راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

EMV استانداردی برای پرداخت در اروپا و آمریکا

از ابتدای اکتبر یعنی از نهم مهر داشتن استاندارد EMV برای پایانه‌های پرداخت آمریکا اجباری شده است و حالا هنگام خرید مردم این کشور علاوه بر کشیدن کارت روی کارت‌خوان پایانه‌های فروشگاهی باید کارت خود را وارد بخش مخصوص کارت‌خوان هم بگذارند. هفته گذشته شبکه‌های تلویزیونی ایالات‌متحده هم به‌صورت خبر فوری به مردم روش جدید را آموزش می‌دادند.

EMV یک استاندارد فنی برای کارت‌های پرداخت هوشمند پایانه‌های فروشگاهی و خودپردازها است که مخفف نام سه شرکت بزرگ کارت اعتباری یوروپی، مستر کارت و ویزا است. این استاندارد در اروپا جاافتاده است اما در ایالات‌متحده به‌تازگی کارت‌هایی که از EMV پشتیبانی می‌کنند جایگزین کارت‌های مغناطیسی شده‌اند این کارت‌ها برخلاف کارت‌های مغناطیسی برای هر پرداخت کد منحصربه‌فردی برای تراکنش ایجاد می‌کنند.

ازنظر برخی، مهاجرت پایانه‌های فروشگاهی مغناطیسی آمریکا به EMV در حال شکست است. این را البته دو ماه پیش برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند آن‌ها به استناد نظرسنجی GFK Public که نشان می‌داد فقط یک‌دهم آمریکایی‌ها کارت‌های حاوی استاندارد EMV دریافت کرده بودند و از میان این 10 درصد هم فقط 30 درصد نحوه استفاده از این کارت‌ها را بلدند، چنین سرنوشتی را برای این مهاجرت پیش‌بینی می‌کردند.

با این حال به دلیل عواقب استفاده از کارت‌های مغناطیسی چاره‌ای جز جایگزینی کارت‌های EMV وجود ندارد چراکه تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که در آمریکا سرقت از کارت اعتباری و نقدی از طریق خودپردازها با سریع‌ترین سرعت در 20 سال گذشته صورت می‌گیرد.

منبع: هفته نامه عصرارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.