راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به فعالیت‌های اکسبیتو در ماه اول تابستان / عرضه 10 رمزارز جدید و برگزاری دو کمپین

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو از ابتدای تابستان 10 رمزارز جدید به پلتفرم خود اضافه کرده و بر کارمزد بازارهای ریالی تخفیف‌هایی را اعمال کرده است. اکسبیتو همزمان با این اقدامات دو کمیپن برگزار کرده که در جریان یکی از آنها به کاربران جدید در ازای احراز هویت سریع ۵۰.۰۰۰ رمزارز شیبااینو و پس از اولین واریز ریال یا کریپتو، ۵۰.۰۰۰ ارز شیبای دیگر هدیه می‌دهد.


۱۰ رمزارز جدید به اکسبیتو اضافه شد


از تیرماه ۱۴۰۲، تعداد 10 مورد ارز دیجیتال جدید به پلتفرم اکسبیتو و کیف پول رمزارزی اکسبیتو اضافه شده است. کاربران اکسبیتو می‌توانند از این به بعد این ۱۰ ارز دیجیتال جدید را با ریال و ۴۳ رمزارز دیگر موجود در اکسبیتو مبادله کرده و تبدیل واحد کنند. این ۱۰ ارز دیجیتال بر بستر شبکه هوشمند بایننس (BEP-۲۰) برای واریز و برداشت در کیف پول اکسبیتو در دسترس هستند و تمامی کاربران اکسبیتو بدون محدودیت می‌توانند به رصد لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال و مبادله آنها بپردازند. لیست ارزهای جدید اضافه‌شده در اکسبیتو به شرح زیر است:


تزوس (XTZ)


ارز دیجیتال تزوس برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است. Tezos می‌تواند ویژگی‌های خود را بدون نیاز به هارد فورک به‌روز کند و به همین دلیل از پروتکل‌های دیگر منحصر به فرد است. این شبکه از الگوریتم  Liquid Proof of Stake استفاده می‌کند که به دارندگان XTZ اجازه می‌دهد در عین اینکه حقوق اعتبارسنجی را به دیگر دارندگان توکن واگذار کنند، همچنان پاداش‌های استیکینگ را دریافت کنند.


میکر (MKR)


میکر (MAKER) یک قرارداد هوشمند است که روی بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده و هدفش حل مشکل نوسانات برای بازار ارزهای دیجیتال است. به این صورت که DAI، یک استیبل‌کوین دارای وثیقه رمزنگاری‌شده را که برای ردیابی قیمت دلار آمریکا طراحی شده، اجرا و نگهداری می‌کند.

این پروژه نسل جدیدی از بانکداری مبتنی بر بلاکچین را ارائه می‌دهد و امکان پرداخت سریع‌تر و ساده‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند.


بیسیک اتنشن توکن (BAT)


تبلیغات بخش جدانشدنی زندگی مدرن بوده و خود را در تمام جنبه‌های زندگی نمایان کرده‌ است؛ به طوری که هر کدام روزانه با هزاران تبلیغ مواجه می‌شویم. این موضوع گاهی فراتر از حد معمول رفته و باعث نقض حریم شخصی می‌شود. توسعه‌دهندگان بیسیک اتنشن معتقد بودند فرایند فعلی بهینه نیست و موجب ضرر و زیان می‌شود. از این رو پلتفرم بیسیک اتنشن توکن و توکن بومی آن BAT پا به عرصه گذاشتند تا ضمن حفظ حریم شخصی کاربران، کارایی صنعت تبلیغات را بهبود ببخشند.


کامپاند (COMP)


وام گرفتن به روش‌های سنتی و رایج از بازار مالی راحت نبوده و اغلب اوقات درخواست‌کنندگان را با چالش رو‌به‌رو می‌کند. یکی از سرویس‌های مالی که به کمک فناوری دیفای وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، سیستم وام‌دهی و استقراض است. از آنجا که این نوع از سیستم مالی غیرمتمرکز علاقه‌مندان زیادی دارد، روز به روز در حال گسترش و افزایش است. کامپاند یک شبکه مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و فرایند وام‌دهی سنتی را به دیفای منتقل کرده است. توکن بومی COMP در این شبکه علاوه بر پاداش و تشویق کاربران نقش حاکمیتی نیز دارد.


