راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتصال بانک‌ها به مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات طی هفته آینده

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: تعرفه و هزینه استفاده از خدمات شبکه ملی اطلاعات نصف تعرفه استفاده از اطلاعات مشابه سایت‌های خارجی خواهد شد.

ابوالحسن فیروزآبادی بابیان اینکه تلاش می‌شود تا آخر سال این تعرفه به یک‌چهارم کاهش یابد، اظهار کرد: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، کیفیت و سرعت خدمات در مقایسه با خدمات مشابه خارجی بهتر و بیشتر می‌شود. وی با اشاره به اینکه شبکه مذکور، مستقل و با مدیریت داخلی ارتباطات داخل کشور است، افزود: این شبکه قابل اتصال به شبکه‌های جهانی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی بابیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه فنی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است، گفت: نخستین مرکز تبادل داده در ۲۷ اردیبهشت امسال افتتاح شد. ترافیک این مرکز از 25 گیگابایت بر ثانیه فعلی به 80 گیگابایت بر ثانیه تا آخر خرداد می‌رسد.

رئیس مرکز فضای مجازی در این برنامه تلویزیونی بابیان اینکه تا آخر این هفته مراکز تبادل ترافیک شیراز و تبریز هم راه‌اندازی می‌شود گفت: همه عرضه‌کنندگان خدمات و محتوای اطلاعاتی در داخل کشور در چارچوب این شبکه کار می‌کنند.

فیروزآبادی از اتصال همه اپراتورها، بخش بزرگی از FCP ها و دو دانشگاه به این شبکه خبر داد و افزود: امیدواریم تا هفته آینده بانک‌ها هم به این شبکه متصل شوند.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.