راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از خدمت چک تاییدشده جام بانک ملت

خدمت چک تائید شده جام بانک ملت با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد این بانک رونمایی شد. علی رستگار در آیین رونمایی از این خدمت، کاهش چک‌های برگشتی را که از بزرگ‌ترین معضل‌های نظام بانکی است، از مهم‌ترین دستاوردهای این خدمت خواند و گفت: «چک تأییدشده جام، تحولی در بخش حساب‌جاری ایجاد خواهد کرد و باعث آسودگی خاطر صادرکننده و ذینفع چک‌های این بانک خواهد شد.»

چک تاییدشده جام
رونمایی از خدمت چک تاییدشده جام بانک ملت برای نخستین بار در کشور

مدیرعامل بانک ملت، افزایش اعتبار چک در مبادلات تجاری، توسعه فعالیت‌های غیرحضوری و سهولت در انجام مبادلات را از دیگر دستاوردهای خدمت جدید این بانک ذکر کرد و یادآور شد: این چک در حد چک‌های بانکی تضمین‌شده است.

رستگار با اشاره به این نکته که این پروژه در سه فاز پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: «فاز نخست برای چک‌های به تاریخ گذشته و روز، فاز دوم برای چک‌های به تاریخ آینده و فاز سوم برای مشتریان حقوقی و حساب‌های اشتراکی طراحی شده است که فازهای دوم و سوم نیز در آینده‌ای نزدیک، اجرایی خواهد شد.»

خدمت چک تائید شده جام در شرایط کنونی بدون دریافت کارمزد است و برای دریافت آن هر دو طرف صادرکننده و ذینفع چک باید مشتری بانک ملت باشند.

rastegar-index-way2pay-95-04-05

bank-mellat-index-way2pay-95-04-05

این خدمت از طریق درگاه‌های بانکداری اینترنتی و همراه بانک ملت قابل‌استفاده است و در این خدمت، مشتری با مراجعه به یکی از شعب بانک و پس از تکمیل قرارداد خدمت چک تأییدشده، می‌تواند از طریق محیط‌های مذکور نسبت به درج اطلاعات چک و همچنین کد ملی ذینفع چک اقدام کند. بدین ترتیب هم صادرکننده چک از خدشه‌دار نشدن ارکان اصلی چک صادره اطمینان حاصل خواهد کرد و هم ذینفع می‌تواند نسبت به مسدود کردن مبلغ چک تا زمان حضور فیزیکی در شعبه بانک اقدام کند. بدین ترتیب از هرگونه سوءاستفاده در زمینه صدور چک جلوگیری خواهد شد.

منبع: بانک ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.