راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگترین بانک امریکایی هک شد

هکر‌ها با حمله به بانک جی‌پی‌مورگان امریکا نه تنها اطلاعات ۷۶ میلیون مشتری را به سرقت بردند بلکه ۷ میلیون حساب بانکی تجاری را نیز هک کردند.

در سال‌هایی نه چندان دور، سارقان به اعمالی مانند کیف قاپی، ربودن کیف و… برای به دست آوردن پول دست می‌زدند اما در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، دزدی‌ها نیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته‌اند و سرقت‌های معمولی جای خود را به سرقت‌های امنیتی و سایبری داده‌اند که نه تنها می‌توانند اطلاعات مشتریان را مورد سرقت قرار دهند بلکه حساب‌های مالی آن‌ها را نیز هک کنند.

بانک جی‌پی‌مورگان یکی از مهم‌ترین و همین‌طور بزرگ‌ترین بانک امریکا اعلام کرد که مورد هجوم هکر‌ها قرار گرفته و اطلاعات ۷۶ میلیون حساب بانکی و همین‌طور ۷ میلیون حساب بانکی تجاری نیز مورد تعرض هکر‌ها قرار گرفته است.

یکی از مقامات عالی رتبه این بانک گفت: «اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس‌های الکترونیکی، شغل و اطلاعات شخصی اشخاصی که در این بانک حساب داشتند، هک شده است. اما سایر اطلاعات کاربران مانند میزان موجودی حساب‌ها، رمز ورودی، همینطور کد مشتری از دست هکر‌ها محفوظ مانده است.»

مقامات بانک جی‌پی‌مورگان اعلام کرده‌اند که در ماه اوت نیز با حمله هکر‌ها به هفت شعبه خود مواجه شده بودند که از اف‌بی‌آی و پلیس امنیتی درخواست کمک کرده و آن‌ها در حال بررسی حملات سایبری بوده‌اند. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که در چند سال اخیر، سازمان‌های مختلف امریکایی از جمله بانک‌ها، بخش مخابرات و حتی وزارت دفاع این کشور نیز با حملات گسترده هکر‌ها مواجه شده‌اند.

منبع: تابناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.