ایاس (EOS)


EOSIO یک پروتکل بلاکچین با تراکنش‌های سریع و کارمزد صفر است. از آنجا که این شبکه بسیاری از ویژگی‌های اتریوم را دارد به آن «قاتل اتریوم» نیز می‌گویند. EOSIO موارد استفاده مختلفی دارد و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) را برای توسعه‌دهندگان آسان می‌کند زیرا از زبان‌های برنامه‌نویسی که خارج از فناوری بلاکچین محبوب هستند استفاده می‌کند. EOS یک ارز دیجیتال بومی است که این پلتفرم را تأمین می‌کند و برای پرداخت هزینه‌های عملیات بلاکچین استفاده می‌شود.


وینک لینک (WIN)


قرارداد‌های هوشمند روی بلاکچین ایجاد می‌شوند و به خودی خود ارتباطی با دنیای بیرون ندارند. این مسئله برای برخی پلتفرم‌های غیرمتمرکز ازجمله اپلیکیشن‌های مالی که نیاز به قیمت لحظه‌ای دارایی‌های مختلف در دنیای واقعی دارند، معضل بزرگی است. از این رو اوراکل‌ها به وجود آمدند تا این ارتباط بین بلاکچین و دنیای بیرون را ممکن سازند. وینک لینک WINKLink اولین اوراکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین ترون است که اجرای دقیق و بهینه قرارداد هوشمند ترون را تضمن می‌کند. توکن WIN برای پاداش به کاربران این پلتفرم به کار می‌رود.


زی کش (ZEC)


از ویژگی‌های برتر فناوری بلاکچین می‌توان به شفافیت تراکنش‌ها اشاره کرد، به طوری که می‌توان فهمید هر آدرس کیف پول چه نوع ارز و حتی چه مقدار از آن را به کدام آدرس کیف پول انتقال داده است. به‌رغم مزایای زیاد شفافیت، این موضوع ممکن است منجر به نقض حریم خصوصی نیز بشود. برخی کاربران تمایلی به عمومی بودن فعالیت‌های مالی خود ندارند و همین موجب شد کوین‌های حریم شخصی مانند زی کش به وجود بیایند. ارز دیجیتال ZEC کوین حریم شخصی بومی در بلاکچین اختصاصی خود است و تاریخچه معاملات کاربران را در اختیار عموم قرار نمی‌هد.


ایپ کوین (APE)


کالکشن NFT میمون‌های خسته یا BAYC پس از عرضه با استقبال فراوانی مواجه شد و در کوتاه‌مدت رشد قیمتی سرسام‌آوری داشت. ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin) مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و به دارندگان NFT‌های میمون‌های خسته ایردراپ شد. در واقع هر کسی که یک NFT از کالکشن BAYC در کیف پول خود داشت، صد هزار دلار توکن ایپ به صورت رایگان دریافت کرد. توکن APE یک توکن کاربردی و همچنین حاکمیتی است و دارندگان آن می‌توانند در تصمیمات پلتفرم برای توسعه مشارکت کنند.


فلو (FLOW)


بازی CryptoKitties در بستر اتریوم راه‌اندازی شد و کاربران بسیاری را جذب کرد. با افزایش تعداد کاربران مقیاس‌پذیری کم شبکه اتریوم نمایان شد. از این رو توسعه‌دهندگان این بازی تصمیم به پدید آوردن بستری جدید گرفتند که مشکلات شبکه را حل کند. هدف اکوسیستم FLOW افزایش مقیاس‌پذیری در بازی‌ها و پروژه‌های کاربردی در بلاکچین است.

