راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کنفرانس Sibos؛ رویداد جهانی سالانه خدمات مالی سوئیفت برگزار شد / فضایی برای شکل‌ دادن به آینده مالی جهان

Sibos کنفرانس سالانه، نمایشگاه و رویداد شبکه‌ای است که توسط سوئیفت برای صنعت مالی برگزار می‌شود. سیبوس ۲۰۲۳ در تورنتو، به مدت چهار روز از ۲۷ شهریور تا ۳۰ شهریور با حضور بیش از ۹ هزار نفر از اعضای جامعه مالی از سراسر جهان برگزار شد.

سیبوس به‌عنوان سمینار عملیات بانکی در سال 1978 شروع به کار کرد و به‌ مرور به انجمن تجاری برتر جامعه مالی جهانی برای بحث و همکاری در زمینه‌های پرداخت، اوراق بهادار، مدیریت پول نقد و تجارت تبدیل شد.

سیبوس توسط سوئیفت، ارائه‌دهنده جهانی خدمات پیام‌رسانی مالی امن، سازماندهی و تسهیل می‌شود. این کنفرانس و نمایشگاه سالانه هزاران مدیر اجرایی، تصمیم‌گیرندگان و رهبران فکری و مدیران کسب‌و‌کارها را از سراسر صنعت به هم متصل می‌کند.

نقش سوئیفت به‌عنوان تعاونی صنعت مالی دو جنبه دارد: اول اینکه بیش از ۱۱ هزار مؤسسه مالی و شرکت در بیش از 200 کشور و منطقه را قادر می‌سازد تا اطلاعات مالی را به صورت ایمن و قابل‌ اتکا به هم متصل و مبادله کنند. دوم اینکه سوئیفت به‌واسطه این کنفرانس، جامعه مالی را گرد هم می‌آورد تا به طور مشترک برای شکل‌ دادن به عملکرد بازار، تعریف استانداردها و بحث در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه کار کنند.


سیبوس؛ رویداد شاخص سوئیفت


کنفرانس سیبوس هرساله در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود و تاکنون در کشورهایی نظیر دانمارک، استرالیا، ایتالیا، آلمان، چین، آمریکا، سنگاپور و… برگزار شده است. اگر به تاریخچه سیبوس نگاهی بیندازید، می‌بینید که این رویداد چگونه در جهان سفر کرده و هر سال رشد کرده است.

جیمی لی، مدیر سیبوس درباره این نمایشگاه می‌گوید: «ما از نزدیک با اعضای خود کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همیشه در حال رشد و تکامل هستیم و سیبوس به ارائه کنفرانس، نمایشگاه و رویدادهای شبکه الهام گرفته از جامعه ادامه می‌دهد. کیفیت و تنوع سخنرانان، محتوا، شرکا و شرکت‌کنندگان ما آن را به یک گردهمایی و تبادل ایده واقعاً جهانی تبدیل کرده است.»

هر سال سیبوس جامعه مالی را به مدت چند روز گرد هم می‌آورد و موضوعات چالش‌برانگیزی را بررسی کرده و ابتکارات جدیدی معرفی می‌کند. سیبوس ۲۰۲۲ بعد از سه سال وقفه به جهت همه‌گیری ویروس کرونا، با حضور ۱۰ هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده، بیش از 550 سخنران و بیش از 220 غرفه‌دار در آمستردام، هلند برگزار شد و اما سیبوس ۲۰۲۳ در تورنتو، کانادا ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر (۲۷ شهریور تا ۳۰ شهریور) به مدت چهار روز با حضور بیش از ۹ هزار نفر از اعضای جامعه مالی برگزار شد.


تأمین مالی جمعی در یک جهان پراکنده


کنفرانس سیبوس ۲۰۲۳ تورنتو، با محوریت موضوع «تأمین مالی جمعی در یک جهان پراکنده»، از 18 تا 21 سپتامبر 2023 برگزار شد و ۵۵۰ سخنران متخصص از سراسر اکوسیستم مالی به سؤالاتی که بر آینده مالی تأثیر می‌گذارد، پاسخ دادند.

سخنرانان بینش و چشم‌انداز خود را در بیش از 250 جلسه به اشتراک گذاشتند و موضوعاتی مانند پرداخت‌های برون‌مرزی، داده‌های پس از تجارت، پیشگیری از جرم مالی، ارزهای دیجیتال، گنجاندن مالی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، استانداردسازی ESG و پایداری را پوشش می‌دهند.

مرکز کنفرانس مترو تورنتو همچنین میزبان بیش از 190 غرفه‌دار و تعدادی فرصت شبکه‌سازی بود که جامعه سیبوس را به هم متصل می‌کرد که Discover یکی از آنها بود. در کنار فضای نمایشگاه، Discover دارای برنامه کنفرانس Swift Innotribe اختصاصی بود که توسط صداهای شناخته‌شده از اکوسیستم فین‌تک مدیریت شد. 

Sibos TV در جریان برگزاری کنفرانس سیبوس با تأکید بر اینکه شرکت در بیشتر از یک کنفرانس این فرصت را به افراد می‌دهد که با هزاران نفر از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و در مورد مسائل داغ روز، از تنوع گرفته تا پایداری، نوآوری و موارد دیگر بحث کنند، با فعالان صنعت مالی گفت‌و‌گوهای جالبی انجام داده است.»

نیک جونز، مدیرعامل زومو در گفت‌و‌گوی خود درباره پذیرش دارایی دیجیتال در چشم‌انداز سازمانی سخن گفت و تشریح کرد که چگونه سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ از دارایی‌های دیجیتال و فرصت‌های کلیدی در مناطق نوظهور در فضای بلاکچین استقبال می‌کنند.

کریس نیوکرک نیز درباره همکاری سوئیفت و ویزا برای ساده‌کردن پرداخت‌های بین‌المللی B2B گفت و بیان کرد که سوئیفت و ویزا شراکتی را برای ساده‌سازی پرداخت‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند و به مؤسسات مالی و مشتریان‌شان حق انتخاب بیشتری را هنگام ارسال پول به آن سوی مرزها می‌دهند و در عین حال سرعت و شفافیت مبادلات خود را بهبود می‌بخشند.

معماری پرداخت‌های جدید (NPA) برنامه صنعتی بریتانیا برای سازماندهی پرداخت‌های بین‌بانکی است. همان‌طور که جهان به‌سرعت در حال تغییر است، نیاز به یک سیستم مدرن که موانع ورود را کاهش می‌دهد، امنیت قوی‌تر را معرفی می‌کند و قابلیت همکاری را افزایش می‌دهد ضروری شده است. شین وارمن، مدیر برنامه NPA Pay.UK در گفت‌و‌گو با Sibos TV توضیح می‌دهد که چگونه NPA توسعه مدل‌های تجاری مختلف پرداخت را تسهیل می‌کند و محصولات و خدمات جدید نوآورانه را هدایت می‌کند.

علاقه‌مندان برای تماشای ویدئو سخنرانی‌ها و گفت‌و‌گو‌های انجام‌شده در این کنفرانس می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.