راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسین شکراله تحولات جدید در فن‌آوا کارت را تشریح کرد / برنامه‌های افزایش سهم از بازار صنعت پرداخت

شرکت فن‌آوا کارت یکی از 12 شرکت پی‌اس‌پی است که در حوزه پرداخت الکترونیکی و تجارت الکترونیک فعال است. شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کشور بر بستر پرداخت‌های اینترنتی، دستگاه کارت‌خوان و پرداخت موبایلی فعال هستند. فن‌آوا کارت هم به‌عنوان یکی از 12 شرکت پرداختی کشور، بر این بسترها مشغول است و با تمرکز بر ایجاد تحول و تغییر رویکرد شرکت به سمت افزایش سهم از بازار در حرکت است؛ به‌ طوری که شعار امسال شرکت «در مسیر تحول دیجیتال» بوده و با همین شعار وارد همایش بانکداری الکترونیک شده‌اند.

این شرکت با وجود فضای رقابتی شدیدی که بین شرکت‌های پرداختی وجود دارد به دنبال کسب سهم قابل توجهی از بازار است. به گفته حسین شکراله، معاون کسب‌و‌کار شرکت فن‌آوا کارت این شرکت در نظر دارد فارغ از رقابت‌ها و چالش‌هایی که بین شرکت‌های پرداختی رایج است، بازارهای جدید ایجاد کرده و به مشتریان خدمات ارزش‌افزوده و کارآمد ارائه دهد و بتواند سهم قابل‌ توجهی از بازار را به دست بیاورد.

معاون کسب‌و‌کار شرکت فن‌آوا کارت در گفت‌و‌گو با «راه پرداخت» با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای توسعه سهمش از بازار توضیح داد: «برای تحقق این موضوع چند برنامه در دست داریم؛ اول اینکه در حوزه‌هایی که اکنون در آنها فعال هستیم با تعیین شاخصه‌های کلیدی عملکرد، رضایت‌مندی را از محصولات و خدمات‌مان افزایش دهیم تا مشتریان تجربه کاربری بهتری از خدمات، محصولات و ابزارهای فن‌‌آوا کارت داشته باشند.»

او ادامه داد: «در خصوص کیفی‌سازی خدمات، تمرکز بیشتری بر ارتقای امنیت و پایدارسازی داریم. همچنین در بحث دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی، روی نوسازی و بهسازی ناوگان تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم با ارتقای کیفیت دستگاه‌ها و بهسازی ناوگان تجربه بهتری برای مشتریان رقم بزنیم و سطح رضایتمندی بانک‌های طرف قرارداد را بالا ببریم. در کنار این موارد سعی داریم سطح کیفیت خدمات پشتیبانی و پرستاری دستگاه را افزایش دهیم.»


با شناسایی فرصت‌ها به سمت بزرگ‌شدن سهم از بازار می‌رویم


بر اساس گفته‌های شکراله، فن‌آوا کارت روی موضوعات دیگری مثل پرداخت غیرکارتی و بحث کیف پول الکترونیک و اپلیکیشن موبایلی تمرکز کرده و برنامه‌هایی برای آینده دارد. این مجموعه بازار هدف خود را شناسایی کرده و عرضه تجهیزات و کیوسک‌های پرداخت را نیز در دستور کار قرار داده است. همچنین تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ خدمات ارزش‌افزوده جدید این شرکت راه‌اندازی شده و به بازار عرضه می‌شود.

معاون کسب‌و‌کار شرکت فن‌آوا کارت در خصوص خدمات ارزش‌افزوده این شرکت گفت: «در فن‌آوا کارت با ترکیب خدمات ارزش‌افزوده و محصولات موجود و تطبیق این محصولات بر بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به دنبال خلق بازارهای جدیدی هستیم. در خصوص بخش دیگر کسب‌و‌کارمان که اکنون فعال است تصمیم داریم با برطرف‌کردن موانع و پوشش نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت، فرصت‌های بازار سهامداری را به دست آوریم.»

او با اشاره به نقطه قوت فن‌آوا کارت توضیح داد:‌ «یکی از نقاط قوت فن‌آوا کارت، طیف وسیعی از بانک‌های طرف قرارداد با این شرکت است. فن‌آوا کارت با بیش از ۱۳ بانک طرف قرارداد است و با استفاده از این نقطه قوت و جامعه هدفی که دارد و مشتریان فعلی و سهمش از دستگاه‌های کارت‌خوان، می‌تواند فرصت‌های پیش رو را شناسایی کرده و به سمت بزرگ‌شدن سهمش از بازار برود.»


