راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عدم پرداخت مالیات توسط فروشندگان چینی در فروشگاه‌های آنلاین انگلستان

در انگلیس، بیش از صد فروشنده در eBay و آمازون، دادخواستی در مورد مشکل موجود مرتبط با فروشندگان چینی و دیگر کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا که به نظر می‌رسد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اجتناب می‌کنند، تنظیم کردند. این دادخواست به این صورت منتشر شده است: «جلوی تقلب‌های میلیاردی تجارت چینی‌ها و کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا و انگلیس در eBay و آمازون را بگیرید.»

میلیاردها پوند توسط شرکت‌های خارج از اتحادیه‌ی اروپا که در آمازون و eBay فعالیت می‌کنند، از انگلیس خارج شده است. eBay ،Paypal و آمازون، باید جزئیات تجارت فروشندگان را مشخص و تایید کنند. این جزئیات شامل نام شرکت، آدرس و وضعیت مالیاتی شرکت‌ها می‌شود.

.

فروشندگان غیراروپایی باید شماره مالیاتی خود را ارائه دهند

قوانین موجود که آمازون و eBay از آن‌ها پیروی می‌کنند، به‌اندازه‌ی کافی به نفع فروشندگانی که مالیات خود را می‌پردازند نیست. به‌هرحال، خیلی مطمئن نیستیم که دادخواست ارائه شده، راه‌حل مناسب و رو به جلویی باشد. همچنین در مورد صحت سرمایه‌ی خارج شده از انگلیس اطمینان نداریم و مهم‌تر از همه، فکر نمی‌کنیم که متن نوشته‌شده، به‌طور مناسب و کاملی مشکل اصلی را بیان کرده باشد. اگر می‌خواهید در کمپینی در رابطه با این موضوع شرکت کنید، خیلی مهم است که شرایط به‌طور واضح برایتان توضیح داده شده باشد تا بتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید. البته ما با اصل موضوع موافقیم. دلیلی وجود ندارد که هر تاجری، برای ارائه‌ی محصولاتش در فروشگاه‌های آنلاین انگلیسی، مجبور به انتشار اطلاعاتی که نشان‌دهنده‌ی موافقتش با تعهدات مالیاتی انگلیس باشد، نشود. اگر امضاکنندگان دادخواست مذکور به ۱۰ هزار نفر برسد، دولت متعهد می‌شود که به آن پاسخ دهد. در صورت جمع‌آوری ۱۰۰ هزار امضا نیز این دادخواست در پارلمان به بحث گذاشته می‌شود.

رعنا نوروزی

منبع: ایکامیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.