راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی کیوسک بانک سیار در روستاها

مدیرعامل شرکت پست بانک از ایجاد بسترهای بانکداری الکترونیک در روستاها و مناطق محروم خبر داد و گفت: بر این اساس دستگاه‌های خوددریافت و کیوسک بانک سیار در این مناطق راه‌اندازی می‌شود.

خسرو فرحی با بیان اینکه پست‌بانک درصدد ایجاد بسترهای بانکداری الکترونیک اعم از اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و دستگاه‌های خودپرداز مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است، اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌های خود دریافت و کیوسک بانک سیار (Cashless) مجهز به فناوری‌های روز دنیا از سوی پست بانک در شهرها، روستاها و مناطق محروم درحال راه‌اندازی است. وی گفت: این فناوری عملیات دریافت و انتقال وجه را به عنوان خودپرداز کوچک برای تمامی دارندگان کارت‌های بانکی ممکن می‌کند و این تجهیزات در 10 هزار دفتر خدمات بانکی در حال عملیاتی شدن است.

فرحی با اشاره به عضویت پست بانک در موسسه جهانی بانک‌های پس انداز WSBI و اتحادیه جهانی پست UPU در جهت بکارگیری فناوری‌های روز دنیا گفت: این شرکت الگوبرداری از خدمات پست بانک‌های پیشرفته دنیا از جمله فرانسه، آلمان و پیاده سازی این تجربیات در ایران را در برنامه کاری دارد. وی با بیان اینکه 29 درصد از مناطق روستایی و محروم کشور تحت پوشش خدمات مالی پست بانک قرار دارد، تاکید کرد: 55 درصد منابع مالی پست بانک به روستاها اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل پست بانک با اشاره به برنامه‌های مدنظر هم‌سو با اهداف و سیاست‌گذاری‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید 10 هزار دفتر خدمات بانکی در روستاها از طریق پست بانک ایجاد می‌شد که هم اکنون این دفاتر ایجاد شده و تمامی این دفاتر به خدمات بانکی آنلاین مجهز هستند، همچنین قرار است این تعداد به 16 هزار دفتر خدمات بانکی در روستاها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بیش از 4 هزار دفتر خدمات بانکی پست بانک، سرویس حوالجات بین بانکی الکترونیکی انجام می‌‌شود که این سرویس در جهت کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش خدمات پولی مالی در شهرها و روستاهای کشور از این طریق راه‌اندازی شده است.

منبع: بولتن نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.