راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران عامل بانک‌ها از چالش‌های نوآوری در نظام بانکی گفتند

دکتر رسول اف مدیر عامل بانک آینده، دکتر آیت ابراهیمی مدیر عامل بانک انصار، دکتر لـله گانی مدیر عامل بانک صادرات، دکتر پورزندی مدیر عامل بانک شهر، به بررسی چالش‌های نظام بانکی کشور پرداختند.

در میزگرد چالش‌های نوآوری در نظام بانکی که در نخستین روز همایش بین‌المللی تراکنش برگزار شد، دکتر جلال رسول اف مدیر عامل بانک آینده، دکتر آیت ابراهیمی مدیر عامل بانک انصار، دکتر اسماعیل لـله گانی مدیر عامل بانک صادرات، دکتر پورزندی مدیر عامل بانک شهر سخن گفتند.

در ابتدا دکتر ابراهیمی به سخنرانی پرداخت. او به بررسی چالش‌های نظام بانکی کشور پرداخت و این نکات اشاره کرد که بانک‌ها معمولا هوشمندانه اداره نمی‌شوند. هزینه توسعه فناوری ارتباطات در بانک‌ها بسیار بالاست. چرخه اضمحلال بانک‌ها در حال افزایش است. از سیستم‌های همراه بانک به درستی و مناسب استفاده نمی‌شود. رقابت بین بانک‌ها موجب هزینه‌های غیر ضروری برای بانک‌ها می‌شود. با تبلیغات نمی‌توان مشتری را حفظ کرد. همچنین به دلیل امنیت ناکافی بانکداری الکترونیک، مردم خیلی راغب نیستند که از این بخش استفاده کنند. همچنین برنامه‌های موبایل‌بانک نیز انعطاف‌پذیر نیستند. روحیه مشارکت بین بانک‌ها وجود ندارد و بانک‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

سپس دکتر لـله گانی، مدیر عامل بانک صادرات، درباره چالش‌های نوآوری در نظام بانکی سخن گفت. او ضمن اشاره به مبانی و پایه‌های نوآوری در بانک‌ها، چالش‌های نوآوری در سیستم مدیریت بانک‌ها، چالش‌های نواوری بنیادین و تدریجی، چالش‌های نواوری در فرایندها و محصولات بانکی و دلایل عمده شکست نوآوری را بیان کرد. لـله گانی سپس راهکارهای اجرایی برای خروج از این سه چالش را بیان کرد.

سخنران بعدی دکتر پورزرندی، مدیر عامل بانک شهر بود. او یکی از ابداعات بانک شهر را کارتهای شهروندی ذکر کرد و مزایای این کارت را برشمرد. این مدیربانکی بیشتر از آن‌که به چالش‌های موجود بر سر راه نوآوری بپردازد به تبلیغ و معرفی خدمات بانک شهر پرداخت!

سپس دکتر رسول اف، مدیر عامل بانک آینده سخن گفت. او به اهمیت اینترنت در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: با این وجود، بانک‌ها چاره‌ای جز روی‌آوردن به فناوری‌های نوین ندارند. نسل جوان جامعه جزء مشتری‌های آیندۀ بانک‌ها هستند. این نسل مشتاقند که تمام کارها را با گوشی‌های هوشمند خود انجام دهند. بانک‌ها نیز برای تامین نیازهای این نسل باید ساختار سازمانی خود را متناسب با این نسل تغییر دهند. یکی از چالش‌های اساسی بانک‌ها نیز مواجهه با همین نسل است. بسیاری از ایده‌ها به دلایلی امکان ظهور ندارند، باید برای بروز این ایده‌ها فضاسازی کنیم که این همان توانمندسازی است.

منبع: سرمدنیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.