راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت اطلس نگین روشنا از ورود محصولات شرکت به بازار خبر داد / رونمایی از خدمات تبادل ریالی آنی

شرکت اطلس نگین روشنا قرار است تا یک ماه آینده محصولاتی در حوزه پرداخت و رمزارز وارد بازار کند. مهدی نادعلی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر توضیحاتی درباره فعالیت اطلس نگین روشنا داد. او معتقد است استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های مالی همچون بلاکچین در توسعه اقتصاد دیجیتال ضروری است. به گفته نادعلی شرکت اطلس نگین روشنا بر رویکرد B2B تمرکز دارد و هدف خود را رفع و تأمین نیازهای ارزی تجار و بازرگانان با استفاده از قابلیت‌های بلاکچین قرار داده است.

همچنین، درحالی‌که فعالان اقتصاد دیجیتال از اختلال و محدودیت‌های اینترنت و کمبود زیرساخت‌های فنی انتقاد می‌کنند و آن را مانع بزرگی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور می‌دانند، به اعتقاد مهدی نادعلی برای گسترش اقتصاد دیجیتال مهم این است که اینترنت داخلی پرسرعتی داشته باشیم و فعالان این حوزه به تعامل و هم‌صدایی بیشتر احتیاج دارند.

شرکت اطلس نگین روشنا یک شرکت فعال در حوزه فین‌تک است. این شرکت، از سال ۱۳۹۶ با مرکز نوآوری بانک شهر شروع به فعالیت کرده و برنامه‌های این بانک را در حوزه شهروند و شهر الکترونیک پیاده‌سازی کرد. سپس، همکاری خود را با شرکت فناوا کارت در حوزه پرداخت آغاز کرد و در ادامه، درخواست مجوز پرداخت‌یاری داد و در حال حاضر به‌عنوان پرداخت‌یار فعالیت می‌کند.

مهدی نادعلی ، مدیرعامل شرکت اطلس نگین روشنا در گفت‌وگو با «راه پرداخت» ابتدا به معرفی این شرکت پرداخت و در ادامه اظهار کرد: «نگاه شرکت اطلس نگین برای ورود به بازار و صنعت پرداخت این بود که به خلأ و کمبودها توجه و سعی کند آنها را رفع کند.»


ورود محصولات اطلس نگین به بازار تا یک ماه آینده


طبق گفته نادعلی‌، صنعت پرداخت قابلیت‌های زیادی همچون NFC و QR دارد؛ اما تاکنون بازار یا قوانین، مانع از توسعه این قابلیت‌ها و استفاده از آنها شده است. او با بیان این مطلب ادامه داد: «باید در صنعت پرداخت از متکی بودن بر دیوایس پرهیز کرد؛ اما مافیای حاضر در این بازار به دلیل سودی که از این موضوع می‌برند، اجازه نمی‌دهد که کاغذ و دیوایس از صنعت پرداخت حذف شود‌.»

مدیرعامل شرکت اطلس نگین روشنا در ادامه با اعلام اینکه تا یک ماه آینده محصولات این شرکت وارد بازار می‌شود، درباره این محصولات توضیح داد: «کیف پول ریالی یکی از محصولات شرکت است که همه تراکنش‌ها در آن بر اساس QR انجام می‌شود. کیف پول رمزارزی نیز از دیگر محصولات شرکت است که در مرحله تست قرار دارد و تا یک ماه آینده وارد بازار خواهد شد. علاوه بر این، محصولاتی هم در حوزه صرافی دیجیتال و پرداخت اعتباری داریم. در مجموع، تمام محصولات خود را به یک اکوسیستم تبدیل کرده‌ایم تا تبادلات ریالی به‌صورت آنی انجام شود.»

