راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عملياتي شدن سامانه آريا پايا

پروژه بازنويسي سامانه پايا تحت عنوان سامانه آريا پايا به‌جای محصول خارجي توسط شركت Halcom، با اهداف اصلي افزايش كارايي و عدم وابستگي به پيمانكاران خارجي با اتکا به توان و تخصص كارشناسان داخلي در دستور كار شركت خدمات انفورماتيك قرار گرفت.

در مدت توسعه سامانه آريا پايا، كارشناسان شركت خدمات انفورماتيك همواره تمام تلاش و سعي خود را جهت توليد و ارائه يك سيستم توانمند، به روز و در بردارنده آخرين دانش فني روز دنيا را به كار گرفته و محصول نهايي را توليد و عملياتي نموده‌اند.

سامانه آريا-پايا علاوه بر ظرفيت و سرعت پردازش بالا داراي قابلیت‌های قابل‌توجهی است كه اين سامانه را از نمونه خارجي آن کاملاً متمايز کرده است. به‌عنوان نمونه به برخي از قابلیت‌ها و مقايسه عملكرد سامانه قبل و بعد از توليد اشاره می‌شود.

payahalcom-index-way2pay-2-94-08-03

علاوه بر موارد فوق قابلیت‌های جديد در سامانه آريا-پايا نيز به‌دست‌آمده است كه به‌صورت مختصر به شرح برخي از آن‌ها پرداخته می‌شود.

payahalcom-inex-way2pay-2-94-08-03

علاوه بر موارد فوق درخواست بانك مركزي مبني بر افزايش تعداد ارقام مربوط به مبلغ دريافتي جهت پذيرش اخذ وجوه مربوط به حساب‌های دولتي به 15 رقم نيز در اين سامانه پیش‌بینی‌شده و در آينده نزديك امكان فعال‌سازی واريز گروهي از طريق پايا فراهم خواهد شد

سامانه فوق پس از 6 ماه اجراي عمليات موازي در تاريخ 1394/07/27 عملیاتی شد.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.