راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت اعلام کرد / نوسازی ناوگان پایانه‌های فروشگاهی به‌پرداخت ملت

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت از نوسازی ناوگان پایانه‌های فروشگاهی این شرکت خبر داد و در این زمینه گفت: «باتوجه‌به فرسودگی و قدیمی بودن ناوگان و تجهیزات شرکت لازم بود یک نوسازی و بازسازی روی زیرساخت‌ها انجام شود که برای بهبود کیفیت سرویس‌های به‌پرداخت ملت، امسال در پایانه‌های فروشگاهی نوسازی انجام می‌دهیم و سال بعد هم ادامه‌دار خواهد بود.»

به گزارش روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در  گفت‌وگویی درباره رتبه این شرکت در گزارش نیلسون‌ریپورت اظهار کرد: «شرکت به‌پرداخت از ابتدای امسال با تمرکز بر مشتری‌مداری اقدام به یکسری برنامه‌ریزی‌ها در حوزه توانمندسازی و بهبود زیرساخت‌های خود کرد. در همین راستا، تمرکز خاصی را روی بهینه‌سازی شبکه پذیرندگان و افزایش پایداری زیرساخت‌های فنی بردیم و منتج به این شد که هم در موضوع بهره‌وری و هم در شاخص اثربخشی بنا بر گزارش شاپرک، بالاترین امتیاز را کسب کنیم و این امتیاز هم در سال جاری صعودی بوده است. برآیند این رشد و توسعه و بهبودهای کمی و ارتقای کیفی در گزارش نیلسون‌ریپورت هم نمود پیدا می‌کند.»

او در ادامه بیان کرد: «بخشی از این دستاورد نیز حاصل بزرگ‌ شدن بازار پرداخت در کشورمان بوده و به تبع آن به‌پرداخت هم توانسته خود را با شرایط بازار تطبیق دهد و بتواند از این رشد، سهم خود را افزایش دهد. بر این اساس، هم یکسری آمار قابل قبول در شاخص‌های مبلغی رقم زدیم و هم در شاخص‌های اینترنتی پیشرفت خوبی داشتیم که باعث شد هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ مبلغ در رتبه نخست قرار بگیریم.»


همکاری جدیدی در حوزه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی


تقی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «این چرخه حیات تا یک بازه زمانی ادامه داشت و اتفاقات خوبی هم رخ داد و فضای تجارت الکترونیک با کمک پرداخت‌یارها رشد قابل ملاحظه‌ای کرد و به‌ویژه در دو حوزه تمرکز ویژه داشتیم؛ نخست، حوزه داخلی که شامل جداسازی شبکه، افزایش پایداری لینک‌ها و افزایش پرفورمنس‌سوئیچ بوده و حوزه دوم، تمرکز روی خدمات پس از فروش و مشتریان بود که یکی از خروجی‌های آن افتتاح یک کال‌سنتر کاملاً مستقل خواهد بود. از این جنبه برای مشتریان هم برنامه‌ریزی جدید می‌کنیم تا دید بهتری به نیازهای آنان داشته باشیم. در بخش بازار هم شرکای جدیدی را با بازیگرانی که نقش مهمی در بازار دارند، تعریف می‌کنیم. بنای این شراکت هم معادلات برد-برد است تا هم برای ما تراکنش‌ها و ارزش افزوده لازم را داشته باشد و هم مشتری از محل این همکاری، کسب‌وکار خود را با سرعت بیشتری توسعه دهد.»

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت درباره حفظ سهم بازار این شرکت در پایانه‌های فروشگاهی و اینترنتی و به‌ویژه موبایلی اظهار کرد: «استراتژی ما فقط حفظ نیست، بلکه برای توسعه سهم بازار هم برنامه داریم. در این راستا، چالش ما این بود که چون از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه هستیم، ناوگان و تجهیزات قدیمی‌تری داریم و با توجه به فرسودگی موجود، نیاز به نوسازی و بازسازی روی زیرساخت‌ها احساس می‌شد. خوشبختانه با توجه به تغییر نظام کارمزدی این فرصت برای ما پیش آمد که افزایش درآمد ناشی از آن را به افزایش بهبود کیفیت سرویس‌ها اختصاص دهیم. یکی از این شاخص‌ها و حوزه‌ها نوسازی ناوگان است. در این حوزه، امسال در پایانه‌های فروشگاهی نوسازی انجام می‌دهیم که سال بعد هم ادامه‌دار خواهد بود.»

او ادامه داد: «در حوزه اینترنتی و موبایلی هم سرویس‌های جدیدی را برای مشتریان آماده می‌کنیم که سرویس‌های مکمل هستند و در حوزه پرداخت‌یاری و پرداخت‌سازی به مشتریان ما کمک می‌کنند. همه اینها برای این است که وقتی شرکای تجاری با ما وارد همکاری می‌شوند، پکیج کاملی را داشته باشند و نیاز خود را به شرکت‌های دیگر به حداقل برسانند. بر این اساس،‌ این نوسازی سخت‌افزاری را هم در شبکه به‌پرداخت خواهیم داشت و هم با توجه به اینکه دستگاه‌هایی با طول عمر بیش از 10 سال داریم، سعی می‌کنیم شبکه پذیرندگان را به خاطر مسائل امنیتی و فرسودگی دستگاه‌ها، نوسازی کنیم.»

