راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی به شبکه بانکی اعلام کرد / پذیرش چک‌های قدیمی از مهرماه فقط در بانک صادرکننده

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: «پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی (دسته‌چک‌های صادرشده قبل از سال 1400) از مهرماه سال جاری صرفاً در بانک صادرکننده چک قابل‌ انجام است و دارندگان دسته‌چک‌های قدیمی در فرصت باقی‌مانده می‌توانند برای تعویض دسته‌چک خود اقدام کنند.» 

به گزارش روابط‌ عمومی بانک مرکزی، در حال حاضر و با گذشت دو سال و نیم از اجرای قانون جدید چک، حدود ۹۰ درصد چک‌های در گردش از چک‌‌های جدید است. به بیان دیگر، بر اساس آخرین آمار (تیرماه سال جاری) سهم چک‌های جدید از کل چک‌های وصول‌شده در سامانه چکاوک حدود 90 درصد بوده است. 

بر همین اساس، پذیرش و تبادل چک‌های قدیمی از مهرماه سال جاری صرفاً در بانک صادرکننده چک قابل‌ انجام است و درصد اندک دارندگان این دسته‌چک‌ها تا پایان شهریورماه سال جاری می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و نسبت به تعویض دسته‌چک خود با دسته‌چک‌های جدید اقدام کنند.

منبع بانک مرکزی
1 دیدگاه
  1. ازاد می‌گوید

    کاش قانونی میومدبرای کسانی که چک برای ضمانت بانکی گذاشتن ووام گیرنده ازخدابیخبراقساط بانکی پرداخت نکرده، ضامن چکش توسط بانک اجراگذاشته شده وازهمه خدمات بانکی محروم ضامن بیکاروبیشغل، کاش تحقیق میکردن ضامن برای دویست هزارتومان پورسانت توسط وام گیرنده به خاک سیاه نشونده شده بخاطرخدابگوش مسولین برسونین که فکری به حال مابکنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.