راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تخریب عجیب یک شرکت توسط یک روزنامه

شنبه هفته پیش یکی از روزنامه‌ها در یادداشتی عجیب و به‌صورت صریح متنی درباره یکی از شرکت‌های فعال و همکار با بسیاری از نهادها و بانک‌های ایران منتشر کرد.

نویسنده در یادداشت «دزدی بدون کلید» بعدازاین‌که حسابی به حکیمی مدیرکل نظام‌های پرداخت بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک تاخته، از روی شرکت آتیه داده ‌پرداز رد شد و این شرکت را متهم به داده‌فروشی کرده است.

خبرنگار عصر ارتباط با مدیران این شرکت تماس گرفت و آن‌ها گفتند از این روزنامه شکایت می‌کنند و این اتهامات به شرکت وارد نیست. یکی از مدیران این شرکت گفت به فرض این‌که ما بخواهیم به اطلاعات دسترسی هم داشته باشیم، به دلیل پروتکل‌های امنیتی بانک‌ها اصلاً چنین امکانی برای ما وجود ندارد. نویسنده این یادداشت در بخشی از این یادداشت نوشته که «سؤال ما از روسای فعلی و پیشین بانک مرکزی این است که چطور مدیران و مجموعه شرکت‌های گروه آتیه در گلوگاه‌های اطلاعاتی کشور صاحب چنین شوکت و قدرتی شده‌اند؟» از زمانی که دولت جدید سر کار آمده بارها گفته‌شده که امنیت فضای کسب‌وکار باید حفظ گردد. سیاسی نگاه کردن به هر چیز، آسیب‌های فراوانی به امنیت فضای کسب‌وکار می‌زند. شرکت آتیه داده‌پرداز در زمینه سامانه‌های ارسال پیامک با بسیاری از بانک‌های ایرانی فعالیت می‌کند و این شرکت تولید‌کننده اپلیکشن‌های تلفن همراه جذابی مانند سامانک و همراه بانک آینده است.

منبع: هفته‌نامه عصر ارتباط، شماره 676

1 دیدگاه
  1. محمدرضا جهان بخشی می‌گوید

    شماره مشتری رو فراموش کردم چطور از طریق سیستم میتونم دریافت کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.