راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با خدمات بانکی در صرافی اکسبیتو آشنا شوید / انواع واریز و برداشت لحظه‌ای در اکسبیتو

اکسبیتو یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که در حوزه خدمات مالی و به‌صورت تخصصی در حوزه رمزارزها (کریپتوکارنسی) فعالیت می‌کند. باتوجه‌به اهمیت روزافزون و اشتیاق افراد نسبت به بازارهای مالی؛ مانند بورس، سرمایه‌گذاری، فارکس و ارزهای دیجیتال، در این گزارش از اکسبیتو بر خدمات دوطرفه اکسبیتو دررابطه‌با انواع واریز و برداشت، تسویه و سایر موارد پرداخته شده است.

باتوجه‌به درخواست بالای نقدشوندگی در بازار ارزهای دیجیتال و نیاز روزمرهٔ معامله‌گران به تسویه‌های سریع، صرافی اکسبیتو برای کاربران خود، خدمات واریز و برداشت ریالی را از طرق زیر انجام می‌دهد.


انواع واریز ریالی در اکسبیتو


یکی از پایه‌های اصلی مبادلاتی در صرافی و بازار اکسبیتو، وجه رایج کشور ایران، «ریال» است. ریال، نوعی ارز فیات است که اغلب مبادلات رسمی در درون کشور ایران با این ارز انجام می‌شود. اکسبیتو نیز مانند سایر صرافی‌های رسمی و ثبت شده در مراجع ذی‌ربط، یکی از وجوه اصلی دریافتی خود را ریال قرار داده است.

کاربران اکسبیتو با استفاده از دو نوع واریز ریالی، می‌توانند کیف پول ریالی خود را برای انجام خرید در بازارهای ریالی (بازارهای اکسبیتو) و تبدیل سریع شارژ کنند.

دو نوع واریز ریالی در اکسبیتو شامل واریز ریالی آنلاین و واریز نامحدود یا شناسه‌دار است که در ادامه جزئیات این واریزها امده است.


واریز ریالی آنلاین


طبق دستور رسمی سامانه شاپرک به‌تمامی پرداخت‌یاری‌های همکار با صرافی‌های ارز دیجیتال، هر کاربر با هر کد ملی تنها می‌تواند روزانه تا سقف 25 میلیون تومان را در حساب صرافی رمزارزی خود شارژ کرده و اقدام به خریدوفروش کند. (به گفته سامانه شاپرک و بانک مرکزی، این اقدام در جهت حفظ ارزش پول ملی اعمال شده است.)

در واریز ریالی آنلاین، کاربر باید کارت‌بانکی موردنظر خود را (مطابق مشخصات حقیقی شخص ثبت‌نام‌کننده) به اکسبیتو اضافه کرده و سپس به‌صورت آنلاین مبلغ موردنظر خود را در اکسبیتو شارژ کند.

طبق این گزارش، کارمزد واریز آنلاین ریالی در صرافی اکسبیتو صفر است. همچنین، سطح کاربری موردنیاز برای واریز آنلاین سطح برنزی و نوع احراز هویت موردنیاز نیز احراز هویت سریع است.

لیست بانک‌ها برای واریز آنلاین در صرافی اکسبیتو شاما بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک کشاورزی، بانک انصار، بانک سرمایه، بانک آینده، بانک شهر، بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد، بانک رفاه کارگران، بانک سامان، بانک حکمت ایرانیان، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، بانک مهر اقتصاد، بانک گردشگری، بانک سپه، بانک توسعه صادرات، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، مؤسسه اعتباری ملل (عسکریه)، بانک دی، بانک قوامین، بانک سینا، بانک توسعه تعاون، پست‌بانک ایران، مؤسسه اعتباری نور، مؤسسه اعتباری توسعه، بانک ایران‌زمین، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن است.


واریز ریالی نامحدود یا شناسه‌دار


واریز ریالی نامحدود یا شناسه‌دار از دیگر خدمات بانکی در اکسبیتو است که کاربران کاملا فعال در حوزه ارز دیجیتال می‌توانند از آن استفاده کنند. دسترسی استفاده از این قابلیت برای کاربران سطح طلایی و بالاتر فعال است و کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل بانک و اینترنت بانک تا سقف 100 میلیون تومان و با مراجعه به شعب بانکی، با سقف نامحدود، حساب اکسبیتو خود را برای انجام خرید شارژ کنند.

