راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل در حال ایجاد یک نقطه اوج است

به اعتقاد برخی از متخصصان، سیستم جدید اپل‌پی یک افزایش چشمگیر را در بخش پرداخت‌های غیر تماسی ایجاد خواهد کرد. جون فلیکس رئیس وریفون در اروپا می‌گوید: «این‌چنین نام مؤثری که سنگینی خود را به دستگاه‌های ان‌اف‌سی می‌دهد قابل‌توجه است. اپل‌پی یک‌چیز (تکنولوژی) شگفت‌آور برای صنعت ما است.» او به صد‌ها نماینده حاضر در نمایشگاه کارتس ۲۰۱۴ گفت: آن‌ها (اپل) با مشتری تعامل داشته‌اند. تکنولوژی در آنجا وجود داشته است. بقیه مانند گوگل‌‌ همان راه قبلی را می‌روند اما اپل تصورات کاربران را به دست آورده است. در اختیار داشتن بیش از ۲۰۰ هزار فروشنده تنها در آمریکا به‌عنوان مکان تراکنش به اعتقاد من یک نقطه اوج است. اپل‌پی مشتری‌ها را تشویق به استفاده از این روش می‌کند و این خیلی مهم است. سازگاری ان‌اف‌سی با بیشتر برندهای اروپایی نیز به توسعه پرداخت‌های غیر تماسی کمک خواهد کرد. طبق محاسبات انجام‌شده پرداخت‌های غیر تماسی ۱۵ برابر روش‌های قدیمی که از کارت نقدی و اعتباری استفاده می‌کنند سریع‌تر انجام می‌شوند.

اویویند راستاد رئیس یورواسمارت درباره تأثیر اپل در بازار می‌گوید: این یک اتفاق فوق‌العاده برای صنعت است. او پیش‌بینی می‌کند: سال بعدی سال ان‌اف‌سی خواهد بود. می‌دانم که این جمله را برای سومین بار تکرار می‌کنم اما ان‌اف‌سی یک واقعیت تجاری خواهد شد. در ضمن دو میلیارد قطعه و پین کارت در سال جاری صادرشده است که ۵۰۰ میلیون آن‌ها فقط در چین ساخته‌شده است. همچنین یک مهاجرت بزرگ به چیپ و پین کارت در آمریکا درراه است که به روش‌های سنتی پرداخت کارت‌های اعتباری متصل است.

در پایان راستاد نتیجه‌گیری کرد: ما یک جهان متصل‌به‌هم را می‌بینیم که هر کس و هر چیز در هرزمانی به هم متصل است. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد تراکنش‌ها، تراکنش‌های همراه خواهند بود.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.