به دنبال ایجاد خدمات ارزش‌افزوده هستیم


معاون کسب‌و‌کار شرکت فن‌آوا کارت با اشاره به چالش‌های این شرکت پرداختی گفت: «یکی از چالش‌های صنعت پرداخت، همواره محدودیت آن است؛ چراکه فضای بین ۱۲ شرکت پرداختی بسیار رقابتی شده و شرکت‌ها سعی می‌کنند برای به‌دست‌آوردن سهم بازار بیشتر، سهم یکدیگر را کسب کنند. این بازار در حال رشد است، اما بازار جدیدی خلق نمی‌شود و تنها شرکت‌ها با اعطای امتیازهای بیشتر نسبت به شرکت‌های دیگر سعی دارند بازار را به سمت خودشان بکشند. در فن‌آوا کارت ما به دنبال این مسیر نیستیم در اصل به دنبال آن هستیم که با ایجاد خدمات ارزش‌افزوده و موضوعاتی که سایر شرکت‌ها به‌عنوان یک ارزش هنوز وارد آن نشده‌اند، ورود کرده و سهم جدیدی از بازار کسب کنیم و به جای اینکه در اقیانوس قرمزی که همه در آن در حال رقابت هستند ما سعی می‌کنیم دریاهای آبی خاص خودمان، باتوجه‌به پتانسیل‌های موجود را شناسایی کرده و ورود کنیم.»

به گفته شکراله، فن‌آوا کارت در چند سال گذشته فراز و نشیب‌های متعددی داشته، ولی در حال حاضر با توجه به تیم مستقرشده در شرکت و برنامه کلان و استراتژیکی که ترسیم شده، حداکثر تا یک سال آینده دستخوش تحولات خاصی بوده و در رتبه‌بندی شاپرک هم شاهد رشد فن‌آوا کارت خواهیم بود.

او در پایان تأکید کرد که فن‌آوا کارت مسیر جدیدی در پیش گرفته و با عنایت به شعار «در مسیر تحول دیجیتال» تصمیم دارد فارغ از رقابت‌ها و چالش‌هایی که بین شرکت‌ها رایج است، بازارهای جدید ایجاد کند و به مشتریان خدمات ارزش‌افزوده و کارآمد ارائه دهد و بتواند سهم قابل‌ توجهی از بازار را به دست آورد. این مسیر در چند وقت آینده برای مشتریان و پذیرندگان فن‌آوا کارت ملموس خواهد بود.

3 دیدگاه
  1. کارگزار فن آواکارت می‌گوید

    یکی از این برنامه ها به بنده اعلام شده و اونم این هست که به شرط همکاری و امضای تعهدنامه توسعه ابزار پرداخت تا پایان سال به میزان حداقل 50% وضعیت کنونی، مطالبات معوق سال جاری بنده پرداخت میشه!!!

    احتمالا منظور برنامه هایی از همین دست هست.

  2. عادل می‌گوید

    جناب آقای شکراله عیار شما طی 3-4 سال حضورتون بر مسند مدیرعاملی شرکت قبلی مشخص شد. طی این مدت با اتخاذ تصمیمات نادرست و پر و بال دادن به عده ای افراد نالایق، شرکت رو به ورطه ی نابودی هدایت کردید.
    با شناختی که از شما و تیم جدید وجود داره، در این دوره هم هیچ اتفاق مثبتی در فن آوا کارت نخواهد افتاد غیر از سردادن شعارهای پوپولیستی، تکمیل کردن رزومه کاری و تلاش برای دیده شدن به هر قیمتی از جمله اجحاف در حق سایر شرکت های هم خانواده در گروه فن آوا.
    اگر دین ندارید، آزاده باشید…

  3. عادل می‌گوید

    جناب آقای شکراله عیار شما طی 3-4 سال حضورتون بر مسند مدیرعاملی شرکت قبلی مشخص شد. طی این مدت با اتخاذ تصمیمات نادرست و پر و بال دادن به عده ای افراد نالایق، شرکت رو به ورطه ی نابودی هدایت کردید.
    با شناختی که از شما و تیم جدید وجود داره، در این دوره هم هیچ اتفاق مثبتی در فن آوا کارت نخواهد افتاد غیر از سردادن شعارهای پوپولیستی، تکمیل کردن رزومه کاری و تلاش برای دیده شدن به هر قیمتی از جمله اجحاف در حق سایر شرکت های هم خانواده در گروه فن آوا.
    اگر دین ندارید، آزاده باشید..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.