راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مگابانک چیست؟ / افتتاح حساب غیرحضوری از طریق اپلیکیشن مگابانک

مانورهای تبلیغاتی و بیلبوردهای مگابانک در جای‌جای شهر به چشم می‌خورد و برای هر فردی ممکن است این سؤال پیش بیاید که مگابانک چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟. مگابانک اپلیکیشن بانک ملت مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است که کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود هم‌زمان از سرویس‌های بانکی و پیام‌رسان استفاده کنند. از اپلیکیشن مگابانک که پیش از این با نام بانک‌پلاس منتشر شده بود، دهم مردادماه رونمایی شد و اکنون این اپ با ارائه خدمات کاربردی جدید و همچنین طراحی به‌روز در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

مگابانک علاوه بر خدمات و امکاناتی که اپلیکیشن بانک‌پلاس تا پیش از این به کاربران ارائه می‌داده خدماتی نظیر افتتاح حساب غیرحضوری در بانک ملت، نوبت‌دهی آنلاین، امکان گفت‌و‌گو و ارسال پیام به مخاطبان، تماس صوتی و تصویری و… را دارد.

به صورت کلی امکانات این اپلیکیشن شامل موارد زیر می‌شود:

  • انتقال پول هوشمند (حواله ملتی، پایا، کارت‌به‌کارت)
  • خرید شارژ
  • پرداخت قبوض
  • پرداخت تسهیلات
  • پرداخت عوارض آزادراهی
  • کیف پول بانک ملت
  • دریافت گردش حساب ملتی
  • غیرفعال‌سازی کارت
  • انتقال پول به مخاطبین
  • عضویت در باشگاه مشتریان بانک ملت
  • خرید از شرکای تجاری
  • سرویس‌های پیام‌رسانی
  • سرویس دنگی
  • درخت دانش
  • از من بپرس (ابزار هوشمند پاسخگویی)
  • استعلام شماره شبا
  • افتتاح حساب غیرحضوری
  • تماس صوتی و تصویری
  • نوبت‌دهی آنلاین
  • طراحی جدید سامانه برای دسترسی آسان‌تر به سرویس‌های اپلیکیشن
  • امکان مرتب‌ساختن سرویس‌ها در صفحه اصلی توسط کاربر
  • سرویس حساب‌ها و کارت‌ها در یک نگاه

مراحل گام‌به‌گام افتتاح حساب غیرحضوری در مگابانک


اپلیکیشن مگابانک را می‌توان برای سیستم‌عامل اندروید و IOS مستقیماً از سایت مگابانک دریافت کرد. همچنین برای دانلود ورژن اندروید امکان دانلود از طریق کافه‌بازار فراهم است. علاوه بر این کاربران ورژن IOS می‌‌توانند اپلیکیشن مگابانک را از طریق اناردونی، سیب‌اپ، سیبچه، آی‌اپس و سیب‌بانک دانلود کنند.

پس از نصب مگابانک، کاربران برای استفاده از هر نوع خدمتی در مگابانک لازم است ابتدا شماره موبایل و کد ملی خود را وارد کنند. در این مرحله لازم است صاحب شماره موبایل و کد ملی مطابق با یکدیگر باشند. پس از اینکه کاربر اطلاعات گفته‌شده را وارد کرد لازم است نام و نام خانوادگی نیز وارد شود.

اکنون کاربران به سرویس‌هایی که پیش‌تر عنوان شده بود دسترسی دارند، اما متقاضیانی که حساب بانک ملت ندارند و قصد افتتاح حساب غیرحضوری در این بانک را دارند باید ضمن نصب اپ مگابانک، امضای ملت (دریافت گواهی‌نامه امضای الکترونیکی) را نصب داشته باشند. برای نصب امضای ملت می‌توان به سایت بانک ملت مراجعه کرد.

کاربران برای افتتاح حساب غیرحضوری در مگابانک باید حداقل ۱۸ سال سن و سیم‌کارتی به نام خود داشته باشد و سوابق چک برگشتی نزد بانک مرکزی و حساب فعال در بانک ملت نداشته باشند.

در اولین گام، پس از نصب اپلیکیشن مگابانک و امضای ملت، کاربران در اپ مگابانک باید گزینه افتتاح حساب غیرحضوری را از منوی اصلی انتخاب کنند. در صورت تأیید شرایطی که بیان شد، متقاضی باید شماره موبایل و کد ملی خود را وارد کند و پس از آن لازم است اطلاعات هویتی از جمله کد ملی، سریال کارت ملی، شماره تلفن و تاریخ تولد، تحصیلات و… وارد شود. در گام بعدی پس از ثبت اطلاعات و اعتبارسنجی، کاربر به صفحه‌ای دیگر هدایت می‌شود تا اطلاعات مربوط به حساب ملت نظیر نوع حساب، استان شعبه، شهر و شعبه افتتاح‌کننده را انتخاب کند.