تقی‌پور با بیان اینکه امسال در حال تعریف همکاری جدیدی در حوزه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هستیم که هنوز در فاز تحقیقات بوده و محصول نهایی آن تعریف نشده است، از رونمایی دو پروژه دیگر خبر داد و گفت: «یکی از این پروژه‌ها ریال دیجیتال بود که با همکاری بانک ملت و بانک مرکزی، پیاده‌سازی کرده و در نمایشگاه بانکداری الکترونیک رونمایی کردیم. دیگری حساب امانی است که آن را با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران پیش بردیم و می‌تواند تسهیلگری زیادی در توسعه تجارت الکترونیک در کشور داشته باشد. پروژه کیف پول بانک عامل هم پروژه دیگری است که از قدیم داشتیم و توانستیم امسال به معنای واقعی اجرا کنیم. در این راستا، توانستیم تقریباً تمام استانداردهایی را که بانک مرکزی برای یک کیف پول استاندارد برای شرکت‌ها الزام کرده بود، پیاده‌سازی کنیم و یکی از مشتریان بزرگ ما از این کیف پول استفاده می‌کند.»


تأثیرات اصلاح نظام کارمزد بر بازار پرداخت


مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تأثیر تغییرات نظام کارمزد بر بازار پرداخت توضیح داد: «همان‌طور که شرکت‌های پی‌اس‌پی در سال گذشته نیت خوب خود را در بحث مالیاتی نشان دادند و بدون چشمداشت و هیچ هزینه‌ای برنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص اتصال کارت‌خوان‌ها به سامانه این سازمان را پیاده‌سازی کردند، انتظار می‌رفت که کمکی هم از سمت بانک مرکزی و بدنه دولت برای تغییر تعرفه‌ها صورت بگیرد. این تعرفه در تیرماه تعیین شد و هرچند درصد آن چندان مطلوب شرکت‌های پی‌اس‌پی نبود و پوشش هزینه‌ها را نمی‌داد، اما حرکت رو به جلویی بود و براساس قول‌هایی که داده شد، قرار است سال به سال تغییراتی داشته باشد و بازنگری شود.»

او در ادامه بیان کرد: «مهم این است که سرانجام این تابو بعد از حدود هشت سال شکسته شد و این تعرفه تغییر کرد. همین موضوع نیز امید و شعفی در شرکت‌های پرداخت ایجاد کرد تا به فکر آینده باشند. به‌ویژه اینکه ما در سال‌های اخیر با توجه به بحث‌های تورمی موجود، به‌خصوص در حوزه‌های مربوط به ارز و تأمین تجهیزات، بودجه‌های انقباضی را پیش گرفته بودیم. در بودجه‌های انقباضی یکی از مسائلی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بحث نوآوری و توسعه محصولات جدید است. با این رویکرد، امسال قسمت R&D را فعال‌تر کردیم و بحث‌های نوآوری را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم و با شرکت‌های استارتاپی جدید نیز وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم در این حوزه یکسری دستاوردها و محصولات جدید را هم در لایه B2B برای شرکت‌های دیگر داشته باشیم و هم در لایه B2C بتوانیم روش‌های جدید پرداخت و یکسری سرویس‌های ارزش افزوده را به مردم ارائه کنیم.»

طبق گفته تقی‌پور، شرکت به‌پرداخت ملت در دهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک تراکنش خرید با ریال دیجیتال را ارائه کرد. او با بیان این مطلب ادامه داد: «حساب امانی هم اگر در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بها داده شود، می‌تواند خیلی از دغدغه‌هایی را که در تجارت الکترونیک به‌ویژه در بحث تحویل به‌موقع و درست بوده برطرف کند و در کل مباحثی که باعث خدشه‌دار شدن اعتماد مردم شده بود را حل کند.»

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت درباره منابع انسانی اظهار کرد: «در بحث منابع انسانی، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های کشور درگیر موضوع کمبود نیروی متخصص و افزایش توانمندی نیروی انسانی هستند و ما نیز از این قاعده جدا نبوده‌ایم. اما از ابتدای سال جاری، با بازنگری و استراتژی جدید در حوزه منابع انسانی تلاش کرده‌ایم که پیشبرد کار را تسریع و تسهیل کنیم. در این میان، یکی از مباحث، توانمندسازی نیروی انسانی است که با نیازسنجی و تعریف دوره‌های آموزشی و همکاری با مراکز آموزشی کشور تلاش می‌کنیم ارتقای نیروی انسانی موجود شرکت را داشته باشیم. موضوع دیگر بحث جذب نیروهای جدید است. در این حوزه هم نیاز داشتیم برند کارفرمایی را ارتقا دهیم که این کار را نیز سعی کرده‌ایم با حضور در نمایشگاه‌های مختلف و برگزاری رویدادهای مختلف جامه عمل بپوشانیم و از این جنبه نیروهای با نشاط بیشتر و متخصص‌تر را جذب کنیم. این افراد با ورود به بدنه، باعث انتقال دانش و تربیت نسل بعدی شرکت برای افزایش توسعه می‌شوند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.