راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد رونمایی از نوآوری‌های دلفین اسپادانا برگزار شد / معرفی محصول امدادخودروی هوشمند

مراسم رونمایی از نوآوری‌های دلفین امروز، نهم مهرماه در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد. «دلفین» در این مراسم از سیستم امدادخودروی هوشمند که بر در خودروهای لاماری پياده‌سازی شده و هم‌اکنون قابل بهره‌برداری است رونمایی کرد. این محصول هوشمند دارای قابلیت‌هایی نظیر کنترل رفتار راننده و نظارت تصویری، عیب‌یابی از راه دور و تماس اضطراری است. در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه‌ای در حوزه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری امضا شد.

به گزارش «راه پرداخت»، شرکت دلفین اسپادانا در مراسمی که صبح روز یکشنبه، نهم مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد از جدیدترین نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در حوزه حمل‌ونقل هوشمند رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم محمدمهدی شیران، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل دلفین در ارائه‌ای در خصوص تعهدات دلفین به اکوسیستم حمل‌ونقل به مرور مسیر کارآفرینی دلفین از ابتدای فعالیت تا به امروز پرداخت.


نوآوری‌های سخت‌افزاری


در ادامه مراسم، فاطمه جمالی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر توسعه محصول دلفین به معرفی نوآوری‌های سخت‌افزاری شرکت پرداخت. طبق توضیحات او دستگاه Gateway یکی از جدیدترین محصولات دلفین و نسل جدیدی از ردیاب است که در داخل خودرو نصب شده و داده‌های مختلف را جمع‌آوری و پردازش کرده و در نهایت این داده‌ها را به‌صورت آنلاین به سامانه‌های ابری دلفین ارسال می‌کند. پردازش لبه، امکان سفارشی‌سازی، ماژول 4G و WIFI و سازگاری با فناوری eSIM از ویژگی‌های این محصول جدید است.

به گفته جمالی، دستگاه Telematics box محصول دیگر دلفین است که امکاناتی را برای ردیابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در خطوط خودروسازی برای انواع وسایل نقلیه قابل نصب خواهد بود.

طبق توضیحات مدیر توسعه محصول دلفین، ADAS ،BLE 5 و eSIM از دیگر نوآوری‌های سخت‌افزاری دلفین هستند.


مدل سامانه ابری مدیریت ناوگان


در ادامه این رویداد، مهدی صمدانی، مدیر فنی دلفین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین نوآوری‌های نرم‌افزاری به معرفی مدل سامانه ابری مدیریت ناوگان و راهکارهای جدید دلفین بر اساس نیاز کسب‌وکارها پرداخت. طبق توضیحات او، سیستم مدیریت ناوگان ابری دلفین به‌عنوان یک پلتفرم یکپارچه عمل می‌کند. این سامانه با سادگی و پویایی خود، به بهینه کردن عملیات و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند. همچنین به کمک ویژگی‌هایی از جمله امکان مصورسازی سریع داده‌ها، نمایش خط مسیر دقیق، اعلام لحظه‌ای وضعیت‌ها و ارسال هشدار در مواقع اضطراری، فرصت کنترل ناوگان را در اختیار مدیران لجستیک قرار می‌دهد.

به گفته مدیر فنی دلفین، سرویس‌های زیر تحت پوشش سامانه ابری دلفین هستند:

  • بررسی و تحلیل رفتار رانندگان
  • تماس اضطراری با فناوری eCall
  • ردیابی لحظه‌ای و هوشمند وسیله تقلیه
  • ارتباط با ECU و عیب‌یابی خودرو از راه دور
  • نظارت تصویری بر وقایع جاده‌ای و کابین

طبق توضیحات صمدانی، پایداری، تجربه آسان کاربری، مدیریت پویا، مقیاس‌پذیری، مدیریت داده‌محور، امنیت و ایمنی از نیازهای کسب‌وکارهای امروز هستند و دلفین در تلاش است تا راهکارهایی متناسب با این نیازها به مخاطبان خود ارائه دهد.


امدادخودروی هوشمند


صمدانی در ادامه این مراسم با برقراری ارتباط با یک خودرو از راه دور از سیستم امدادخودروی هوشمند لاماری رونمایی کرد. بررسی رفتار راننده، نظارت تصویری، عیب‌یابی از راه دور و تماس اضطراری از ویژگی‌های سیستم امدادخودروی هوشمند دلفین است.

در ادامه این مراسم زکریا سلطان، مدیرعامل همران ضمن تأکید بر اهمیت فناوری خودروهای متصل به بررسی نیازها و چالش‌های این حوزه و توضیح اقدامات دلفین در مسیر توسعه پلتفرم خودروهای متصل تا به امروز پرداخت. در ادامه نیز سند و معماری اکوسیستم خودروهای متصل همران توسط حسین نوروزیان، مدیر برنامه‌‌ریزی استراتژیک دلفین معرفی شد. او همچنین در ارائه‌ای به بررسی ماهیت اکوسیستمی خودروهای متصل، استراتژی‌ها و فرآیندها پرداخت. مدیرعامل همران که پلتفرم خودروهای متصل است تأکید کرد که خودروهای متصل در حال حاضر مهم‌ترین فناوری حوزه خودرو است.

در پایان مراسم رونمایی از نوآوری‌های دلفین، تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری میان ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل و فضایی، دانشگاه‌های علم و صنعت، علامه طباطبائی و تربیت مدرس و شرکت اعتماد امن گسترلیان امضا شد.

دلفین اسپادانا با بیش از 13 سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت ناوگان، تلاش می‌کند کاربردی‌ترین راهکارها و محصولات هوشمندسازی ناوگان خودرویی را برای رفع چالش‌ها در این حوزه در اختیار مشتریان قرار دهد. دلفین اسپادانا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «گروه دلفین» بوده و از تجربیات این گروه برای کمک به کسب‌وکارهای دارای ناوگان خودرویی برای پیشتازی و همچنین اجرای تحول دیجیتال استفاده می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.