راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزهای دیجیتال RDNT و JST در نوبیتکس اضافه شدند

صرافی نوبیتکس، ارزهای دیجیتال RDNT و JST را فهرست کرده و این رمزارزها در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس قابل‌خرید و فروش هستند.

در ادامه گزارش نوبیتکس، پلتفرم جاست معرفی شده است. جاست، یک پلتفرم ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز است که طیف گسترده‌ای از خدمات حوزه دیفای را در خود دارد. این پلتفرم خدماتی مانند جاست‌لِند که بازار پولی و پلتفرمی برای وام‌دهی است، را ارائه می‌دهد و همچنین جاست استیبل، پلتفرم وام‌دهی استیبل‌کوین بومی شبکه ترون است که در جاست ارائه شده است.

جاست سوآپ نیز پلتفرمی برای مبادله توکن‌ها و جاست لینک، پلتفرمی برای مبادله بین زنجیره‌ای است. کل اکوسیستم جاست بر بستر بلاک‌چین ترون بنا نهاده شده است، استیبل‌کوین USDJ و توکن حاکمیتی JUST که با حروف اختصاری JST شناخته می‌شود، توکن‌های بومی پلتفرم جاست هستند.

ارز دیجیتال JST در می ۲۰۲۰ معرفی شد. این توکن با استاندارد TRC-20 و در بلاک‌چین ترون ایجاد شده است و  برای پرداخت کارمزدهای پلتفرم جاست کاربرد دارد.

ارز جاست که در ابتدای عرضه، قیمتی معادل 0.008 دلار داشت، اندکی بعد به 0.012 دلار رسید و در اوج قیمتی خود، 0.175 دلار را نیز تجربه کرد، اما با نزولی شدن روند قیمت ارزهای دیجیتال در یک سال گذشته، در حال حاضر در محدوده قیمتی 0.020 دلار معامله می‌شود.

پلتفرم جاست توسط بنیادی به همین نام مدیریت می‌شود و شرکت‌های بزرگی مانند علی‌بابا، تنسنت، آی‌بی‌ام و دیگر غول‌های حوزه فناوری در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده یا از آن حمایت کرده‌اند.

باتوجه‌به تمایل شرکت‌های بزرگ به دیفای و سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه امور مالی غیرمتمرکز شده و آینده تبادلات مالی که به سمت غیرمتمرکز حرکت می‌کند، می‌توان به آینده پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات دیفای خوش‌بین بود و با رشد این پلتفرم‌ها، توکن‌های مرتبط با آنها نیز رشد ارزشی خواهند داشت، اما باید دید که جاست در برابر رقبای بزرگی مثل اتریوم، تا چه حد می‌تواند، سهم خود را از اکوسیستم دیفای داشته باشد.

برای ذخیره، ارسال و دریافت ارز JST می‌توان از انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری (موبایلی، دسکتاپ و افزونه مرورگر) و سخت‌افزاری استفاده کرد. لجر، ترزور، کیپ کی و کول والت که محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری در بازار رمزارزها هستند از ارز JUST پشتیبانی می‌کنند.

همچنین، کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست والت، اکسودوس، کوینومی و گواردا نیز ولت‌های امنی هستند که از JST  پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال JST و فروش و یا نگهداری این ارز دیجیتال که در رتبه 135 کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد، در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس فراهم شده است.


معرفی ارز دیجیتال RDNT


رادیانت کپیتال نیز، یک پروتکل وام‌دهی غیرامانی و غیرمتمرکز بر پایه لایه صفر است. رادیانت کپیتال به‌عنوان یک پلتفرم وام‌دهی، به کاربران خود این امکان را می‌دهد که بدون پیچیدگی‌هایی مانند ثبت‌نام، به‌سادگی دارایی‌های خود را در پروژه‌های وام‌دهی وارد کنند و در سود آنها شریک شوند و یا از دیگر افراد وام‌ گرفته و نقدینگی موردنیاز خود را تأمین کنند.

رادیانت کپیتال یک بازار پول مشابه آوه است که بر بستر آربیتروم و بی‌ان‌بی اسمارت چین شکل‌گرفته است. هدف این پلتفرم تجمیع نقدینگی‌هایی است که مالکانشان می‌خواهند آنها را در پروژه‌های دیفای و وام‌دهی در بسترهای غیرمتمرکز وارد کنند. این یکپارچگی و ادغام به تجربه بهتر کاربران و بهبود اکوسیستم دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) کمک می‌کند.

در پلتفرم  RDNT می‌توان روی کوین‌هایی مانند دای، تتر، WBTC، اتر و USDC‌  وام دریافت کرد. توکن بومی این پلتفرم ارز دیجیتال RDNT  است که اگر کاربر وام‎دهنده بخواهد سود خود را در قالب این توکن دریافت کند، می‌توان سود بیشتری نسبت به حال عادی بگیرد.


حل‌شدن مشکل دیفای در پلتفرم رادیانت کپیتال


کاربران، در این پلتفرم می‌توانند در عرض چند دقیقه، دارایی خود را وام بدهند و یا وام دریافت کنند و به‌این‌ترتیب یکی از مشکلات دیفای که نیاز به انجام چند تراکنش برای وام‌دادن و وام‌گرفتن و پل زدن است، در این پلتفرم حل شده است. 

کاربران همچنین می‌توانند ارز RDNT‌ را در پلتفرم رادیانت کپیتال استیک کرده و در ازای کمک به شبکه، پاداش دریافت کنند؛ این سود در قالب سبدی از ارزهای دیگر است که در پلتفرم Radiant Capital پشتیبانی می‌شوند.

ارز دیجیتال RDNT نیز که در حال حاضر در رتبه 283 کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد باتوجه‌به اقبالی که نسبت به پروژه‌های دیفای در جهان وجود دارد، می‌تواند در صورت توسعه خود همگام با پیشرفت‌هایی که در این حوزه می‌شود، آینده روشنی پیش روی خود متصور باشد.

این رمزارز که برای اولین‌بار در جولای 2022 با قیمت 0.1598 دلار عرضه شد در روزهای اوج قیمتی خود، به 0.47 دلار رسید و هم‌اکنون در محدوده 0.23 دلار معامله می‌شود.

برای خرید ارز دیجیتال RDNT و فروش آن در بازارهای ریالی و تتری می‌توان از طریق صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس اقدام کرد.

طبق این گزارش، اعتماد بیشتر از پنج و نیم‌میلیون کاربر به نوبیتکس، عمق بازار و نقدشوندگی بالا، نگهداری دارایی کاربران به‌صورت سرد با سیستم کلد ولت و رابط کاربری آسان، برخی از مزایای خریدوفروش ارز دیجیتال در صرافی نوبیتکس هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.