راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا تجارت الکترونیک یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است؟

کارآفرینان نوعی از افراد نادرند که دائماً فرصت‌های تجاری جدیدی کشف می‌کنند. برخی به دنبال فرصت‌های جدید هستند بین افرادی که دائماً ایده‌های جدیدی برپا می‌کنند. اینکه اکثر فرصت‌ها تا چه اندازه خوب هستند، مهم نیست این فرصت‌ها نهایتاً ممکن است صدای یک کابوس مکنده‌ی پول باشد که ناشی از سربار پرهزینه، مقیاس‌پذیری و حاشیه کم است. بااین‌حال، تجارت آنلاین می‌تواند خیلی جذاب باشد زیرا تجارت آنلاین موانع سنتی‌ای که سرمایه‌گذاری‌های جدید با آن مواجه هستند را ندارد. در زیر ۴ دلیل برای اثبات اینکه تجارت آنلاین بهترین سرمایه‌گذاری است که کارآفرینان می‌توانند ایجاد کنند وجود دارد:

.

1. مقیاس‌پذیری باورنکردنی‌ای عرضه می‌کند

هر تجارت آنلاین انفرادی به‌صورت اتوماتیک به موفقیتی بزرگ با رشد سریع نمایی تبدیل نمی‌شود. بسیاری از کارآفرینان تجارت آنلاینی را شروع می‌کنند و فکر می‌کنند با ردپای کوچکی که در اینترنت دارند مشتریان به‌صورت اتوماتیک آن‌ها را پیدا می‌کنند و فروش راه‌اندازی می‌شود. برخی از کارآفرینان فکر می‌کنند با چند توییت و بعضی از پست‌های فیس‌بوک تجارت آنلاینی با دستگاه خودپرداز مجازی را می‌گیرد.

مقیاس‌گذاری هر تجارتی آسان نیست خواه مکانی فیزیکی از آجر و ملات باشد یا یک تجارت آنلاین، اما تجارت آنلاین مزایایی دارد مثلاً یک فروشگاه خرده‌فروشی مشتریان تعریف‌شده‌ای دارد. تجارت آنلاین با این ویژگی محصور نشده و به مشتریان در سراسر جهان عرضه می‌شود. زمانی که بازاریابی و تبلیغات موفقی معرفی شد تجارت آنلاین به‌سادگی می‌تواند هدف خود را باز کند و با افزایش بودجه سریعاً رشد کند.

.

2. آزادی بی‌حدوحصری فراهم می‌کند

بسیاری از کارآفرینان تجارت آنلاین را به دلیل آزادی که عرضه می‌کند، انتخاب می‌کنند. تکنولوژی مدرن، لپ‌تاپ، تبلت، برنامه‌های تجاری و سیستم‌های ارتباطی VOIP فقط ابزاری‌اند که امکان راه‌اندازی تجارت را در هر مکانی فراهم می‌کند. دفعه بعد که در Starbucks هستید و به اطراف نگاهی بیندازید تضمین می‌کنم شخصی را می‌بیند که wifi آن متصل بوده و قهوه موردعلاقه‌اش را جرعه‌جرعه می‌نوشد و روی استارتاپ یا تجارت آنلاین خود مشغول به کار هست. در تجارت آنلاین به مکانی خاص یا میزی با ۵ یا ۹ فرد توانمند احتیاج نیست. برخی کارآفرینان نمی‌دانند چگونه بین آزادی و شکست مفتضحانه تعادل برقرار کنند درحالی‌که دیگران حتی از آزادی به‌عنوان انگیزه‌ای برای کار سخت‌تر بهره می‌برند. زمان برای آزادی را با استراحت طلبی اشتباه نگیرید. کارآفرینان واقعی آزادی را محترم می‌شمارند و می‌فهمند که کار سخت باارزش است و می‌توانند زمان بیشتری را با خانواده‌های خود بگذرانند و در فعالیت‌هایی که بیشتر مهارت دارند، شریک شوند زیرا آن‌ها بخشی از کار سخت ۵-۹ نفره هست.

.

3. سربار کم و حاشیه بالا

اغلب تجارت آنلاین هزینه‌های گزاف تجارت آفلاین را حذف می‌کند. نه‌تنها چیزهایی مانند دفتر گران یا فضای خرده‌فروشی و تعهدات اجاره بلندمدت را حذف می‌کند بلکه حس مقید بودن نسبت به پول موجودیتان را از بین می‌برد. قرارداد بارگیری بار با ترتیب تولید یا سفارش به‌طور مؤثری ریسک مالی را کم می‌کند و امکان نگه‌داری سرمایه بیشتر در مقابل هزینه‌ی کمتر را فراهم می‌کند. فرض کنید شما تجارت فروش کلاه را داشتید و ۵ نوع تغییر رنگ اعمال می‌کنید: قرمز، آبی، سبز، زرد و نارنجی. در مکان فیزیکی آجر و ملات باید تمام تغییرات سهامتان را حفظ کنید. شما نمی‌دانید مردم قرار است چه کالایی را بخرند؟ اگر کلاه‌های زرد به فروش نرفت مجبورید تخفیف بدهید و ضرر کنید.

.

4. دسترسی به بازار جهانی

نکته زیبایی که در تجارت آنلاین هست توانایی اداره‌ی بدون مرز ۲۴/۷ است. هیچ مرز جغرافیایی و هیچ ساعت خاص کاری وجود ندارد. با تجارت آنلاین هر ساعت کسب درآمد کنید حتی وقتی‌که خواب هستید. تجارت آنلاین با طرح اجتماعی سنجیده رسانه‌ای، بهینه‌سازی موتور جستجو و استراتژی‌های موردتوجه رسانه‌ها پیشرفت می‌کند. با نوک انگشتانتان به تمام جهان واقعی دسترسی داشته باشید. هدف لوکس بودن ایالات خاص، مناطق و کشورها به تجارت آنلاین برتری می‌دهد.

آیا قبلاً در تجارت آنلاین سرمایه‌گذاری کردید یا در آینده به فکر آن هستید؟

منبع: کافه فناوری / Entrepreneur

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.