راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت کاشف به‌روزرسانی کرد / نسخه جدید سامانه سرآمد

نسخه جدید سامانه «سرآمد» یا همان «سامانه رسیدگی آنی و مستمر دستورهای قضایی» به‌تازگی در شرکت کاشف رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایبنا، این سامانه که با هدف سامان‌دهی تعاملات الکترونیکی میان نظام بانکی، مراجع قضایی و انتظامی از طریق درگاه واحد ایجاد شده، درصد بالایی از رضایت ثبت‌کنندگان دستورهای قضایی را کسب کرده است.

در همین راستا، سامانه سرآمد با حذف مکاتبات الکترونیکی بدون ساختار و تبدیل آنها به دستور قضایی ساخت‌یافته و با کمترین ابهام، تلاش دارد برخی از دستورهای قضایی را خودکار کند.

ثبت‌کنندگان دستورهای قضایی در این سامانه، بانک مرکزی (عملیات مشکوک، FIU، واکنش سریع)، ضابطین قضایی (پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، پلیس آگاهی، پلیس فتا) و مراجعین قضایی هستند.

سامانه سرآمد سه کارکرد اصلی دارد که شامل کارکردهای نظارتی، گزارش‌های تحلیلی و آماری و ثبت و رسیدگی به دستورات قضایی می‌شود.

ذینفعان کارکرد نظارتی این سامانه، همان نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور و بانک مرکزی هستند.

گزارش‌های تحلیلی و آماری در این سامانه نیز به دو بخش واکنش سریع و عملیات مشکوک و عملکرد بانک‌ها، مؤسسات و شرکت‌های پرداخت الکترونیک اختصاص می‌یابد.

اما در بخش ثبت و رسیدگی به دستورات قضایی که مبتنی بر چهارچوب اجرای دستورات و توافقنامه سطح خدمات (SLA) است، هر دستور از تعدادی زیردستور تشکیل می‌شود که بانکداران عموماً با زیردستورها کار خواهند داشت.

در حال حاضر بیش از ۶۰ زیردستور در سامانه سرآمد وجود دارد که برخی اقدامی و برخی استعلامی است.

زیردستورهای اقدامی مبتنی بر سه بخش اطلاعات پذیرنده، کارت و حساب و اطلاعات شخص است که در نهایت به مسدودی یا رفع مسدودی، فهرست سیاه و قطع خدمات بانکی و پرداخت ابطال کارت و موارد دیگر منتهی می‌شود.

بخش استعلامی نیز دو قسمت اطلاعات مالی و غیرمالی دارد که شامل تراکنش و گردش حساب، اطلاعات هویتی، اطلاعات کارت، حساب و ابزار پذیرنده و تصاویر ضبط‌شده حراستی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.