راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمل و نقل، دیجیتالی می‌شود

برای یک رئیس شرکت فورد که می‌گوید صاحب شدن خودرویی شخصی ناکارآمد یا حتی خوشایند نیست، بسیار عجیب است. البته این ایده‌ای است که «بیل فورد» در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد داده. او آینده‌ای را تصور کرد که هر نوع حمل و نقل، از دوچرخه گرفته تا حمل و نقل عمومی، به یک شبکه متصل خواهد شد.

این دیدگاه مستلزم این است که خودروسازان با شرکت‌های ارتباطات سیار وارد همکاری شوند تا شبکه‌های حمل و نقل شهری را ایجاد کنند. اپل توجه خود را به سمت ماشین‌های بر مبنای سیستم عامل iOS معطوف کرد، این در حالی است که گوگل نیز وسایل حمل و نقل بر پایه اندروید را مد نظر دارد. در ‌‌نهایت، تحقق خودروهای بدون راننده و کامپیوتری بسیار نزدیک است.

Monext-Index-way2pay-93-10-20

حتی امروزه انواع جدید حمل و نقل مانند «اشتراک رانندگی آنی» (real-time ride-sharing) به واقعیت تبدیل شده است. سال گذشته شرکت اشتراک رانندگی فرانسوی BlaBlaCar تعداد مسافر بیشتری را در مسیر پاریس و استراسبورگ در مقایسه با رقیب خود، شرکت بزرگ قطار مسافری SNCF – دارنده قطارهای سریع‌السیر – جابجا کرد.

این موارد تغییراتی را بر پرداخت و KYC (شناخت مشتری) داشته است. روش‌های نوین حمل و نقل نیازمند تراکنش‌های الکترونیکی امن است، مانند بررسی آنی گواهینامه رانندگی و یا درب‌هایی که با تلفن همراه باز و بسته می‌شوند.

مراقب باشید! حمل و نقل در حال دیجیتالی شدن است. (Loic Dequay، مدیر نوآوری شرکت Monext)

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.