نادعلی ادامه داد: «شرکت اطلس نگین روشنا تمرکز خود برای محصولاتش را در B2B گذاشته و هدف خود را رفع و تأمین نیازهای ارزی تجار و بازرگانان با استفاده از قابلیت‌های بلاکچین قرار داده است. این‌گونه که ریال تجار را می‌گیریم و نیاز ارزی آنها را در کمترین زمان ممکن با فناوری‌های بلاکچین تأمین می‌کنیم.»


بی‌اثر کردن تحریم‌ها با بلاکچین


او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت اقتصاد دیجیتال و نقش آن در احیای نظام اقتصادی کشور پرداخت و در این زمینه استفاده از فناوری‌های مالی همچون بلاکچین را در بی‌اثر کردن تحریم‌ها مؤثر دانست.

نادعلی در ادامه با بیان اینکه مزیت بهره‌مندی از اقتصاد دیجیتال عبور از اقتصاد سنتی است، ادعا کرد: «بیش از 93 درصد تجارت کشور به دلار احتیاجی ندارد‌‌ و نباید فقط به‌ خاطر هفت درصد، حیات اقتصاد به دلار گره خورده است. در این زمینه، بلاکچین به‌عنوان یک علم می‌تواند کمک‌کننده و تأمین‌کننده تمامی نیازهای بازرگانی کشور باشد.»

طبق گفته مدیرعامل شرکت اطلس نگین روشنا سوءاستفاده‌های مالی همچون رشوه و اختلاس محصول اقتصاد سنتی یا عدم شفافیت مالی است و برای اینکه بخواهیم پول‌شویی رخ ندهد، باید بلاکچین در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد. او ضمن بیان این مطلب ادامه داد: «کسانی که مانع توسعه اقتصاد دیجیتال می‌شوند، همان کسانی هستند که از پول‌شویی در اقتصاد سنتی نفع می‌برند؛ زیرا در  اقتصاد دیجیتال شفافیت وجود دارد و مانع از بروز اختلاس و پول‌شویی می‌شود.»

نادعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از نگاه منفعلانه سیاست‌گذار به فناوری‌ها از جمله بلاکچین انتقاد کرد و گفت: «اگر اقتصاد دیجیتال در کشور ما توسعه پیدا کند، کسب‌وکارهای الکترونیکی در کشور فعال می‌شوند و در پی آن، نیاز به مشاغل جدید شکل می‌گیرد که اقتصاد دیجیتال می‌تواند مشاغل نوینی ایجاد کند. علاوه بر این، اقتصاد دیجیتال امکان مطالعه و پیش‌بینی را فراهم می‌کند و می‌توان با آن، نیاز بازار به میزان دقیق محصولات را پیش‌بینی کرد.»


نقش توکن در تأمین مالی جمعی


او فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال را پیشگامان جنگ اقتصادی کشور دانست و در این زمینه توضیح داد: «تأمین مالی جمعی وضعیت نامناسبی دارد و بازار سرمایه نیز گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری با توجه به اتفاقاتی که در بورس ایران افتاده نیست و اعتمادها به این بازار از بین رفته است. در این شرایط، می‌توانیم با استفاده از توکن پروژه‌های فراسرزمینی ایجاد کنیم.»

نادعلی در ادامه به نقش تأمین مالی جمعی در تأمین منابع ارزی پرداخت و در این باره گفت: «از طریق تأمین مالی جمعی می‌توان منابع ارزی کشور را تأمین کرد. همچنین، برای توسعه گردشگری در ایران نیز می‌توان از قابلیت‌های اقتصاد دیجیتال و توکن استفاده کرد که گردشگر بتواند منابع ارز دیجیتالی خود را به ریال یا بالعکس تبدیل کند‌.»

او در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه باید از جوانان نخبه در حوزه بلاکچین استفاده کرد و برای عدم مهاجرت آنان از کشور به فکر چاره بود، بیان کرد: «توسعه اقتصاد دیجیتال باعث رشد کسب‌وکارها در ایران خواهد شد و از این طریق، کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند بیرون از مرزها نیز با مبادی پرداخت رمزارزی کار کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.