راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طبق گزارش آذرماه شاپرک / سپ در سه ابزار کارت‌خوان، اینترنتی و موبایلی روند صعودی داشت

پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در گزارش آذرماه شاپرک توانست در هر سه ابزار پذیرش (کارت‌خوان، اینترنتی و موبایلی) روند صعودی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سپ، یکصدویکمین گزارش شاپرک ویژه آذرماه 1402 در حالی منتشر شد که شرکت پرداخت الکترونیک سامان توانست در هر سه ابزار پذیرش (کارت‌خوان، اینترنتی و موبایلی) روند صعودی داشته باشد. سپ در سهم مبلغ تراکنش ابزارهای کارت‌خوان، اینترنتی و موبایلی به ترتیب در آذرماه نسبت به ماه قبل توانست به میزان 0.49، 0.27 و 0.37 درصد افزایش سهم داشته باشد. سپ همچنین با رشد 0.49درصدی تغییرات مثبتی را در سهم بازار کل ابزاهای پرداخت به نام خود ثبت کرد؛ سهم بازار این شرکت در پایان آذرماه و بر اساس گزارش اخیر شاپرک به 19.06 درصد رسید.

سپ در جدول مقایسه سهم هر شرکت فعال در حوزه پرداخت (PSP) از مبلغ تراکنش‌ها به ازای هر سرویس منتشرشده در گزارش آذرماه شاپرک توانست با رشد 0.51درصدی در میزان سهم از مبلغ تراکنش خرید نیز بیشترین افزایش را تجربه کند. این شرکت با کسب سهم 31.77درصدی بیشترین سهم در ابزارهای تراکنش‌دار اینترنتی را در آذرماه به خود اختصاص داد. سپ با سهم 52.67درصدی از بازار ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار موبایلی نیز پیشتاز است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در شاخص اثربخشی مبلغ کارت‌خوان فروشگاهی فعال سیستمی و شاخص اثربخشی مبلغ کارت‌خوان فروشگاهی تراکنش‌دار به ترتیب در گزارش آذرماه شاپرک اعداد 1.249 و 1.179 را کسب کرد. سپ رقمی بالاتر از یک را در شاخص اثربخشی کسب کرد؛ دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی مبلغ کارت‌خوان فروشگاهی به این معناست که جذب مجموع مبلغ تراکنش‌های این شرکت‌ روی کارت‌خوان‌ها بیشتر از سهم تعداد کارت‌خوان‌های آن از کل کارت‌خوان‌های کشور بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.