راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با مزایای بلوجونیور / افتتاح حساب بانکی برای دانش‌آموزان ۷ تا ۱۴ساله

بلوبانک همزمان با آغاز سال تحصیلی فرصتی فراهم کرده تا خانواده‌ها بتوانند حساب بانکی ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۴ساله خود باز کرده و اولین گام‌ها را برای آموزش مفاهیم مالی و البته استقلال مالی فرزندشان بردارند. براساس اعلام این نئوبانک، بلوجونیور می‌تواند برای دانش‌آموزان هدیه‌ای خاص با جنبه آموزشی باشد.

بلوجونیور از دو بخش مخصوص والدین و فرزندان تشکیل شده است. طراحی این اپلیکیشن باعث شده تا کودکان و نوجوانان به‌آسانی از قابلیت‌های این برنامه استفاده کرده و در عین حال پدر یا مادر هم به راحتی بر فعالیت‌های مالی فرزند خود نظارت داشته باشند.

آن‌طور که بلوبانک اعلام کرده، این سرویس در حقیقت پلی برای ورود فرزندان به امکانات آموزشی و تجربه‌های مالی تازه است: «اگر کاربر بلوبانک سامان هستید و در این بانک حساب کاربری دارید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن بلوجونیور برای فرزندان خود حساب کاربری بسازید.»


قابلیت‌های بلوجونیور


  • مدیریت هزینه‌های تحصیلی

بلوبانک در نظر گرفته یک کاربر بلوجونیور، با کمک قابلیت‌های متنوع این حساب یاد بگیرد چگونه هزینه‌های تحصیلی خود را به‌صورت منظم مدیریت کند: «دیگر نیازی نیست والدین برای پاسخ به کوچک‌ترین درخواست‌های مالی مدرسه، مستقیماً دست به جیب شوند. کودکان می‌آموزند که چطور با استفاده از مدیریت حساب بانکی خود، به‌تنهایی این کار را انجام دهند.»

  • مدیریت زمان و مسئولیت‌پذیری

در قدم بعدی، داشتن حساب بانکی قرار است به دانش‌آموزان یاد دهد که چطور باید زمان خود را برای انجام امور مالی به‌درستی مدیریت کنند: «در عین حال با وجود قابلیت‌هایی که در بلوجونیور وجود دارد، آنها با زمان‌بندی‌های مختلف برای شارژ حساب، برداشت، انتقال یا پس‌انداز به موقع آشنا می‌شوند. یادگیری چنین مهارتی، از کودکان یک فرد مستقل و مسئولیت‌پذیر برای آینده می‌سازد.

  • انگیزه حضور در مدرسه

از نگاه بلوبانک، والدین می‌توانند با ایجاد یک حساب بانکی جدا برای فرزند خود، او را برای رفتن به مدرسه تشویق کنند: «این کار با روش‌های مختلفی قابل انجام است. برای نمونه به ازای هر روز حضور منظم سر کلاس‌ها یا انجام به‌موقع تکالیف درسی، مبلغ مشخصی به حساب او واریز می‌شود تا انگیزه‌ای برای ادامه حضورش در مدرسه باشد. در همین راستا با بهره‌مندی از قابلیت پاداش بلوجونیور می‌توان از تلاش‌های کودکان به‌خوبی قدردانی کرد.»

  • پس‌انداز برای تحصیلات بالاتر

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های فردی، توانایی پس‌انداز صحیح و اصولی، در مسیر رسیدن به هدف‌هاست. این ویژگی شخصیتی باید از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود تا در بزرگسالی بتوانند به‌خوبی از عهده مدیریت سرمایه‌های خود برآیند. به‌ همین منظور بلوجونیور بستری مناسب برای هدف‌های کوچک و بزرگ کودکان و نوجوانان فراهم کرده است. هر کاربری در بخش قلک، می‌تواند موضوع مشخصی مانند هزینه تحصیل در دانشگاه یا شهریه یک دوره تخصصی را تعریف کرده و شروع به پس‌انداز کند.

  • آگاهی از اولویت‌ها

براساس اعلام بلوبانک، اینکه کودک بداند چه خواسته‌ای بیشتر از همه برای او مهم است، چه زمانی باید پول‌های خود را پس‌انداز کرده و کجا می‌تواند هزینه کند، یک مهارت قابل توجه است. بلوجونیور این ویژگی را در کودکان تقویت می‌کند تا بتوانند اهداف خود را به طرز صحیحی ارزش‌گذاری کنند. آنها کم‌کم یاد می‌گیرند که برای رسیدن به هدف مهم‌تر، تصمیم‌گیری مالی هوشمندانه‌تری داشته باشند و بدین ترتیب برای مواجهه با چالش‌های آینده آماده‌تر خواهند بود: «وابستگی پولی مداوم به والدین و نداشتن استقلال مالی در سنین کودکی، موضوع قابل‌ توجهی است که عموماً نادیده گرفته می‌شود. کودکان زمانی که به مدرسه می‌روند و عادت‌های شخصیتی آنها در حال شکل‌گیری است، با مسائل فراوانی روبه‌رو می‌شوند. در این دوران نیازهای مختلفی به وجود می‌آید که توانایی آنها در حل مشکلات را به چالش می‌کشد. در صورتی که به‌خوبی با این موانع روبه‌رو شوند و بتوانند از آنها عبور کنند، در مسیر رشد مهارت‌های شخصیتی خود قدم مثبتی برداشته‌اند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.