راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان انتقال وجه به ایران از بانک روسی فراهم شد / راه‌اندازی خدمات اسبربانک روسیه در ایران

اسبربانک؛ بزرگ‌ترین بانک روسیه امروز در اطلاعیه‌ای خبر داد که خدمات جدیدی را راه‌اندازی کرده که به مشتریان و کسب‌و‌کارها با استفاده از حساب‌های «اسبر» امکان انتقال وجه به بانک پاسارگاد ایرانیان با کارمزد یک درصد را می‌دهد.

به گزارش «راه پرداخت» به نقل از اسبربانک، در اطلاعیه ۱۶ شهریور اسبربانک آمده که مشتریان حقیقی و حقوقی این بانک می‌توانند از طریق حساب‌های خود به ایران وجه انتقال دهند. همچنین گفته شده که میزان تقاضا برای انتقال وجه به ایران هنوز ارزیابی نشده و در گام اول این سرویس برای گردشگران، طراحی شده است.

در حال حاضر این خدمات هم برای افراد و هم با استفاده از حساب‌های «اسبر» برای کسب‌وکارها در دسترس است. به گفته این بانک، حواله روبلی با کمیسیون استاندارد تراکنش‌های بین‌المللی یک درصد به بانک پاسارگاد ایرانیان ارسال می‌شود. به عبارتی کارمزد انتقال روبل به بانک پاسارگاد ایران یک درصد است.

اسبربانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه بزرگ‌ترین بانک در روسیه و اروپای شرقی بوده و نیز به‌عنوان سومین بانک بزرگ در اروپا شناخته می‌شود. اسبربانک یکی از پرسودترین بانک‌های منطقه است و دوسوم درآمد خود را از بخش بانکداری در روسیه کسب می‌کند.

بانک وی‌تی‌بی (VTB) دومین بانک بزرگ روسیه، از اواخر پاییز سال گذشته خدمت مشابهی در ایران راه‌اندازی کرده و در اواسط بهار امسال نیز نخستین شعبه خود را افتتاح کرد. وی‌تی‌بی اولین وام‌دهنده روسی است که خدمات بانکی را در ایران ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مسکو و تهران طی سال‌های اخیر روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های اقتصادی غرب تقویت کرده‌اند و هر دو کشور در بسیاری از زمینه‌های همکاری، ازجمله گردشگری شاهد رشد بوده‌اند. بر اساس داده‌های گمرک در سال ۲۰۲۲ ارزش تبادلات کالا و خدمات میان ایران و روسیه با ۱۵ درصد رشد به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید و تعداد گردشگران روس عازم ایران نیز در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نزدیک به چهاربرابر افزایش‌ یافته است.

منبع اسبربانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.