این کارت‌ها دریافت می‌کردند را کماکان دریافت کنند.

اواسط مهرماه که اپل‌پی در ژاپن ارائه شود، کاربران می‌توانند خریدهای خود در فروشگاه‌ها را در هرجایی که Suica، iD یا QUICPay پذیرش می‌شوند پرداخت کنند که شامل نزدیک دو سوم تمام تراکنش‌ها در فروشگاه‌های بزرگ ژاپن است. علاوه بر فروشگاه‌های اپل در ژاپن، فروشگاه‌هایی مانند 7-Eleven, Circle K, Family Mart, Lawson, Ministop and Sunkus، سوپرمارکت‌هایی مانند AEON, APITA و PIAGO و پمپ‌ بنزین‌هایی مانند ENEOS و Esso Mobil General، خرده‌فروشی‌هایی مانند BicCamera, Matsumoto Kiyoshi and Uniqlo و حتی خرده‌فروشی‌های محلی مانند JapanTaxi و Sukiya قابل استفاده خواهد بود.

خرید آنلاین از طریق اپل‌پی به سادگی فشار یک انگشت انجام می‌شود
خرید آنلاین از طریق اپل‌پی به سادگی فشار یک انگشت انجام می‌شود.

خرید آنلاین از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت‌ها که اپل‌پی را می‌پذیرند به سادگی فشار یک انگشت انجام می‌شود و نیازی نیست که اطلاعات تکراری و طولانی هر بار پر شود. اطلاعات کارت هم به صورت محرمانه باقی می‌ماند و در اختیار فروشگاه قرار نمی‌گیرد. برندهای آنلاینی که در ژاپن اپل‌پی می‌پذیرند شامل  BASE, Demae-Can, giftee, Jalan.net, JapanTaxi, minne و Toho Cinema است.

وقتی از اپل‌پی استفاده می‌کنید اطلاعات کارت در اختیار فروشگاه قرار نمی‌گیرد.
وقتی از اپل‌پی استفاده می‌کنید اطلاعات کارت در اختیار فروشگاه قرار نمی‌گیرد.

اپل‌پی در ادامه بازاریابی بین‌‌المللی خود هم‌زمان با ژاپن به بازارهای روسیه و نیوزلند هم فکر می‌کند. گفته می‌شود ۹۰ درصد کارت‌خوان‌های بدون تماس آمریکا توسط اپل‌پی پشتیبانی می‌شود و ده درصد باقی‌مانده را اندرویدپی و سامسونگ‌پی پشتیبانی می‌کنند. اپل‌پی در حال حاضر در بریتانیا، سوئیس، کانادا، استرالیا، چین، فرانسه، هنگ‌کنگ و سنگاپور قابل استفاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.