در ادامه، مشخصات واریز ریالی نامحدود در اکسبیتو به شرح زیر ذکر شده است:

کارمزد واریز شناسه‌دار (25+ میلیون تومان): 500 تومان به‌ازای هر 1 میلیون تومان.

سطح کاربری موردنیاز برای واریز شناسه‌دار (25+ میلیون تومان): سطح طلایی و بالاتر.

نوع احراز هویت موردنیاز: احراز هویت سریع


انواع برداشت ریالی در اکسبیتو


برای برداشت از حساب صرافی اکسبیتو باید کارت بانکی اضافه شده به اکسبیتو شماره شبای بانکی داشته باشد تا درگاه واسط پرداختیاری بتواند مبلغ را از طریق سامانه بانکی برای شما واریز کند. طبق دستور بانک مرکزی هر شماره حساب و شماره شبای ثبت شده در صرافی رمزارزی مانند اکسبیتو در هر 24 ساعت می‌تواند تنها 100 میلیون تومان را برداشت کند. به همین منظور کاربران برای برداشت مبالغ بیش از 100 میلیون تومان می‌بایست در چند برداشت، و با چند کارت بانکی، مبلغ مورد نظر را درخواست کنند. تسویه پرداخت اکسبیتو از دو طریق تسویه آنی ریالی و تسویه در سیکل‌های پایا انجام می‌شود.


شرایط تسویه آنی ریالی در اکسبیتو


هر کاربر اکسبیتو در طول هر 24 ساعت شبانه‌روز، می‌تواند 50 میلیون تومان برداشت آنی انجام دهد. این برداشت می‌تواند به یک شماره شبای ثبت شده یا چند شماره شبا باشد.

سرویس تسویه آنی صرافی اکسبیتو با تخمین زمانی کمتر از 3 ثانیه به حساب کاربر خواهد نشست. دقت کنید تسویه حساب آنی تنها برای بانک‌های دارای تسویه حساب آنی انجام خواهد شد.

سطح کاربری موردنیاز برای تسویه آنی ریالی در اکسبیتو تمامی سطوح کاربری و نوع احراز هویت موردنیاز نیز احراز هویت سریع است. همچنین، لیست بانک‌های دارای تسویه‌حساب آنی در اکسبیتو شامل بانک آینده، پاسارگاد، صادرات، پارسیان، شهر، سامان، ملی، ملت، مسکن، رسالت، تجارت، کشاورزی و سپه هستند.

کارمزد برداشت در سرویس تسویه آنی ریالی در صرافی اکسبیتو نیز به شرح جدول زیر است:

تسویه در سیکل‌های پایا نیز از دیگر خدمات بانکی اکسبیتو است. در این زمینه، اگر کاربر اکسبیتو بخواهد بیش از 50 میلیون تومان را از کیف پول ریالی خود برداشت کند، تمامی درخواست‌های ثبت شده در سیکل پایای بعدی پس از درخواست در حساب بانکی خواهند نشست.

سطح کاربری و نوع احراز هویت موردنیاز برای انجام تسویه در سیکل‌های پایا در اکسبیتو برای تمامی سطوح کاربری و احراز هویت آن نیز از نوع سریع است.

طبق این گزارش، بانک‌های دارای تسویه پایا نیز شامل بانک ملی ایران، بانک ملت، بانک کشاورزی، بانک انصار، بانک سرمایه، بانک آینده، بانک شهر، بانک صادرات ایران، بانک پاسارگاد، بانک رفاه کارگران، بانک سامان، بانک حکمت ایرانیان، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، بانک مهر اقتصاد، بانک گردشگری، بانک سپه، بانک توسعه صادرات، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری ملل (عسکریه)، بانک دی، بانک قوامین، بانک سینا، بانک توسعه تعاون، پست بانک ایران، موسسه اعتباری نور، موسسه اعتباری توسعه، بانک ایران زمین، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن است.

منبع اکسبیتو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.