راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روابط‌عمومی‌ها مسؤول ایجاد هویت سازمانی هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، روابط‌عمومی‌ها را مسئول ایجاد، حفظ و ارتقای هویت سازمانی دانست و گفت: «این مهم با همکاری بخش‌های مختلف سازمان و بویژه، حمایت مدیر ارشد ممکن است.»

سید غلامرضا کاظمی دینان که در تبیین اهمیت یکی از کارگاه‌ه‌های عملی این کنفرانس با عنوان «روابط‌عمومی حرفه‌ای و استانداردسازی هویت سازمانی» سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: «عوامل مختلفی در شکل‌گیری هویت سازمانی مؤثر هستند و بسته به ماهیت و نوع فعالیت سازمان، ساختار تشکیلاتی، جایگاه مشتری در سازمان و عوامل محیطی به همراه ارزش‌های سازمانی، هویت سازمانی شکل می‌گیرد.»

وی با اشاره به اینکه در دومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی، مجوعه‌ای از باید‌ها و نبایدهای هویت سازمانی تشریح و وظایف روابط‌عمومی‌ها در این زمینه طرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت ادامه داد: «هویت سازمانی، مقدمه‌ای برای ساخت تصویر سازمانی است.»

این مدرس دانشگاه افزود: «بدون آشنایی دقیق با مباحث ایجاد و دستیابی به هویت سازمانی، امکان ساخت تصویری مناسب از سازمان، نزد افکار عمومی ممکن نخواهد بود.»

کاظمی دینان با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها مسؤولیت‌های سنگین و مهمی در سازمان‌ها بر عهده دارند افزود: «اگر روابط‌عمومی در سازمانی جدی گرفته نشود اولین مقصر مدیر روابط‌عمومی و کار‌شناسان آن هستند چرا که نتوانسته‌اند نقش و کارآمدی این فن، هنر و علم را به مجموعه خود معرفی و به اثبات برسانند.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی از علاقمندان به حضور در این کنفرانس خواست به سایت https://www.i-pr.ir مراجعه کنند.

گفتنی است برگزاری کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و برنامه‌ریزی ارتباط با رسانه‌ها، کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و استانداردسازی هویت سازمانی، کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و روزنامه‌نگاری نوین و کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و اجرای پروتکل‌های تشریفات، در دومین کنفرانس برنامه‌ریزی شده است.

منبع: دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.