همچنین قصد دارد محیطی مقیاس‌پذیر و کم‌تراکم برای تراکنش‌ها ارائه دهد. فلو قرارداد‌های هوشمند قابل ارتقا را ارائه می‌دهد که قادرند مشکلات و باگ‌ها را در چند ثانیه رفع کنند. به‌علاوه می‌توان از این قرارداد‌های هوشمند جهت ایجاد dApp و NFT در بستر FLOW استفاده کرد. توکن بومی شبکه فلو علاوه بر نقش حاکمیتی، برای پرداخت درون‌شبکه‌ای، کارمزد و به‌عنوان وثیقه برای سایر توکن‌ها استفاده می‌شود.


وی چین (VET)


تولد فناوری بلاکچین نشان داد که گزینه‌ای مناسب برای به‌کارگیری در کسب‌وکارهاست و می‌تواند بازدهی و رضایت را افزایش دهد. موضوعی که از فراگیر شدن فناوری بلاکچین و استفاده همگانی آن جلوگیری می‌کند هزینه گزاف راه‌اندازی و نگهداری این فناوری است. شبکه وی چین با هدف کم کردن هزینه‌ها از طریق استفاده از دفتر کل توزیع‌شده قصد دارد استفاده از بلاکچین را برای هر کسب‌وکاری آسان کند. VET توکن بومی این شبکه است و از آن برای پرداخت‌های درون‌شبکه‌ای استفاده می‌شود.

اکسبیتو

برای اطلاع از تغییرات قیمتی و نوسانات هر رمزارز یا اطلاعات بیشتر درباره پروژه‌ هر کوین، به صفحه مخصوص ارز انتخابی در اکسبیتو بروید و در صورت داشتن هرگونه سؤال درباره نحوه واریز، برداشت یا خریدوفروش ارزهای دیجیتال، با پشتیبانی اکسبیتو تماس بگیرید. اکسبیتو با تسویه آنی ریالی در صرافی، امنیت دومرحله‌ای (آتنتیکیتور) و شبکه‌های مختلف جزو برترین بازارهای معاملاتی کریپتوکارنسی برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود.


کمپین «بیا اینور بازار» اکسبیتو؛ فرصتی برای تریدرهای فعال بازار رمزارز


اکسبیتو از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ با کمپین «بیا اینور بازار»، بر بازارهای مختلف ۵۰ درصد تخفیف کارمزد ارائه می‌دهد. در این کمپین علاوه بر ۵۰ درصد تخفیف کارمزد، سه هدیه کریپتوکارتی از جنس بازار تخفیف‌خورده به برترین معامله‌گران همان بازار اهدا می‌شود.

در این کمپین، تریدرهای حوزه کریپتوکارنسی می‌توانند علاوه بر معامله در یکی از بازارهای خوش‌قیمت رمزارزی با کارمزد کمتری، مبادلات رمزارزی خود را انجام دهند. اولین مارکت با کارمزد ۵۰ درصد بازار تتر-ریال اکسبیتو بود و بازه معامله در کمپین آن به پایان رسید. دومین مارکت اکسبیتو که در حال حاضر نیز تا پایان مردادماه فعال است، مارکت بیت‌کوین ریال است و تا پایان تیرماه با کارمزد ۵۰ درصد به خدمات‌رسانی ادامه می‌دهد. مارکت‌های بعدی نیز تک‌به‌تک اطلاع‌رسانی می‌شوند.

کمپین «بیا اینور بازار» اکسبیتو فرصتی برای تریدرهای فعال بازار رمزارز

کمپین «۱۰۰.۰۰۰ شیبااینو برای کاربران جدید» اکسبیتو


اکسبیتو همزمان با کمپین بیا اینور بازار، کمپین ۱۰۰.۰۰۰ شیبا برای کاربران جدید را نیز استارت زده و به افرادی که از ابتدای تابستان به اکسبیتو ملحق می‌شوند به ازای احراز هویت سریع ۵۰.۰۰۰ رمزارز شیبااینو و پس از اولین واریز ریال یا کریپتو، ۵۰.۰۰۰ ارز شیبای دیگر هدیه می‌دهد. این کاربران در کنار هدیه ثبت‌نام می‌توانند در بازارهای منتخب بیا اینور بازار نیز شرکت کرده و در صورتی که جزو معامله‌گران برتر باشند، هدیه کریپتوکارتی دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.