راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل اول پرداخت درباره الکامپ ۲۷: نمایشگاه کم‌رونق و دولتی بود

شرکت اول پرداخت اولین حضور خود در نمایشگاه الکامپ را امسال رقم زد. این شرکت که در شیراز فعال است، برای حضور در الکامپ امسال برنامه‌ریزی جدی داشت و این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی خود به اکوسیستم و تعامل فیزیکی می‌دانست. اما به گفته جاوید، مدیرعامل اول پرداخت بیست و هفتمین دوره از الکامپ نتوانست انتظارات آنها را برآورده کند؛ چراکه این نمایشگاه به‌دلیل همزمان شدن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کم‌رونق و دولتی بود.

مدیرعامل اول پرداخت در گفت‌وگو با راه پرداخت، درباره الکامپ امسال توضیح داد:«باتوجه به تاریخ برگزاری الکامپ ۲۷، به نظرم نمایشگاه کم‌رونقی بود. جای خالی بسیاری از استارتاپ‌ها حس می‌شد. نکته دیگر حضور پررنگ و بیش از اندازه شرکت‌های دولتی در نمایشگاه است و این برای بخش خصوصی مایوس‌کننده به شمار می‌رود. برای مثال همراه اول و زیرمجموعه‌های آن تقریبا یک سالن کامل را در اختیار دارند، در هر سالنی می‌توانید غرفه‌های پارک‌های علم و فناوری، نهاد ریاست جمهوری یا شرکت‌های دانش‌بنیان را ببینید.»

او ادامه داد:« در الکامپ امسال اکثر غرفه‌ها در اختیار دولتی‌ها یا خصولتی‌هاست و حضور بخش خصوصی کم‌رنگ است. البته سال گذشته نیز شرکت‌های دولتی حضور داشتند اما تعداد آنها در نمایشگاه امسال بسیار بیشتر شده است.»

جاوید در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت الکامپ امسال به این موضوع مرتبط است که در انتهای دولت سیزدهم قرار داریم و این نمایشگاه فرصتی برای نمایش دستاوردهای دولت شده است، گفت:«صددرصد بی‌ربط نیست؛ اما مشکل اینجاست که باید چیزی برای عرضه وجود داشته باشد. در الکامپ امسال بخش‌های جدیدی مربوط به دانش‌آموزان نیز اضافه شده بود که باعث خوشحالی است. اما در بازدیدم از غرفه‌های دولتی محصول قابل ارائه‌ای ندیدم و بیشتر حضور نمایشی بود.»

مدیرعامل اول پرداخت درباره اینکه نمایشگاه برای اول پرداخت چگونه بود، توضیح داد:«این اولین حضور ما در الکامپ بود. ما هر سال به‌عنوان بازدیدکننده می‌آمدیم. امسال باوجود این که تاریخ برگزاری مناسب نبود و الکامپ کم‌رونقی بود؛ اما شروع خوبی برای اول پرداخت بود. برای اولین‌بار با کاربران از نزدیک دیدار داشتیم که حس خوبی داشت. با بسیاری از شرکت‌ها تعامل داشتیم. باتوجه‌به این که دفتر مرکزی ما در شیراز است، نمی‌توانستیم تعامل فیزیکی داشته باشیم و الکامپ فرصت خوبی برای ما بود.»

مدیرعامل اول پرداخت درباره اینکه الکامپ چقدر انتظارات کسب‌وکاری آنها را برآورده کرد، بیان کرد:«نمایشگاه برای بیزینس‌هایی در مقیاس اول پرداخت می‌تواند در حوزه برندینگ و جانمایی در اکوسیستم استارتاپی کمک کند. به‌هرحال انتظار مسائلی مانند روش‌های فروش و افزایش فروش در الکامپ برآورده نمی‌شود. در واقع حضور در این نمایشگاه مناسب اعلام وجود در اکوسیستم فین‌تکی است. حضور شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک بسیار کم بود و حتی می‌توان گفت نبودند. پرداخت‌یاری‌ها حضور پررنگی داشتند بااین‌حال جای برخی استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در نمایشگاه امسال خالی بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.