راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بعد از گذشت دو روز پلتفرم ازکی رفع تعلیق شد

پلتفرم خریدوفروش آنلاین بیمه ازکی، امروز، دهم مردادماه بعد از گذشت دو روز رفع تعلیق شد. طبق پیگیری‌های «راه پرداخت» از بیمه مرکزی و ازکی، رفع تعلیق ازکی انجام شده و بر این اساس وب‌سایت ازکی هم که از روز دوشنبه نهم مرداد غیرفعال شده بود، از ساعاتی پیش فعال شده و بخش‌های مختلف آن در دسترس استفاده کاربران است.

روز یکشنبه ۸ مرداد، خبرگزاری تسنیم از تعلیق مجوز ازکی به دلیل کشف حجاب کارمندان شرکت خبر داد و اعلام کرد که این تعلیق تصمیم کارگروه حجاب و عفاف وزارت امور اقتصادی و دارایی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. معاون نظارت بیمه مرکزی نیز اعلام کرده بود که مجوز این شرکت به‌ عنوان کارگزار و واسط بین بیمه‌گزاران و شرکت‌های بیمه‌گر تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است. حالا بعد از گذشت دو روز شرکت ازکی و همچنین بیمه مرکزی در گفت‌وگو با راه پرداخت از رفع تعلیق ازکی خبر داده و اعلام کردند که این شرکت از تعلیق درآمد.

تعلیق مجوز پلتفرم ازکی به دلیل موضوعات اجتماعی به دست رگولاتور بیمه واکنش‌های زیادی برانگیخت؛ از جمله بیانیه انجمن فین‌تک ایران که در آن عنوان شده بود تصمیماتی از این دست، مانعی بزرگ و بحران‌زا بر سر راه توسعه‌ بخش خصوصی است و نتیجه‌ای جز ناامیدکردن پیکره دانش‌بنیان شرکت‌ها و افزایش مهاجرت ندارد.

لازم به ذکر است که بیمه مرکزی درست روز بعد از تعلیق مجوز ازکی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از لحاظ قانونی وظیفه برخورد با پلتفرم ازکی را داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.