راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌روزرسانی شرایط عضویت و دسته‌بندی اعضای انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر / بهره‌گیری از شبکه گسترده اعضا برای تأمین مالی نوآوری

هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، دسته‌بندی تازه اعضای خود را تصویب کرد. در این مصوبه، هر شرکتی که اقدام به ارائه خدمات مالی، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی به فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کند، مشروط به دارابودن مجوز از مراجع ذیصلاح و تأمین شاخص‌های عملکرد تعیین‌شده، می‌تواند عضو انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور شود.

به گزارش روابط‌ عمومی انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، سید محمدحسین سجادی نیری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور با اشاره به تنوع اعضای انجمن گفت: «تنوع و تکثر اعضای این انجمن ۱۱ساله که حاصل استمرار تلاش ادوار مختلف انجمن است، یک فرصت مهم برای فعالان عرصه تأمین مالی نوآوری است و ما در این دوره با بازتعریف شرایط عضویت و دسته‌بندی اعضا، قدم اول برای سامان‌بخشی به فعالیت‌های جمعی را برداشته‌ایم. این دسته‌بندی به ما کمک می‌کند نقش بازیگران مختلف اثرگذار اکوسیستم نوآوری را شفاف کنیم و در کنار هم به دغدغه‌های فعالان این اکوسیستم پاسخ دهیم. مرتفع کردن اغلب مسائل این اکوسیستم نیازمند تلاش جمعی و گفت‌وگوی مداوم با سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان است که ما آن را بر خود واجب می‌دانیم.»


انجمن؛ خانه تعامل‌های سازنده


سجادی نیری همچنین با اشاره به چشم‌انداز اکوسیستم نوآوری گفت: «مسائل تأمین مالی نوآوری جدی‌تر و چندوجهی‌تر شده و این اکوسیستم پشتوانه‌ای مستحکم‌تر از اعضای خود ندارد. انجمن به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و دارای نقش و اعتبار صنفی رسالت و مأموریت خود را ایفا می‌کند و تلاش دارد منابع، تخصص‌ها، افکار و ایده‌ها را به سمت همگرایی سوق دهد.»

سجادی نیری با نام‌بردن از پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی، اعتبارافزایی و شتاب‌دهنده‌ها به‌عنوان اعضای دارای پتانسیل اثرگذاری بیش‌ از پیش در انجمن گفت: «ما انجمن را خانه تعامل‌های سازنده در اکوسیستم نوآوری می‌دانیم و از عضویت‌های تازه، شبکه‌ها و بسترهای تعاملی جدید استقبال می‌کنیم. با توجه‌ به صدور مجوز ۱۷ صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) توسط کارگروه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان، از مشارکت این اعضای مؤثر در اقتصاد استارتاپی کشور نیز استقبال می‌کنیم و معتقدیم اعضای جدید در کنار اعضای فعال فعلی همچون صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند ارزش‌آفرین باشند.»

در دسته‌بندی جدید انجمن هفت گروه شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق‌های پژوهش و فناوری، شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر، شرکت‌های تأمین مالی جمعی، اعتبارافزاها و شرکت‌های تسهیلگری و شتاب‌دهی نوآوری لحاظ شده است و متقاضیان عضویت می‌توانند از طریق وب‌سایت انجمن درخواست خود را ثبت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.