راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزهای دیجیتال OMG و WLD در نوبیتکس فهرست شدند

ارزهای دیجیتال OMG و WLD در نوبیتکس فهرست شدند و در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم قابل معامله هستند.

به گزارش روابط عمومی نوبیتکس، شبکه OMG که قبلاً با نام اومیسه گو (OmiseGo) شناخته می‌شد، یک راهکار مقیاس‌پذیر لایه دوم در بلاکچین اتریوم است. OMG این امکان را ایجاد می‌کند که فرایند زمانگیر پردازش تک‌تک تراکنش‌هایی که بر بستر بلاکچین اتریوم به‌طور جداگانه انجام می‌شوند، به‌صورت دسته‌ای از تراکنش و در یک اعتبارسنجی پردازش شوند. این موضوع سرعت انجام تراکنش‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد. این شبکه به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های ETH و ERC20 را به‌ میزان قابل توجهی سریع‌تر و ارزان‌تر از تراکنش مستقیم در شبکه اتریوم منتقل کنند.

ارز دیجیتال OMG را شرکت اومیسه ایجاد کرده است. این شرکت در حوزه پرداخت‌های فرامرزی در جنوب شرقی آسیا فعالیت می‌کند و محصولات آن تا حدود زیادی شبیه خدماتی مانند پی‌پال است.

در سال‌های گذشته، پروژه‌های لایه دوم اتریوم مانند پالیگان، آربیتروم و آپتیمیسم موفقیت‌های چشمگیری در دنیای ارزهای دیجیتال به دست آورده‌ و توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. انتظار می‌رود افزایش موارد استفاده از اتریوم و در نتیجه، افزایش کارمزدهای آن، توجه کاربران به راهکارهای لایه دوم اتریوم را بیش از پیش افزایش دهد. در این صورت، ارز OMG هم می‌تواند مانند رقبای بزرگ خود (پالیگان، آربیتروم و…) از این وضعیت بهره برده و افزایش قیمت ملموسی را تجربه کند.

اما OMG Network در این راه با دو چالش بزرگ روبه‌روست: چالش اول رقبای او‌ام‌جی است که بخش بزرگی از بازار راهکارهای لایه دوم را در اختیار دارند. چالش دوم، به‌روزرسانی‌های اتریوم است. در به‌روزرسانی‌های آتی اتریوم، قرار است با استفاده از دو فناوری رول‌آپ‌ها و شاردینگ، این بلاکچین مقیاس‌پذیرتر شده و کارمزد تراکنش‌های آن کاهش داشته باشد. در این صورت، پروژه‌های لایه دوم اتریوم مانند OMG که به شبکه اتریوم در انجام سریع و ارزان‌تر تراکنش‌ها کمک می‌کنند، کمی به حاشیه می‌روند.

نکته اینکه ارز دیجیتال OMG در اوج قیمتی خود در سال 2018 قیمت 23.8 دلار را تجربه کرده و پس از یک ریزش شدید همزمان با نزولی شدن بازار، بار دیگر در سال 2021 روندی صعودی را طی کرده و به قیمت 19 دلار رسیده و هم‌اکنون در محدوده قیمتی 56 سنت معامله می‌شود.

امکان خرید ارز دیجیتال OMG و فروش آن در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس ایجاد شده است.


ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD)


مأموریت ورلد کوین با نماد اختصاری (WLD) ساخت بزرگترین شبکه هویتی و مالی جهان به‌عنوان یک ابزار عمومی است که مالکیت را به همه می‌دهد. البته این یک پروژه بلندپروازانه است که با ترکیبی از فناوری‌ بلاکچین، هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال توسعه داده شده است.

این سیستم کاربران را قادر می‌کند تا به‌صورت آنلاین اثبات شخصیت خود را انجام بدهند و در عین حال حریم خصوصی‌شان را حفظ کنند.

در واقع ورلد کوین با اسکن کردن چشم کاربران خود به وسیله یک دستگاه مخصوص، هویت منحصربه‌فرد هر کاربر را ثبت می‌کند. این اطلاعات هویتی می‌تواند در تشخیص بات‌ها از انسان‌ها بسیار کاربردی و مفید باشد. این پروژه توسط سم آلتمن، مدیرعامل اوپن اِی آی (open.AI) و سازنده چت جی‌پی‌تی ساخته شده است.

هدف این پروژه، سروسامان دادن به وضعیت نابرابر درآمدی در دنیا از طریق ویژگی منحصربه‌فرد «World ID» است که از مکانیسم «اثبات شخصیت» استفاده می‌کند.

سازندگان این پروژه بر سه کارکرد آن تمرکز کرده‌اند؛ ایجاد یک هویت دیجیتال منحصربه‌فرد برای کاربران، یک توکن برای فعالیت‌های درون‌شبکه‌ای و یک برنامه برای پرداخت، خرید و نقل‌وانتقال دارایی که هم برای ارز بومی شبکه و هم برای سایر ارزهای دیجیتال کاربرد دارد.

توکن WLD به‌عنوان یک توکن کاربردی با ویژگی‌های حاکمیتی طراحی شده است.

فراتر از مکانیسم‌های حاکمیتی، معرفی جهانی ID راه را برای مکانیسم‌های «یک‌ نفر، یک‌ رأی» هموار می‌کند.

ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD) از اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی وارد صرافی‌های ارز دیجیتال شد. قیمت این رمزارز در لحظات اولیه لیست شدن در صرافی‌ها، حدود ۱.۹۲ دلار بود و در همان روز به اوج تاریخی ۳.۵ دلار رسید و در حال حاضر در محدوده قیمتی 1.91 دلار معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، امید زیادی به رشد قیمت ورلد کوین دارند. از آنجا که سازندگان این توکن، پروژه بسیار موفق چت جی‌پی‌تی را هم راه‌اندازی کرده‌اند، امیدها به موفقیت این ارز دیجیتال بالا ارزیابی می‌شود. پتانسیل این پروژه در سروسامان دادن به فعالیت‌های بات‌ها در فضای وب و تشخیص بات‌های مخرب می‌تواند نکته قوت آن و دلیل احتمالی رشد قیمت ورلد کوین باشد.

از طرف دیگر، منتقدان WorldCoin معتقدند که این ارز با اسکن چشم کاربران، تا حدود زیادی حریم خصوصی کاربران خود را نقض می‌کند و ممکن است این موضوع به شکست پروژه منجر شود.

خرید ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD) و فروش آن در بازارهای ریالی و تتری صرافی نوبیتکس امکان‌پذیر است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.