راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با به‌کارگیری از مفاهیم CMMi 1.3 سازمان و چرخه تولید نرم‌افزار را بهبود دهیم

متد CMMi نسخه 3/1 و مفاهیم Agile همپوشانی زیادی در دیدگاه بهبود مستمر دارند ولی از دیدگاه مدیریت پروژه و سطح بالای سازمانی که همان سطح مدیریتی می‌شود، CMMi به‌عنوان ابزاری از انتزاع فعالیت‌های پروژه تمرکز دارد و نه به آنکه چه متد و فراروشی برای تولید نرم‌افزار بکار گرفته شده است.

همپوشانی فرآیندهای Agile و CMMi به سازمان چالاکی خاصی را داده که بتواند به‌راحتی نیازمندهای مشتری و کسب‌وکار را در محصولات نرم‌افزاری خود به‌صورت ساختاریافته مدیریت نماید.

CMMi می‌تواند در پیاده‌سازی نرم‌افزار، برنامه‌ریزی تولید و بهبود نرم‌افزار در کنار Agile بکار گرفته شود و به‌طور خلاصه CMMi یک سیستم مهندسی به روش شده است که به سازمان‌هایی که خط تولید نرم‌افزار آن‌ها به سمت متد Agile در حال حرکت است را با تعریف پروژه CMMi در لایه کسب‌وکار و مدیریت سازمان تسریع نمایند.

از طرفی CMMi SVC فرآیندهای پشتیبانی و مدیریت آن‌ها را در کنار فرآیندهای تولید قرار داده و CMMi ACQ نیز به مدیریت ساختار برون‌سپاری بخش یا کل تولید یک سیستم نرم‌افزاری در یک سازمان می‌پردازد.

به‌طورکلی دوره CMMi version 1.3 به‌صورت خاص برای تولید، حفظ، بهبود مستمر رویکرد تولید، خرید و پشتیبانی نرم‌افزار طرحی شده است، این دوره برای اولین بار در ایران منطبق بر سیلابس های درسی بین‌المللی در تاریخ‌های 20، 21، 22 و 23 مهرماه در تهران برگزار می‌گردد. (+) برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سرفصل‌های دوره و نحوه ثبت‌نام صفحه CMMI Workshop در سایت پیشداد سرویس را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.