راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی آخرین محصولات و برنامه‌های کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در دومین روز ایتکس / تمرکز ۳۵ شرکت حاضر بر حل بحران منابع انسانی

دومین نمایشگاه ایران ایتکس روز یکشنبه، شانزدهم مهرماه در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده و در دومین روز برگزاری است. کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار نیز ضمن معرفی برندها و آخرین محصولات و دستاوردهای خود در راستای ارتباط مستقیم با استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و کارجویان حوزه فناوری اطلاعات در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

به گزارش «راه پرداخت»، طبق اعلام علی روزی‌طلب، دبیر نمایشگاه ایتکس، این دوره از نمایشگاه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی (سه‌بعدی) با حضور ۷۰ غرفه و ۳۵ شرکت در حالی برگزار می‌شود که تمرکز اصلی آن بر جذب سرمایه و نیروی کار توسط شرکت‌های حاضر است. طبق اعلام روزی‌طلب، اتفاقی که در این نمایشگاه می‌افتد، وصل کردن استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها به یکدیگر است.

مهاجرت نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای کشور و به‌خصوص کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. احسان آریانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این دوره از نمایشگاه ایتکس تأکید کرده که معضل کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه، سرمایه و حمایت لازم برای راه‌اندازی است که سعی می‌کنیم حمایت‌های لازم از استارتاپ‌ها را داشته باشیم.

غرفه کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در دومین نمایشگاه ایران ایتکس (غرفه شماره ۵۱)

آزاد معروفی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) نیز طی یک سخنرانی در حاشیه نمایشگاه بیان کرد: «ما اینجا جمع شدیم تا با بخشی از موفقیت‌های حوزه کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آشنا شویم. در کنار این شادمانی اجازه دهید از ناراحتی‌مان به خاطر مهاجرت نخبگان هم صحبت کنیم. این مهاجرت نیروی انسانی ما را در این حوزه‌ها ضعیف می‌کند.»

محمدرضا کریمی، عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک نیز در این نمایشگاه اعلام کرد: «آمادگی داریم سرای نوآوری را در دانشگاه شریف راه‌اندازی و دانش‌آموختگان مرتبط را در گروه انفورماتیک استخدام کنیم. این شرکت همچنین از طرح‌های پژوهشی دانشگاهیان حمایت‌ مالی و معنوی به عمل می‌آورد و از ارتقای تعاملات و همکاری‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها استقبال می‌کند.»

علاوه بر این آشنایی با آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات، ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها، آشنایی با برندهای موفق در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدیران شرکت‌های بزرگ، فراهم شدن بستری مناسب برای ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌های بزرگ، حضور در کارگاه‌های آموزشی متعدد در طول نمایشگاه به صورت رایگان، حضور در پنل سخنرانی‌ها و استارتاپ‌ها به صورت رایگان، امکان جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و فریلنسرها، حضور در محیطی جذاب و سرزنده با حضور کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و بازدید از نمایشگاه به صورت مجازی بدون محدودیت در زمان و مکان از جمله مزیت‌های بازدید از این نمایشگاه برای علاقه‌مندان است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه ایتکس با تلاش گروه فناوری اطلاعات شریف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شده و تا هجدهم مهرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ الی ۱۷ از غرفه‌های نمایشگاه ایتکس بازدید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.