راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مذاکره برای خرید از اپ استور با کارت‌های شتابی برای کاربران ایرانی

در مراسم افتتاح اولین مرکز فروش و خدمات محصولات اپل اعلام شد: خرید نرم‌افزار از iTunes و Apple Store اپل برای کاربران ایرانی مسلتزم فعال‌سازی Apple ID و پرداخت هزینه دلاری است که تا رفع تحریم مبادلات پولی مذاکره برای خرید از طریق ریال و کارت شتاب دنبال می‌شود.

مهدی عبقری در مراسم افتتاح اولین فروشگاه و مرکز خدمات واردکننده رسمی محصولات اپل اظهار داشت: «از تاریخ 30 می 2013 در جریان لغو تحریم تلفن همراه از طرف آمریکا، اداره کل امور مالی وزارت خزانه‌داری این کشور لایسنسی به نام D1 را تصویب کرد که با این لایسنس عمومی فروش مستقیم و غیر مستقیم کالای IT به کشورهای شامل تحریم مجاز شد. پیش از این فروش با واسطه و بی‌واسطه هر کالایی که کشورهای سازنده آن آمریکا بود به کشورهای تحت تحریم ممنوع بوده است. این موضوع در بخش LEGAL سایت اپل درج شده است.»

مدیر عامل وقایع گستر فارس افزود: «این شرکت طبق لایسنس D1، مجوز واردات فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل را کسب کرد و هم اکنون به دلیل عدم دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی سوئیس در شرایط تحریم، واردات از نمایندگی کشور چین اپل انجام می‌شود که با فراهم شدن امکان مبادلات مالی برای ایران خرید کالا از شرکت اصلی در آمریکا نیز فراهم خواهد شد.»

وی گفت: «همچنین اپل در دانلود رایگان نرم‌افزار از طریق iTunes (نرم‌افراز اختصاصی محصولات اپل) و App Store (فروشگاه برنامه‌های کاربردی اپل) محدودیتی قائل نیست و خرید از این دو مستلزم ساخت Apple ID و پرداخت یک هزینه دلاری است که برای کاربران ایرانی امیدورایم با رفع مشکلات مالی و بانکی پرداخت، نام ایران در iTunes درج شود تا Apple ID ثبت شود. اما فعلا خریداری نرم‌افزار از iTunes با ریال و کارت‌های شتاب را دنبال می‌کنیم.»

عبقری با اشاره به افتتاح این مرکز، گفت: «از این پس سرویس‌سنتر اپل به تمام محصولات قانونی اپل و کالاهای مسافری دارای برگ سبز گمرکی خدمات پس از فروش شامل یک‌سال ضمانت و 3 ماه گارانتی تعویض ارائه خواهد کرد. تعمیرات محصولات اپل توسط افرادی که آموزش این محصولات را گذرانده‌اند طبق استاندارد این شرکت انجام می‌شود.»

وی خاطر نشان کرد: «طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، 121 میلیون گوشی تلفن همراه در ایران فعال است که از این تعداد 5 میلیون دستگاه آیفون است.»

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.