در گام بعدی متقاضی باید رمز کاربری و رمز مدیریتی تعیین کند. رمز کاربری برای انجام امضای دیجیتال لازم است و رمز مدیریتی برای رفع انسداد رمز کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از وارد کردن رمزها و تأیید آنها، فرایند صدور گواهی الکترونیکی بنا به درخواست مشتری آغاز می‌شود. اکنون متقاضی باید اطلاعات هویتی خود از جمله کد ملی، شماره موبایل، تاریخ تولید و سریال کارت ملی و… را برای صدور گواهی الکترونیکی وارد کند.

کاربر پس از تأیید مشخصات فردی، باید مبلغ ۱۶۱۷۰۰ ریال برای صدور گواهینامه الکترونیکی پرداخت کند و در آخرین مرحله پیش از صدور گواهی، نوبت به تصدیق چهره می‌رسد. در این قسمت کاربر با ضبط ویدئو و تکرار جمله‌ای که به نمایش گذاشته می‌شود احراز هویت می‌شود. پس از تأیید و مطابقت چهره و اطلاعات هویتی، مراحل ثبت‌نام به پایان می‌رسد و کاربر باید گزینه صدور گواهی و سپس گزینه فعال‌سازی را انتخاب کند.

اکنون در این مرحله، برای تأیید عملیات به امضای الکترونیکی نیاز است. فرد برای تأیید امضای الکترونیکی باید به برنامه امضای ملت مراجعه کند و در اعلانی که اپ ارسال کرده درخواست افتتاح حساب الکترونیکی را تأیید کند.

فرایند امضای دیجیتال در این نقطه پایان می‌یابد و نتیجه عملیات به اطلاع سامانه ارجاع‌دهنده می‌رسد؛ پس می‌توان برنامه امضای ملت را بسته و به اپ مگابانک برای انجام ادامه مراحل رفت.

در قدم بعدی، کاربران باید با انتخاب گزینه افتتاح حساب، پیگیری آخرین وضعیت درخواست‌ها، کد اعتبارسنجی را که برایشان پیامک می‌شود، وارد کنند. سپس می‌توانند خدماتی نظیر بانکداری اینترنتی و همراه‌بانک ملت را که می‌خواهند فعال شود انتخاب کنند. در این مرحله گزینه‌ای تحت عنوان صدور ملت‌کارت دیده می‌شود. با انتخاب این گزینه می‌توان تعیین کرد که کارت از شعبه انتخابی تحویل‌ گرفته شود یا به آدرس منتخب ارسال شود.

اگر مشتری می‌خواهد که کارت بانکی برایش ارسال شود باید گزینه ارسال از طریق پست را انتخاب و دقت کند که برای ارسال کارت بانکی در این مرحله، آدرسی که در ابتدای ثبت‌نام وارد کرده به صورت پیش‌فرض در نظر گرفته می‌شود و کارت به آن آدرس ارسال و تحویل داده می‌شود.

متقاضی اگر می‌خواهد که کارت به آدرس دیگری ارسال شود باید گزینه ویرایش را انتخاب کند و آدرس را تغییر دهد.

 همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید برای ارسال کارت بانکی هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌شود و پس از پایان مراحل عملیات، ظرف دو روز کاری در تهران و هفت روز کاری در شهرستان کارت بانکی متقاضی از طریق پست ارسال می‌شود.

بانک ملت یکی از پنج بانک پرتراکنش در شبکه بانکی و پرداخت کشور است. شعب این بانک همیشه شلوغ است و افراد زیادی همه‌روزه در این بانک افتتاح حساب می‌کنند. مگابانک؛ اپلیکیشن بانک ملت که اکنون با شعار «فراتر از یک بانک» برای تسهیل در انجام امور مردم ایجاد شده با غیرحضوری‌کردن امور بانکی در مسیر بانکداری دیجیتال گام برمی‌دارد.

1 دیدگاه
  1. ندا زینالی می‌گوید

    سلام من تمام مراحل رو انجام دادم امضا هم انجام شد. ولی وقتی برمی‌گردم به افتتاح حساب و آخرین وضعیت درخواست ، اطلاعاتی رو وارد میکنم میگه اطلاعات درخواستی یافت نشد. چرا اینطوریه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.